Fajrant
Cyfrowy umysł, psychologia pieniędzy i... Oto polecane książki na marzec
Przedstawiamy cztery propozycje na najbliższy miesiąc: Oto książki: Cyfrowy umysł; Pisz, Publikuj, Działaj; Psychologia pieniędzy i Biblioteki. Krucha historia.
Ważne badania na temat e-papierosów
Brytyjczycy pogłębiają badania nad e-papierosami. Tym razem rozpracowują ich rolę w rozpoczynaniu i rzucaniu palenia.
FOZZ, czyli matka wszystkich afer
Tajemnicze zgony, wyprowadzone z budżetu państwa miliony dolarów, a w tle polskie i radzieckie służby specjalne. Sprawa FOZZ to ostatnia afera PRL i pierwsza III Rzeczypospolitej. Choć polskiej transformacji ustrojowej towarzyszyło wiele gospodarczych przekrętów, to właśnie ten kosztował budżet państwa najwięcej.
Workation, czyli praca na hamaku. "Z oferty skorzystało 300 pracowników. To jedna trzecia załogi"
Coraz więcej firm organizuje pracę zdalną w atrakcyjnych turystycznie miejscach. Cel? Integracja zespołu, wzrost motywacji i podładowanie baterii zmęczonych pandemią pracowników. Workation to nowy trend, który właśnie dociera nad Wisłę.
Przełamać zły nawyk
Do najtrudniejszych wyzwań noworocznych należy z pewnością rzucanie i ograniczanie palenia, a za nami pierwszy miesiąc nowego roku. Wiele osób niestety nie daje rady porzucić zgubnego nałogu z dnia na dzień i po krótkim okresie tytoniowej abstynencji przekłada swoje „żelazne” postanowienie o kolejny rok.
Czego startupowcy mogą się nauczyć od Roberta Lewandowskiego
Przykład „Lewego” pokazuje, że kluczem do sukcesu jest pokora – zarówno w sporcie, jak i biznesie ponosisz tysiące porażek, sztuką jest się po nich szybko podnieść – mówi Piotr Nowosielski, CEO Just Join IT.
Złoto, blask, kolory. Moda na sezon letni 2023 będzie bardzo wyrazista
Mnóstwo złota i blasku. Kolory – każde, ze wskazaniem na odblaskowe. Moda na nadchodzącą wiosnę i lato będzie co najmniej wyrazista.
K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara
Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.
Inspiracje, czyli polecamy książki na luty 2023
Oto pozycje, po które warto sięgnąć.
Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce
Streetwear dotarł nad Wisłę z opóźnieniem – jak zresztą większość zjawisk kulturowych. Dziś moda uliczna to nie tylko styl życia dla fanów jakościowych ubrań, ale też biznesowa szansa dla wizjonerskich przedsiębiorców.
"Królowie basicu" czy pionierzy polskiego streetwearu? O Diamante znów będzie głośno [TYLKO U NAS]
Diamante rozkręcił wspólnie z bratem za 10 tys. zł. Ale historia marki to również wiele złych decyzji – Tomek Grande otwarcie mówi o biznesowych błędach i trwonieniu pieniędzy. Dziś, po pandemicznym kryzysie, chce wrócić na szczyt. Złośliwi nazwą go „królem basicu”, dla innych Diamante to pionierzy polskiego streetwearu.
W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]
Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.
Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport
W 1981 r. w polskiej branży estradowej wybucha niewyobrażalny skandal. Prasa ujawnia, że państwowe przedsiębiorstwo zajmujące się m.in. promocją naszej kultury w świecie, przemyciło na Zachód półtora tysiąca prostytutek z Polski. Firma oraz jej pracownicy mieli na tym zarobić milion dolarów.
Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes
Jeśli masz w rodzinie nastolatkę, z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że całkiem nieźle orientujesz się, czym jest K-pop. Jeśli nie, zapewne wkrótce usłyszysz o koreańskim popie, gdyż tamtejsi twórcy coraz skuteczniej sięgają po umysły i portfele słuchaczy również w Polsce.
Reklama w metaświecie
Domy mody i reklamodawcy długo zdawały się ignorować istnienie światów wirtualnych. Właśnie się to zmieniło.
Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody
Nobody’s perfect! Ostatnia kwestia z komedii „Pół żartem, pół serio” najlepiej opisuje nowy trend, który już od kilku lat zaczyna być coraz bardziej widoczny w światowej reklamie. Powoli tracą swoją dominującą pozycję anorektyczne i młodziutkie modelki, a w ich miejsce pojawiają się całkiem „normalne”, a więc po ludzku niedoskonałe osoby.
Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]
Kiedy ruszaliśmy z biznesem, mieliśmy wrażenie, że pod względem technologicznym bileterie mocno odstają od podmiotów z innych sektorów. Dlaczego tak łatwo opłacić parking za pomocą aplikacji, a zakup biletu na koncert jest tak mało intuicyjny? Postanowiliśmy zerwać z tymi procesami rodem z lat 90. - mówią Anna Maria Żurek i Maciej Gastoł, współtwórcy Going.
Technologie. Polecane gadżety na styczeń 2023
Czytnik dla skrybów czy ekran dla profesjonalisty? Jakimi gadżetami powinniście zainteresować się w styczniu?
Polecane książki na początek roku
Oto kilka publikacji, z którymi warto się zapoznać.
Black Friday w „My Company Polska”, czyli przychodzi PR-owiec do dziennikarza...
... i nie zawsze wie, jak powinien zagaić rozmowę. Ciekawi potencjalnych wniosków postanowiliśmy na łamach naszego serwisu dać PR za darmo. Czy akcja się udała?
Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem
Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, gdy jest wiarygodna. Współpraca ze sportowcem musi „opowiadać” interesującą historię. Samo wywieszenie billboardu już nie jest skuteczne – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.
Jabłko to synonim polskiego owocu. Czy łatwo wprowadzić nowy produkt w tym segmencie? [WYWIAD]
Jabłko trochę nam spowszedniało, traktujemy je jako mało atrakcyjny owoc. POLA chce odczarować ten wizerunek, pokazać, że produkty na bazie jabłek są smaczne, atrakcyjne i mają wyraziste tekstury - mówi Aleksandra Ośko-Woźniak, Business Development Manager w firmie Rajpol.
Mercedes EQS 580 - limuzyny nie są nudne [TEST]
Jeśli ten samochód miał sprawiać wrażenie, że jest z innego świata, to Mercedesowi się udało. EQS 580 to elektryczne monstrum, które ma być alternatywą dla spalinowej klasy S. Auto z kosmosu, które mogłoby spokojnie być limuzyną z Cyberpunka.
Korzyści z żalu
Żal nie jest czymś niebezpiecznym czy nieprawidłowym, nie stanowi odchylenia od ustalonej ścieżki ku szczęściu. Jest zdrowy i uniwersalny, to integralna część człowieczeństwa. Żal jest również cenny. Rozjaśnia i poucza.
Szczupak i przyjaciele. Nietypowa kariera polskich potraw
Światowa kariera polskich dań nie sprowadza się do pierogów, kiełbasy i żurku. Na stołach Niemiec, Francji, Anglii czy Rosji od wieków gościły nieraz bardzo wyrafinowane potrawy, które trafiały tam z naszych kuchni. Niektóre warto sobie przypomnieć przed świętami.
Afera "Zalew", czyli szmugiel pod osłoną służb
Tysiące złotych monet, kilkanaście kilogramów biżuterii i dolary zakopane w słoikach nad Zalewem Zegrzyńskim. W 1971 r. Radio Wolna Europa informuje o gigantycznej aferze przemytniczej zorganizowanej przez kontrwywiad PRL.
Fura, skóra i komóra. Historia o czasach, kiedy posiadanie komórki było symbolem wielkiego statusu
Były takie czasy, kiedy posiadanie telefonu komórkowego było symbolem wielkiego statusu. Podczas spotkań leżał on na stole i w dobrym tonie było co jakiś czas wykonać połączenie. Twój partner biznesowy wówczas wiedział, że na drugie imię dano ci "sukces".
dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."
W ostatnich latach nauka i medycyna bardzo się rozwinęły, co niestety w Polsce nie zawsze idzie w parze z świadomością społeczną - wielu osobom HIV kojarzy się z osobami zmarginelizowanymi. Nie testujemy się, twierdząc, że nas ten problem nie dotyczy. A to błąd - mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, Prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej.
Wojny streamingowe. Jak platformy streamingowe próbują zawojować polski rynek?
Netflix i Disney+ kojarzysz na pewno, ale czy wiesz, że w Polsce działa również FlixClassic oferujący dostęp do kilkuset klasyków kina, oraz DAZN, dzięki któremu obejrzysz ważne walki bokserskie? Serwisów streamingowych nad Wisłą przybywa, ale czy naprawdę jesteśmy łakomym kąskiem dla rozrywkowych potentatów?
Volodymyr Turchak, twórca myREST. Dlaczego chciałby poznać Adele? Poza biznesem
W Polsce z sukcesem rozwinął startup myREST, udziela się również w innych biznesach. Dlaczego Adele jest jedną z tych osób, które najbardziej chciałby poznać?
Pomysły na prezent? Oto propozycje dla innowacyjnych ludzi
Cięcie wstążki, szelest papieru i już jest… prezent idealny! Czym obdarować startupowca, przedsiębiorcę na swoim, tego w kryzysie czy świeżo upieczonego milionera? Oto nasze typy pomysłów na prezent.
Najciekawsze książki dla przedsiębiorców. Grudzień 2022
Książki, które powinien przeczytać każdy przedsiębiorca (i nie tylko!).
Volkswagen ID.5 - zadziorny typ [TEST]
Volkswagen z modelami ID.3 i ID 4 na dobre rozgościł się na rynku elektrycznych aut. I co ważne, koncern wsłuchuje się w to, co mówią mu klienci. I z każdym kolejnym modelem jego elektryczne modele są coraz lepsze. Najnowsza odsłona elektryka z Wolfsburga bardzo pozytywnie zaskakuje.
Przegląd gadżetów. Grudzień 2022
Opisujemy ciekawe nowości gadżetowe.
Grudzień to czas spotkań i podróży. Czy palacze mogą go przetrwać bez "dymka"?
Niektórzy odreagowują stresujące sytuacje w pracy, sięgając po papierosa, przez co potęgują tylko jego negatywny wpływ. Innych z kolei stresuje sama myśl, że podczas dłuższej podróży lub kiedy utkną na dłuższym spotkaniu, nie będą mogli „urwać się na dymka”. Jak sobie z tym radzić?