Gaming
Polska branża gamingowa na targach Gamescom
Przedstawiciele kilkudziesięciu firm z branży gamingowej wezmą udział w największych europejskich targach Gamescom. Wydarzenie potrwa do 26 sierpnia.
1,2 mln zł dla EpicVR - krakowska spółka ze wsparciem od SATUS Games
Działający od 2020 roku Fundusz SATUS Games, powołany przez Bloober Team i SATUS, zainwestował w firmę EpicVR - twórcę technologii i aplikacji VR/AR oraz producenta gier Virtual Reality. Dzięki kwocie 1,2 mln zł krakowska spółka wzmocni zespół pracujący m.in. nad portem do Builder Simulator na VR oraz swoją autorską grą Reptile Park.
Crowdway przejmuje platformę e-sportową
Crowdway, jeden z największych w Polsce podmiotów na rynku crowdfundingu udziałowego przejął platformę CrowdSport.pl. Firma chce rozwinąć się w obszarze wsparcia finansowania dla e-sportu.
Big Cheese Studio ma umowę z Microsoftem. Flagowy tytuł studia będzie dostępny w Xbox Game Pass
Spółka Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem umowę licencyjną, dzięki której Cooking Simulator pojawi się w usłudze Xbox Game Pass. Produkcja od sierpnia 2020 r. dostępna jest w sklepie Xbox Store, co pozwoliło spółce tylko w roku ubiegłym odnotować milion przychodów. Zarząd spółki liczy, że kontynuacja dywersyfikacji kanałów dystrybucji przełoży się na jej przyszłe wyniki finansowe.
Stań się legendą street artu! Games Box prezentuje Street Artist Simulator
Games Box, producent i wydawca gier wideo na PC oraz konsole, udostępnił kartę Steam oraz trailer swojego nowego projektu – Street Artist Simulator. Gra opowiada o życiu graficiarza, którego, jak się okazuje, nie jedyną bronią jest spray. Notowany na NewConnect warszawski deweloper równocześnie pracuje jeszcze nad dwoma autorskimi tytułami, które planuje wydać w 2023 roku.
NetEase wchodzi na polski rynek i inwestuje w nowe studio gier VR
Nowe studio VR na mapie polskiego gamedevu - Something Random - pozyskało kilka milionów dolarów na rozwój od światowego giganta – NetEase. Spółka planuje umocnić pozycję Polski wśród liderów rozwoju rynku gier wirtualnej rzeczywistości, a pierwszy tytuł będzie dostępny już w 2023 roku.
SMOK Ventures sfinansował dewelopera gier
Frying Jelly pozyskało środki na rozwój w łącznej wysokości 1 000 000 złotych od polsko-amerykańskiego funduszu venture capital SMOK Ventures. W III kwartale br. firma wypuści pierwszą grę, Frying Jelly.
Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA. Spółka chce pozyskać ponad 700 tys. zł
Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszym jest wydanie hitowej gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Drugim - produkcja nowego tytułu z gatunku action RPG.
Twórcy symulatora papieża ruszają po finansowanie. Chcą pozyskać 4 mln złotych
Studio gamingowe Golden Eggs Studio, producent m.in. symulatora papieża, opublikowało szczegóły zapowiadanej emisji akcji. Kampania crowdinvestingowa promowana jest na platformie Crowdway.
Rozmowa rekrutacyjna podczas gry w CS:GO? Erbud otwiera się na nowych kandydatów [WYWIAD]
Największa niezależna polska firma budowlana wprowadziła możliwość rekrutacji na praktyki i staże podczas gry w Counter Strike’a. - W CS:GO możemy sprawdzić chociażby myślenie strategiczne, działanie pod presją czasu czy umiejętność pracy zespołowej kandydata – zauważa Dagmara Sobolewska, dyrektorka HR w Grupie ERBUD.
CI Games chce dokończyć proces przejęcia brytyjskiej firmy United Label
CI Games, polska społka gamingowa, ogłosiła wezwanie na wykup akcji United Label. Na ten cel zamierza wydać prawie 5 mln złotych. Nadchodzi również moment, w którym zadebiutuje na londyńskiej giełdzie.
Jak chronić tytuł gry komputerowej?
Deweloperzy gier komputerowych muszą chronić się nie tylko przed piratami rozpowszechniającymi je zupełnie za darmo. Powinni również znaleźć sposób, na ochronę np. tytułu produkcji, by nie stracić jej na rzecz konkurencji. Jak to zrobić?
Big Cheese Studio osiągnęło 12 mln zł zysku netto w 2021 roku. "Ten rok powinien być lepszy"
Big Cheese Studio opublikowało wyniki finansowe za zeszły rok. W 2021 roku spółka wypracowała 16,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost 42 proc r/r., a EBIT wyniósł 12.9 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż bestsellerowej gry studia - Cooking Simulator, która zdobyła miano gry VR platformy Steam roku 2021.
