Zadbaj o swojego pracownika
Paweł Walicki, fot. materiały prasoweRynek pracy w ostatnich miesiącach bardzo mocno ewoluuował. Zmiany wymusiła nie tylko pandemia COVID-19 – pokolenie Z, coraz odważniej rozpychające się w kolejnych firmach, odznacza się zupełnie inną mentalnością, co ma wpływ zarówno na rekrutację, jak i procesy zachodzące w poszczególnych przedsiębiorstwach.
Szeroko dyskutowanym problemem stała się większa rotacja pracowników, generująca dla firm ogromne koszty. W wielu branżach już teraz brakuje specjalistów, więc pracodawcy muszą tak dopasowywać swoją ofertę, by w jak największym stopniu trafić w oczekiwania najlepszych. Jak duże znaczenie mają w tym kontekście benefity pracownicze? – Benefity są istotną częścią wynagrodzenia. Na znaczeniu na pewno zyskało zdrowie, więc w cenie jest fakt, że firma może zapewnić pracownikowi opiekę zdrowotną. Dostrzegam bardzo dobry trend, że szefowie większą uwagę przykładają do dbania o zdrowie psychiczne podopiecznych, gdyż wszelkie benefity w tym zakresie są niezwykle cenne i potrzebne – mówi w rozmowie z „My Company Polska” ekspertka rynku pracy.
Przedsiębiorcy wreszcie dostrzegli, że kondycja pracowników bezpośrednio wpływa na dobrostan pracodawcy. W „Raport Mental Health founderów i pracowników polskich startupów” aż 82 proc. badanych wskazało, że ich samopoczucie przekłada się na wykonywaną pracę. – Opieka psychologiczna pracowników wkrótce może stać się takim standardem jak BHP – przekonują wprost założyciele startupu Mindgram, udzielającego m.in. wsparcia psychologicznego.
„Synergia dla zdrowia”
W oparciu o tę wiedzę Centrum Medyczne CMP przygotowało atrakcyjną ofertę opieki medycznej dla firm. Działające na terenie Warszawy, Piaseczna i Łomianek, Centrum Medyczne CMP to wieloprofilowa sieć przychodni medycznych z 20-letnią tradycją na rodzimym rynku. - Zapewniamy elastyczne podejście do medycyny pracy oraz kompleksowej opieki medycznej dla pracowników. Stawiamy na jakość w każdym wydaniu: w budowaniu oferty, w komunikacji, w obsłudze klienta. Człowiek funkcjonuje życiowo w wielu strefach i tak samo jego zdrowie stanowi system naczyń połączonych, jest pewną wypadkową wszystkich tych sfer. Dlatego holistyczne podejście jest kluczowe, a „Synergia dla zdrowia” spełnia ideę współdziałania – deklaruje Paweł Walicki, prezes CMP.
Oferta medyczna dla firm „Synergia dla zdrowia” to aż pięć zróżnicowanych planów, opartych na czterech najważniejszych filarach – znajdziemy w nich nie tylko rekomendowany zestaw badań profilaktycznych i konsultacje specjalistyczne, ale również rozwiązania z zakresu well-beingu. To, co z całą pewnością wyróżnia program jest jego holistyczność, bo twórcy – opracowując filary każdego z planów na zdrowie – uważnie wsłuchiwali się w potrzeby rynku pracy.
Dlatego „Synergia dla zdrowia” to również nocna pomoc medyczna, wizyty domowe, szkoła rodzenia czy indywidualny plan dietetyczny oraz treningowy. –Przystępując do programu, rozpoczynamy od przeglądu stanu zdrowia, warstwy profilaktycznej. Oferta przeznaczona jest dla każdego, nie tylko dla osób mających już problemy zdrowotne. Holistyczne podejście jest niezwykle istotne, bo to odpowiedź na potrzeby pacjentów chcących zmieniać swoje nawyki – dodaje Walicki.
Well-being coraz istotniejszy
Ważnym elementem programu „Synergia dla zdrowia” jest zadbanie o dobrostan psychiczny pracowników. Z badań „Zdrowie psychiczne w środowisku pracy”, przeprowadzonych w zeszłym roku w ramach kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!)”, wynika, że ponad ¾ pracowników jest zainteresowanych narzędziami poprawy koncentracji, radzenia sobie ze stresem i jakością snu. By realizować tę misję, Centrum Medyczne CMP pozyskało doświadczonego partnera, firmę Mindgram, która w tym roku znalazła się w pierwszej 10 naszego zestawienia „25 najlepszych startupów”. W ramach „Synergii dla zdrowia” użytkownicy zyskują dostęp do innowacyjnej platformy mental health, oferującej m.in. bazę wykwalifikowanych terapeutów oraz możliwość aktywnego uczestnictwa w warsztatach grupowych. – Świadomość dotyczące well-beingu na pewno rośnie. Pracodawcy dostrzegają, że lepsza kondycja psychiczna pracowników wiąże się z licznymi korzyściami biznesowymi: mniej zachorowań (czyli mniej L4), mniejsza rotacja, większa produktywność, poprawa wizerunku przedsiębiorstwa – tłumaczy Małgorzata Ohme, współzałożycielka Mindgram.
Drugim ważnym partnerem Centrum Medycznego CMP jest Just Be Fit. To platforma umożliwiająca dostęp do kadry specjalistów – dietetyków, dietetyków klinicznych, fizjoterapeutów i trenerów personalnych. Just be Fit szczególny nacisk kładzie na profilaktykę chorób cywilizacyjnych, a także edukację z zakresu żywienia i treningu. To, co wyróżnia firmę jest z pewnością indywidualne podejście do użytkownika, jak również mnogość oraz różnorodność merytorycznych materiałów. – Twoje zdrowie jest dla nas najważniejsze! – przekonują przedstawiciele Just be Fit.
20 lat minęło
Centrum Medyczne CMP świętuje już 20 lat działalności na polskim rynku. Prezes Paweł Walicki zapowiada nie tylko dalszy rozwój oferty. Firma zamierza również wejść do kolejnych miast. –Jesteśmy dumni nie tylko z produktu, jaki oferujemy, ale też z miejsca, w którym znajduje się Centrum Medyczne CMP po 20 latach działalności na rynku. Staliśmy się rozpoznawalną marką w Warszawie i okolicach. Naszym celem jest rozwój naszej działalności w taki sposób, aby zapewnić pacjentowi dostęp do naszych usług w dowolnym miejscu – podsumowuje Prezes CMP.