raport
zobacz inne tematyDeloitte: Ponad 60 proc. Polaków odzież sportową kupuje w sklepach stacjonarnych
Polacy na odzież oraz sprzęt sportowy przeznaczają średnio 193 euro rocznie. Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, sześć na dziesięć osób uprawiających sport wydaje te pieniądze przede wszystkim w sklepach stacjonarnych.
Portfele najgrubsze z grubych
O ile termin private banking zdążył się już w Polsce zadomowić, to wealth management wciąż może brzmieć obco. Zapewne dlatego, że tego typu usługa adresowana jest nadal do dość wąskiego grona bogaczy z najwyższej półki.
Śrubowanie jakości
Oferty bankowości prywatnej w Polsce coraz bardziej upodabniają się do siebie. Dziś walczy się o klienta nie tyle poszerzaniem wachlarza propozycji, ile jak najlepszą i jak najbardziej zindywidualizowaną obsługą w ramach tego, co już jest.
Doradca robo, zdalny i szybki
Zamożni klienci banków z dystansem podchodzą do nowoczesnych technologii. Do głosu dochodzi jednak nowe pokolenie, które potrzebuje innowacji.
Co czeka pracodawcę
Dostosowanie systemów księgowych i informatycznych, konieczność wybrania, w porozumieniu z pracownikami, instytucji finansowej i podpisania z nią umowy oraz dodatkowe koszty. Z tym m.in. będą się mierzyć firmy w związku z wprowadzeniem PPK.
Klient chce dostawy szybkiej i darmowej
Bieżąca informacja o statusie przesyłki to już norma. Teraz przyszła pora na bezpłatne dostawy, ekspresowe tempo doręczenia i personalizację realizacji zamówienia na każdym kroku. Kto lepiej to wykorzystuje, ten wygrywa. Zarówno sklep, jak i kurier.
Bardziej swobodni jeźdźcy
Na outsourcingu transportu i magazynów firmy oszczędzają nawet 40 proc. kosztów. Poza tym mogą oferować lepsze terminy i warunki dostaw.
Tu Polska jest potęgą
Nasz rynek usług logistyczno-transportowych jest dojrzały. Nie jesteśmy w Europie żadnym Kopciuszkiem. Przeciwnie, w niektórych segmentach tego rynku dominujemy. A to budzi frustrację zachodnich krajów Unii.
Prawdziwy partner małej firmy
Idea Bank należy w swojej branży do pionierów usług tworzonych specjalnie dla MŚP, w tym zwłaszcza dla mikro i małych firm. Towarzyszy im od lat, wspierając przedsiębiorców w prowadzeniu działalności i rozwijaniu biznesu. Łączy przy tym doświadczenie z innowacyjnością.
Skąd wziąć pieniądze na biznes
Jak polscy mali i średni przedsiębiorcy korzystają z różnych rodzajów zewnętrznego finansowania? Coraz chętniej, bo wybór, jaki mają do dyspozycji, wciąż się poszerza, w dużym stopniu właśnie z myślą o nich.
Elektryczny impuls dla biznesu
Małe firmy mogą zarobić na inwestycjach w energetykę. Bardzo szybko rośnie rynek fotowoltaiki, coraz więcej inwestorów stawia na energię ze słońca.
Energia: jak ją zdobyć taniej
Rosnące ceny energii elektrycznej przyprawiły niejednego przedsiębiorcę o wielki ból głowy. Są jednak rozwiązania, które pozwalają prąd zdobywać i używać taniej.
Koło zamiast linii
Gospodarka o obiegu zamkniętym może być ratunkiem dla naszej planety. Coraz lepiej rozumie to biznes (szczególnie duży) – kluczowy dla powodzenia całej sprawy, ale do przełomu jeszcze daleka droga.
Wyższa jakość relacji
Dążenie do poprawy poziomu życia osobistego i zawodowego pracowników jest jednym z priorytetów etycznego, odpowiedzialnego biznesu. Dla mądrych firm jest to także jedno z najważniejszych narzędzi przewagi konkurencyjnej.
Odpowiedzialność 2.0
Społeczna odpowiedzialność biznesu zmienia się na naszych oczach. Firmy nie tylko wszczepiają zasady CSR do swych strategii, ale czynią z nich wręcz sedno swojej działalności.
Cash flow w firmie
Aby właściwie zarządzać środkami finansowymi przedsiębiorstwa, trzeba mieć rzetelną wiedzę o ich poziomie, źródłach pochodzenia czy głównych kierunkach wydatkowania. Najbardziej wartościowym źródłem informacji w tym obszarze jest rachunek przepływów pieniężnych (cash flow).
Faktoring ratunkiem dla płynności firm
Polskie firmy na co dzień borykają się z problemami płynnościowymi. Kupujący oczekują odroczonych terminów płatności, dostawcy chcą uzyskać swoją należność w relatywnie krótkim czasie. Brak płatności w terminie lub zgoda na udzielenie kredytu kupieckiego, na który de facto przedsiębiorca nie jest w stanie sobie pozwolić, stają się początkiem jego problemów płynnościowych.
Leasing bez problemów, czyli jak najkorzystniej sfinansować zakup auta
Sprzedaż samochodów dla firm nieustannie rośnie. Najczęstszą formą ich finansowania jest leasing, który w ostatnim czasie przybiera bardzo ciekawe formy. Która z nich będzie optymalna w naszym przypadku? Podpowiadamy, na co zwracać uwagę podczas rozmowy z leasingodawcą.
