Benefity – nie tylko korzyści „tu i teraz”
Monika Kulińska, członek zarządu TU Allianz Życie Polska S.A. / fot. mat. pras.z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2024 (109)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Od ponad dwóch lat mam przyjemność zarządzać pionem sprzedaży ubezpieczeń na życie w Allianz Polska. Zarządzanie dla mnie to przede wszystkim bezpośrednia współpraca z ludźmi – z agentami i menadżerami sprzedaży, jak i pracownikami w centrali. Lubię wiedzieć, czego oczekują nasi obecni i potencjalni klienci, a tego dowiaduję się od agentów. Chociaż nasza sieć liczy prawie 2 tys. agentów, znam praktycznie każdego z nich. Z czego to wynika? Moja wcześniejsza kariera była związana z HR. Przywiązywałam dużą wagę do słuchania pracowników. Ważne było dla mnie, aby każdy czuł się dobrze w naszej organizacji. Wielu wspomina, że byliśmy firmą z rodzinną atmosferą, mimo że liczyła ponad 1,5 tys. osób. Uważam to za osobisty sukces.
Spokój ducha poszukiwany
Oprócz bezpośrednich relacji i dobrej atmosfery ważne jest zadbanie o samego pracownika i jego rodzinę. Zestaw benefitów najlepiej tworzyć na podstawie rozmów z pracownikami. Warto zachęcić pracowników, aby nie poprzestali tylko na korzyściach „tu i teraz”, ale pomyśleli perspektywicznie o zabezpieczeniu siebie i najbliższych. Wtedy poczują „spokój ducha”, czyli przekonanie, że nawet jeśli zdarzy się uraz, choroba, wypadek, a nawet jeśli zabraknie bliskiej osoby, nie zostaną wtedy sami.
Dostęp do szybkiego leczenia to podstawa benefitów. Pracownik nie musi stać w kolejkach w przychodniach, tylko może pojechać do kliniki, zrobić komplet badań i otrzymać diagnozę. Odczuwa mniejszy stres i zwykle szybciej wraca do zdrowia. Korzysta też pracodawca, bo pracownik jest zadowolony i krócej jest na zwolnieniu. Jednak ubezpieczenia dają więcej: pieniądze na leczenie i rehabilitację, a po stracie bliskiej osoby środki, dzięki którym rodzina będzie mogła dalej funkcjonować.
Ubezpieczenie i zdrowie razem
Ubezpieczenia grupowe na życie oraz ubezpieczenia zdrowotne lub pakiet medyczny to obecnie standard oferowany przez pracodawców. Mniej natomiast mówi się o zakresie oferowanych benefitów – w jakich przypadkach ubezpieczenie pomoże pracownikowi, czy do jakiego lekarza i w jakim czasie może się udać. Pracodawcy powinni zwrócić szczególną uwagę na dostawców usług benefitowych. Warto postawić na duży podmiot, z wieloletnim międzynarodowym doświadczeniem taki jak Allianz Polska – to ścisła czołówka wśród towarzystw ubezpieczeń na życie na polskim rynku.
W ofercie mamy ubezpieczenia grupowe na życie: Zespół dla małych i średnich firm, Opiekun dla średnich i dużych firm oraz Opiekun VIP, czyli ubezpieczenie dla zarządu i kadry menedżerskiej z sumami ubezpieczenia negocjowanymi indywidualnie.
Naszym wielkim atutem jest unikatowe rozwiązanie na rynku ubezpieczeń zdrowotnych, czyli produkt Allianz Opieka Zdrowotna, które łączy ubezpieczenie grupowe z pakietem medycznym. W ramach wybranych wariantów ubezpieczenia pracownicy zyskują dostęp do lekarzy specjalistów, podstawowych i specjalistycznych badań, wizyt domowych oraz szczepień w ponad 3,3 tys. prywatnych placówkach medycznych w całej Polsce. Nasz produkt wyróżnia gwarancja dostępności wizyt oraz możliwa refundacja kosztów w przypadku, jeżeli nie ma dostępnej wizyty. Warto porównać nasz produkt Allianz Opieka Zdrowotna ze swoim dotychczasowym pakietem medycznym. Czas dostępu do lekarzy może pozytywnie zaskoczyć.
Więcej możesz przeczytać w 10/2024 (109) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.