Fajrant

FOZZ, czyli matka wszystkich afer

FOZZ, czyli matka wszystkich afer

Tajemnicze zgony, wyprowadzone z budżetu państwa miliony dolarów, a w tle polskie i radzieckie służby specjalne. Sprawa FOZZ to ostatnia afera PRL i pierwsza III Rzeczypospolitej. Choć polskiej transformacji ustrojowej towarzyszyło wiele gospodarczych przekrętów, to właśnie ten kosztował budżet państwa najwięcej.

Przełamać zły nawyk

Przełamać zły nawyk

Do najtrudniejszych wyzwań noworocznych należy z pewnością rzucanie i ograniczanie palenia, a za nami pierwszy miesiąc nowego roku. Wiele osób niestety nie daje rady porzucić zgubnego nałogu z dnia na dzień i po krótkim okresie tytoniowej abstynencji przekłada swoje „żelazne” postanowienie o kolejny rok.

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.

Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce

Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce

Streetwear dotarł nad Wisłę z opóźnieniem – jak zresztą większość zjawisk kulturowych. Dziś moda uliczna to nie tylko styl życia dla fanów jakościowych ubrań, ale też biznesowa szansa dla wizjonerskich przedsiębiorców.

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport

Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport

W 1981 r. w polskiej branży estradowej wybucha niewyobrażalny skandal. Prasa ujawnia, że państwowe przedsiębiorstwo zajmujące się m.in. promocją naszej kultury w świecie, przemyciło na Zachód półtora tysiąca prostytutek z Polski. Firma oraz jej pracownicy mieli na tym zarobić milion dolarów.

Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes

Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes

Jeśli masz w rodzinie nastolatkę, z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że całkiem nieźle orientujesz się, czym jest K-pop. Jeśli nie, zapewne wkrótce usłyszysz o koreańskim popie, gdyż tamtejsi twórcy coraz skuteczniej sięgają po umysły i portfele słuchaczy również w Polsce.

Reklama w metaświecie

Reklama w metaświecie

Domy mody i reklamodawcy długo zdawały się ignorować istnienie światów wirtualnych. Właśnie się to zmieniło.

Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody

Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody

Nobody’s perfect! Ostatnia kwestia z komedii „Pół żartem, pół serio” najlepiej opisuje nowy trend, który już od kilku lat zaczyna być coraz bardziej widoczny w światowej reklamie. Powoli tracą swoją dominującą pozycję anorektyczne i młodziutkie modelki, a w ich miejsce pojawiają się całkiem „normalne”, a więc po ludzku niedoskonałe osoby.

Maciej Łuczak 26.01.2023
Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]

Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]

Kiedy ruszaliśmy z biznesem, mieliśmy wrażenie, że pod względem technologicznym bileterie mocno odstają od podmiotów z innych sektorów. Dlaczego tak łatwo opłacić parking za pomocą aplikacji, a zakup biletu na koncert jest tak mało intuicyjny? Postanowiliśmy zerwać z tymi procesami rodem z lat 90. - mówią Anna Maria Żurek i Maciej Gastoł, współtwórcy Going.

Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem

Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem

Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, gdy jest wiarygodna. Współpraca ze sportowcem musi „opowiadać” interesującą historię. Samo wywieszenie billboardu już nie jest skuteczne – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 30.12.2022
Mercedes EQS 580 - limuzyny nie są nudne [TEST]

Mercedes EQS 580 - limuzyny nie są nudne [TEST]

Jeśli ten samochód miał sprawiać wrażenie, że jest z innego świata, to Mercedesowi się udało. EQS 580 to elektryczne monstrum, które ma być alternatywą dla spalinowej klasy S. Auto z kosmosu, które mogłoby spokojnie być limuzyną z Cyberpunka.

Korzyści z żalu

Korzyści z żalu

Żal nie jest czymś niebezpiecznym czy nieprawidłowym, nie stanowi odchylenia od ustalonej ścieżki ku szczęściu. Jest zdrowy i uniwersalny, to integralna część człowieczeństwa. Żal jest również cenny. Rozjaśnia i poucza.

Szczupak i przyjaciele. Nietypowa kariera polskich potraw

Szczupak i przyjaciele. Nietypowa kariera polskich potraw

Światowa kariera polskich dań nie sprowadza się do pierogów, kiełbasy i żurku. Na stołach Niemiec, Francji, Anglii czy Rosji od wieków gościły nieraz bardzo wyrafinowane potrawy, które trafiały tam z naszych kuchni. Niektóre warto sobie przypomnieć przed świętami.

Afera "Zalew", czyli szmugiel pod osłoną służb

Afera "Zalew", czyli szmugiel pod osłoną służb

Tysiące złotych monet, kilkanaście kilogramów biżuterii i dolary zakopane w słoikach nad Zalewem Zegrzyńskim. W 1971 r. Radio Wolna Europa informuje o gigantycznej aferze przemytniczej zorganizowanej przez kontrwywiad PRL.

Marcin Dzierżanowski 23.12.2022
dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."

dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."

W ostatnich latach nauka i medycyna bardzo się rozwinęły, co niestety w Polsce nie zawsze idzie w parze z świadomością społeczną - wielu osobom HIV kojarzy się z osobami zmarginelizowanymi. Nie testujemy się, twierdząc, że nas ten problem nie dotyczy. A to błąd - mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, Prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej.

Wojny streamingowe. Jak platformy streamingowe próbują zawojować polski rynek?

Wojny streamingowe. Jak platformy streamingowe próbują zawojować polski rynek?

Netflix i Disney+ kojarzysz na pewno, ale czy wiesz, że w Polsce działa również FlixClassic oferujący dostęp do kilkuset klasyków kina, oraz DAZN, dzięki któremu obejrzysz ważne walki bokserskie? Serwisów streamingowych nad Wisłą przybywa, ale czy naprawdę jesteśmy łakomym kąskiem dla rozrywkowych potentatów?

Pomysły na prezent? Oto propozycje dla innowacyjnych ludzi

Pomysły na prezent? Oto propozycje dla innowacyjnych ludzi

Cięcie wstążki, szelest papieru i już jest… prezent idealny! Czym obdarować startupowca, przedsiębiorcę na swoim, tego w kryzysie czy świeżo upieczonego milionera? Oto nasze typy pomysłów na prezent.

Magda Kozińska 07.12.2022
Volkswagen ID.5 - zadziorny typ [TEST]

Volkswagen ID.5 - zadziorny typ [TEST]

Volkswagen z modelami ID.3 i ID 4 na dobre rozgościł się na rynku elektrycznych aut. I co ważne, koncern wsłuchuje się w to, co mówią mu klienci. I z każdym kolejnym modelem jego elektryczne modele są coraz lepsze. Najnowsza odsłona elektryka z Wolfsburga bardzo pozytywnie zaskakuje.