Panorama rynku faktoringu
W czasach prosperity faktoring zapewnia szybki zastrzyk gotówki, pomagając firmie utrzymać się na wysokich obrotach, a gdy sytuacja jest kryzysowa, zabezpiecza ją przed utratą płynności finansowej. Na dojrzałych rynkach ma też wiele różnych form. Polskie MSP zaczynają mieć do tego wyboru dostęp.
Źródła i źródełka
Po pieniądze z zewnątrz sięgnęło w ostatnim czasie 43 proc. polskich MSP, które najczęściej korzystają z własnego kapitału. Czasem nie mają wyjścia, bo wciąż im na przykład trudniej o kredyt niż w większości europejskich krajów. Ale oferta finansowania zewnętrznego coraz lepiej dostosowuje się u nas do potrzeb mniejszych firm.
Wielkie emocje – duże korzyści
Dobrze poprowadzona kampania związana ze sponsoringiem sportu może przynieść mnóstwo korzyści – od wykreowania pożądanego wizerunku, poprzez tańsze dotarcie do klientów niż w przypadku tradycyjnej reklamy, po wzrost sprzedaży. Jak w przypadku każdej inwes
Gotowi na mundial
Piłkarskie mistrzostwa świata to wydarzenie rangi globalnej. Ale zarabiają na nim nie tylko światowe marki, rynkowi giganci czy firmy z kraju-organizatora mundialu. Wśród tych, którzy na nim skorzystają, są też mali przedsiębiorcy z Polski.
Mistrzostwa okiem buchaltera
Organizacja dużej imprezy sportowej to gigantyczne przedsięwzięcie logistyczne i finansowe. Wydane miliardy często się nie zwracają, choć przykład Polski i Euro 2012 pokazuje, że jest to możliwe. Czy uda się w Rosji? Wątpliwości jest wiele.
Kolejne rekordy branży leasingowej
Rok 2017 był kolejnym, w którym branża leasingowa odnotowała rekordowe wyniki. Łączna wartość sfinansowanych środków trwałych wyniosła 67,8 mld zł, czyli 15,7 proc. więcej niż przed rokiem. To było również najlepsze 12 miesięcy w historii BZ WBK Leasing, który sfinansował środki trwałe warte blisko 4,2 mld zł i niezmiennie pozostaje liderem finansowania maszyn i urządzeń.
Dynamiczne statystyki
Dynamika rynku leasingu od kilku lat nie traci impetu, a największa jego klientela to małe i średnie firmy. Zwraca uwagę ponad 20-procentowy wzrost wartości finansowania maszyn i urządzeń. To dobry wskaźnik rozwoju sektora MSP.
Bez większych wstrząsów
Na 2018 r. zaplanowano wprowadzenie bardzo wielu zmian podatkowych, ale na razie dla branży leasingowej i leasingobiorców w większości wydają się one neutralne.
Leasing zwierciadłem naszych czasów
Powodem, dla którego coraz więcej mikro- i małych firm sięga po leasing, są nie tylko prostsze procedury i rozwijająca się, bardziej elastyczna oferta, ale również technologiczne możliwości i... moda.
Przemyśl swoje zakupy
Optymalizacja zakupów to dla przedsiębiorcy wyzwanie, szczególnie gdy ma być prowadzona z głową. Ale może bardzo pomóc ograniczyć wydatki, zwłaszcza że zakup materiałów i usług odpowiada często za przytłaczającą większość z nich, a w przypadku firm produkcyjnych – nawet za 90 proc.
Wielkie przyspieszenie
W Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Piechowicach na Dolnym Śląsku uruchomiono klasę o profilu e-sportowym, z czterema godzinami grania tygodniowo. E-sport jest już u nas traktowany serio i staje się masowy. Przybywa też firm, które widzą w nim szansę na dobry interes.
Dostawczak w firmie – jak go sfinansować
Sposobów na sfinansowanie zakupu (czy użytkowania) samochodu jest wiele i firmy wykorzystują właściwie każdy z nich. Wszystko zależy od konkretnych potrzeb i, co nawet ważniejsze, możliwości. Jak więc najkorzystniej pozyskać do firmy auto dostawcze?
Auto musi pracować
Z samochodami dostawczymi jest jak z samolotami: zarabiają na siebie, jeśli są w ruchu. A gdy nie są przy tym optymalnie wykorzystane – zarabiają za mało. Wybierając więc taki pojazd dla swojej firmy, trzeba go dobrze dopasować do jej potrzeb.
W sklepie i w fabryce
Wirtualni asystenci i doradcy, samouczące się systemy zarządzania produkcją czy wykrywające internetowych oszustów – oto niektóre tylko przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w rodzimym biznesie, i to dzięki rozwiązaniom polskich inżynierów.
Samochód inteligentny
Dużo mówi się o tym, że już za kilka lat autonomiczne samochody masowo pojawią się na drogach. Ze względu na złożoność problemu, szczególnie w ruchu miejskim i lokalnym, poczekamy chyba na to nieco dłużej.
Gdy komputer myśli za nas
Dopiero ogromne magazyny danych i gigantyczna moc obliczeniowa komputerów sprawiły, że sztuczna inteligencja zstąpiła z kart powieści fantastyczno-naukowych do świata realnego. Jak korzysta z niej dziś biznes i jaka to właściwie inteligencja?
7 grzechów głównych organizatorów programów lojalnościowych
Aby działania lojalnościowe były skuteczne, muszą być przemyślane, spójne ze strategią danej firmy i konsekwentnie realizowane. Choć w teorii wydaje się to proste, w praktyce przedsiębiorcy często wpadają w pułapkę pochopnie podejmowanych decyzji albo błędnego wyobrażenia o potrzebach swojej grupy docelowej. Co jeszcze utrudnia skuteczną realizację programów lojalnościowych?