benefity
zobacz inne tematyPrzepis na motywację, czyli przegląd najlepszych benefitów pracowniczych
Dobre dodatki do pensji są, obok wynagrodzenia, najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie kandydatów do firmy i zatrzymanie u siebie tych, którzy już pracują. Pod warunkiem jednak, że są trafione, czyli odpowiadają aktualnym potrzebom pracowników. Czy da się zaspokoić wszystkie? Oczywiście, że nie. Ale warto inwestować w te, na których najbardziej im zależy. Gra jest warta świeczki, bo dobre samopoczucie i satysfakcja pracowników powodują motywację do pracy i efektywność, a tym samym lepsze wyniki finansowe firmy. A o to chyba każdemu przedsiębiorcy chodzi.
Dbałość w różnych wymiarach
Jak skutecznie budować politykę benefitową, by jednocześnie realizować cele kluczowe z punktu widzenia pracownika i pracodawcy – podpowiada Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu HR, Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w Unum Życie.
Najcenniejszy benefit
Aż 80 proc. Polaków uważa, że zdrowe odżywianie jest ważne w celu zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia. Zadbaj o swoich pracowników i zyskaj, także finansowo – radzi Michał Szpala, prezes InnBenefits.
Benefity – nie tylko korzyści „tu i teraz”
Pracownicy będą mieć przekonanie, że jeśli zdarzy się uraz, choroba, wypadek, a nawet jeśli zabraknie bliskiej osoby, nie zostaną wtedy sami.
Asystent dobrostanu
Przyszedł czas na kompleksowe i proaktywne wsparcie wellbeingu, bo dobrostan jest profilaktyką na miarę aktualnych potrzeb pracowników i pracodawców – przekonuje Piotr Szostak, dyrektor zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu w Benefit Systems.
Kto pyta nie błądzi
Badanie potrzeb pracowników to podstawa udanego programu benefitowego. Warto więc zapytać np. w ankiecie, czego oczekują i, co najważniejsze, postarać się te oczekiwania spełnić.
Wellbeing pracowników – czas na kompleksowe podejście
O trendach na rynku pracy, zmianach w postrzeganiu roli benefitów oraz popandemicznej ewolucji na rynku świadczeń pozapłacowych opowiada Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems, odpowiedzialna za strategię sprzedaży, rozwój produktów i usług oraz obsługę klienta.
Krócej znaczy kreatywniej
Dbałość o kondycję pracowników to przewaga konkurencyjna i to nie tylko, gdy chce się pozyskać nowe talenty, ale przede wszystkim zdobyć nowych klientów. Agencja digitalowa Rise360 wyznacza rynkowe trendy...
Mała firma, wielkie benefity. Komu opłacają się benefity pracownicze
Benefity pracownicze opłacają się każdej firmie. Także tej małej czy średniej! Jak je dobrać, by pełniły swoją funkcję jak najlepiej?
MamyTatyCzas
Choć stereotypowe podejście do roli ojca i matki w opiece nad dzieckiem wciąż trzymają się mocno, to prawo i pracodawcy coraz mocniej zachęcają ojców do partnerskiego dzielenia się obowiązkami.
Zdrowie psychiczne w centrum uwagi pracodawców
Już ponad dwie trzecie pracowników w branżach analizowanych w badaniu Nationale-Nederlanden uważa swój sektor za narażony na problemy związane z wypaleniem zawodowym i chorobami psychicznymi. Zarówno pracownicy, jak i pracodawcy czują, że współczesny świat sprzyja zapadaniu na choroby cywilizacyjne.
Czy w pracy jest jeszcze czas na przyjemność?
Profilaktyką wypalenia zawodowego i niskiego zaangażowania pracowników może być… przyjemność. Zbyt piękne, by mogło być prawdziwe? O tym, dlaczego to właśnie przyjemność powinna stać się jednym z elementów długoterminowej strategii retencyjnej w organizacjach, rozmawiamy z Katarzyną Turską, dyrektorką HR w Pluxee Polska, fintechu działającym w obszarze HR, marketingu i sprzedaży.
Idziemy na całość
Co zaoferować pracownikom, by uznali to za atrakcyjny benefit? – Możliwość wyboru i wsparcie w dopasowaniu rozwiązań do indywidualnych potrzeb – przekonuje Piotr Szostak, dyrektor ds. strategii i rozwoju produktu w Benefit Systems, odpowiedzialny za program MultiLife.
Firmowy standard
– Czas powiedzieć wprost, że zapewnienie pracownikom posiłku w ciągu dnia pracy to dziś już żaden benefit. To powinien być standard, bo to prosty i skuteczny sposób na zadbanie o ich dobrostan – przekonuje Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.
3 cechy dobrego ubezpieczenia zdrowotnego
Program benefitów kojarzy się z dużymi przedsiębiorstwami, tymczasem także małe i średnie firmy mogą przyciągać pracowników doskonałymi ofertami łączącymi w sobie ofertę ubezpieczeniową i zdrowotną.
Wellbeing na topie. Jak przyciągnąć do firmy nowych specjalistów
Z danych Grant Thornton wynika, że w Polsce mamy prawie 0,5 mln wakatów. Nic więc dziwnego, że firmy stają na głowie, by przyciągnąć nowych specjalistów i zatrzymać tych, którzy już pracują. Udaje się to najczęściej tym, którzy nie tylko uczciwie opłacają swoich pracowników, ale także odpowiadają na ich potrzeby życiowe.
Owoce, kij czy marchewka? Czyli o współczesnych formach benefitów dla twojego pracownika
O benefitach pracowniczych pisze Ewa Lenc, członkini Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, w ramach której kobiety zyskują przestrzeń do rozwoju i promocji swoich biznesów.
Benefit uszyty na miarę. Debata My Company Polska
Jak stworzyć idealny benefit pracowniczy? Na to pytanie odpowiadają Agata Gredżuk z Benefit Systems, Katarzyna Patalan ze SmartLunch i Łukasz Sennik z eTutor.
Pracownicy chcą zmian w benefitach i wybierają dofinansowanie posiłków
Aż 80 proc. badanych, którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków, chciałoby otrzymywać taki benefit.
Benefity. Na czym zależy pracownikom polskich firm?
Prawie połowa pracowników mając do wyboru podwyżkę albo dobrze dopasowane benefity, wybrałoby to drugie - wynika z badań Sodexo. Przyczyna jest prosta - od benefitów nie trzeba odprowadzać podatków i składek na ZUS.
Takich benefitów oczekują Amerykanie od pracodawców. A Polacy?
Dobre wynagrodzenie, ciekawe projekty? To za mało. W trwającej wojnie o talenty jest kilka benefitów pozapłacowych, które mogą sprawić, że pracownik wybierze akurat tego, a nie innego pracodawcę.
Język benefitów
Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość wymaga od każdego z nas nieustannego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Jeśli do tego dołożymy procesy związane z globalizacją, znajomość języków obcych i to bez względu na wykonywaną pracę, staje się niezbędna. Wiedzą o tym pracownicy i pracodawcy.
Zadbaj o swojego pracownika
„Synergia dla zdrowia” to oferta medyczna dla firm opracowana przez Centrum Medyczne CMP. Dlaczego kompleksowe dbanie o zdrowie fizyczne i dobrostan psychiczny podopiecznych jest tak ważne?
Jak skutecznie zadbać o motywację pracowników w erze pracy hybrydowej?
Ostatnie trzy lata w biznesie upłynęły pod hasłem „zmiany”. Wiele firm mierzyło się w tym czasie ze skutkami nowej rzeczywistości zapoczątkowanej przez pandemię. Z nieprzewidywalnością musieli się zmagać również pracownicy, którzy z dnia na dzień przenieśli się z biurowych open space’ów do własnych domów.
Indywidualne kursy językowe – chcą ich pracownicy, pracodawcy niekoniecznie
Do 2025 roku reprezentanci pokoleń Y i Z zdominują rynek pracy. Pracodawcy, chcąc przyciągnąć do siebie największe talenty, powinni skoncentrować się nie tylko na kwestiach finansowych, ale również na benefitach, Jednym z najbardziej pożądanych przez pracowników benefitów są kursy językowe.
Jak dbać o zdrowie pracowników
Narzędzia HR dla małych i dużych firm.
Trampolina do kariery. Dlaczego pracodawcom powinno zależeć, by pracownicy uprawiali sport?
Dlaczego pracodawcom powinno zależeć, by pracownicy uprawiali sport, nawet w godzinach pracy? Choćby z powodu rzadszych absencji. Tylko jak namówić zespół, by odszedł od biurek?
Firmowy dekalog, czyli przegląd rynku benefitów pracowniczych
Łowienie talentów jest trudne, ale jeszcze trudniejsze jest utrzymanie najlepszych pracowników w firmie. Pieniądze to czasem za mało, warto mądrze korzystać z możliwości, jakie dają benefity. Oto przegląd trendów w pozapłacowym motywowaniu pracowników.
Benefity finansowe i żywieniowe oraz… słowo dziękuję
Niemal połowa pracowników nie jest zadowolona z oferty benefitowej pracodawcy. Oto kilka praktycznych wskazówek jak to zmienić.
Wellbeing w nowej odsłonie
#GreatResignation, wypalenie zawodowe, nowe oczekiwania pracowników, a do tego ich ciągły niedobór na rynku. Jak firmy mogą radzić sobie z tymi wyzwaniami podpowiada Izabela Kluzek-Kot, coach, ekspert ds. wellbeingu.
Skuter elektryczny, jeśli tylko wrócisz do pracy w biurze. Nowy benefit na rynku
Google oferuje bezpłatnie swoim pracownikom skuter elektryczny dla dorosłych, jeśli ci wrócą do pracy w biurze zamiast na home office.
Owocowe czwartki. Czy ma to sens?
Ma sens, ale owocowe czwartki to często - w obecnych czasach - mało atrakcyjny benefit. Są lepsze. Co oferować?
Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki [WYWIAD]
Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki. Weszło do obszaru ryzyka biznesowego. Jak zadbać o kondycję emocjonalną pracowników i budować bezpieczne i stabilne miejsce pracy w niepewnych czasach – podpowiada dr Katarzyna Kulig-Moskwa, kierownik zespołu dydaktycznego ZZL z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.
Pieniądze to nie wszystko? Jakiego socjalu naprawdę potrzebują pracownicy
„Owocowe środy” i „casualowe piątki” stały się symbolem firm, które zamiast wyższych pensji postawiły na socjal. Ale pandemia zmieniła nasze oczekiwania wobec benefitów. Dziś w cenie są szkolenia czy porady terapeutyczne.
Raport: Pracownik w centrum uwagi. Liczą się ludzie
Największą siłą firmy są ludzie – w pandemii te słowa przestały być sloganem. Kryzys łatwiej przetrwać, jeśli cały zespół działa razem i ufa sobie nawzajem. Wystarczy spojrzeć na nas, obostrzenia uderzyły bezpośrednio w nasz biznes, było ciężko, ale daliśmy radę – przekonuje Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezes Provident Polska.