Giełdowy 3R Games zapowiada hitowy Thief Simulator w wersji VR dla urządzeń Meta/Oculus Quest 2
3R Games S.A. - polska spółka tworząca gry na wiodące urządzenia VR - finalizuje prace nad grą Thief Simulator w wersji VR dla Meta/Oculus Quest 2. Premiera produkcji planowana jest na 2022 r. Po premierze twórcy będą pracować nad rozszerzeniami, powiększającymi dostępny graczom świat.
Marcin Kawa nowym prezesem All in! Games
Marcin Kawa objął funkcję prezesa zarządu notowanej na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółki All in! Games. Marcin Kawa posiada 20-letnie doświadczenie w branży gier wideo, jest związany z All in! Games od 2020 roku.
Illusion Ray SA - zdobywca "internetowego Oscara" zapowiada nowe produkcje i idzie po crowdfunding
Łukasz Smaga, założyciel studia Illusion Ray i pierwszy twórca z Polski, który zdobył nagrodę The Webby Awards, startuje z kolejnymi projektami. Zapowiada powrót debiutanckiego hitu – The Beast Inside - na konsole nowej generacji oraz całkowicie nową grę z gatunku Action Adventure – Wardogz.
CD Projekt zapowiedziało powstanie nowej gry z cyklu Wiedźmin
CD Projekt Red ogłosiło dzisiaj, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier Wiedźmin. To początek nowej sagi w ramach franczyzy, a także współpracy technologicznej z Epic Games — twórcami silnika Unreal Engine 5, na którym rozwijana jest gra.
Krakowski startup chce zrewolucjonizować rynek gier VR. Ma to umożliwić haptyczny pierścień
Haptology, krakowski startup specjalizujący się w technologii dotykowej, planuje w tym roku pozyskać do 2 mln euro finansowania na rozwój i komercjalizację swojego flagowego produktu - pierścienia haptycznego Hapling. Hapling umożliwia symulację wrażeń dotykowych i ma szansę zrewolucjonizować szybko rosnący rynek gier VR.
Iron VR złożyła Dokument Informacyjny do GPW Spółka prezentuje również nowe kierunki rozwoju
Iron VR – spółka zależna Carbon Studio – złożyła Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Iron VR planuje debiut na NewConnect jeszcze w tym roku. Rolę doradcy przy procesie wprowadzenia akcji spółki do obrotu pełni Grupa INC. Studio zaktualizowało też strategię rozwoju, której główne założenie to wydawanie co najmniej 2 tytułów rocznie.
Piotr Żygadło rezygnuje z funkcji prezesa All in! Games
Z powodów osobistych, Piotr Żygadło, prezes zarządu notowanej na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółki All in! Games, złożył rezygnację z pełnienia funkcji. Jego dotychczasowe obowiązki, na czas powołania nowego prezesa, będzie pełnić dwuosobowy zarząd - Maciej Łaś i Łukasz Górski, który ma możliwość zawiązywania umów.
Fiński deweloper gier wkracza do Polski. Na ekspansję pozyskał ponad 5 mln euro
Bitkraft Ventures, przy udziale m.in. polskiego SMOK Ventures zainwestował w Return Entertainment - fińskie studio zajmujące się tworzeniem gier w chmurze. Za pozyskane środki Return chce m.in. otworzyć biuro w Polsce.
Ponad 5 mln zł od NCBR dla EpicVR na rozwiązanie dla użytkowników "Metaverse"
EpicVR – producent gier Virtual Reality (VR) - podpisał umowę na finansowanie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. W ramach współpracy krakowska spółka otrzyma ponad 5 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na stworzenie narzędzia dedykowanego twórcom i użytkownikom „Metaverse”.
To jest wojna! Recenzja gry Battlefield 2042
Bardzo kiepska poprzedniczka (o Battlefield V wciąż wolelibyśmy zapomnieć...), raczej znikoma konkurencja (Call of Duty: Vanguard? Dajcie spokój) – Battlefield 2042 miało wprost wymarzone warunki do odniesienia sukcesu. Czy jednak twórcom udało się stworzyć grę, która rzeczywiście wciąga? Łapcie kamasze i sprawdźcie naszą recenzję!
Robert Lewandowski współtworzy grę piłkarską. Znamy kolejne szczegóły [TYLKO U NAS]
Robert jest nie tylko ambasadorem, ale również udziałowcem projektu i współtwórcą. Konsultowaliśmy z nim różne rozwiązania i pomysły – najważniejsze były pierwsze rozmowy, kiedy nakreśliliśmy sobie kierunki rozwoju. Jestem przekonany, że nie ma drugiego projektu, przy którym osoba z gigantycznymi osiągnięciami sportowymi jest tak blisko - mówi Rafał Cymerman, prezes spółki RL9Sport Games.
Kamil Gaworecki dołączył do Rady Nadzorczej PunkPirates SA
Do Rady Nadzorczej PunkPirates, notowanej na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych spółki zajmującej się tworzeniem gier VR dołączył Kamil Gaworecki. Zastąpi tym samym Jana Ziemieckiego, który zrezygnował z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej.