Sieciowa trampolina

Sieciowa trampolina
82
Współpraca z dużymi sieciami handlowymi daje możliwość szybkiego zwiększenia skali produkcji. Często wiąże się to z produkcją pod inną marką niż własna. Ale nie zawsze, bo niektóre sieci handlowe stawiają na polskie produkty.

W 2018 r. w całej Polsce było ok. 340 tys. sklepów i stacji paliw. Z tego sklepów ogólnospożywczych – niemal 70 tys., a stacji paliw – ponad 9 tys. Sprzedaż produktów w takich sklepach, obok sprzedaży bezpośredniej i w wyspecjalizowanych placówkach, jest podstawą do funkcjonowania każdego producenta dowolnych towarów z segmentu FMCG, czyli towarów szybko zbywalnych. 

Największe możliwości mają te firmy, które są w stanie zdobyć kontrakt z jedną z największych sieci handlowych. O to jest jednak bardzo trudno, bo po pierwsze liczba takich firm nie jest duża (w branży FMCG  sieci mających powyżej 100 sklepów jest w całym kraju zaledwie kilkadziesiąt), a po drugie wymagają one od dostawców posiadania odpowiedniej skali biznesu. Mały producent ciastek nie będzie w stanie dostarczyć swoich produktów do takich gigantów, jak Biedronka (3 tys. sklepów), bo nie będzie miał mocy przerobowych. Mimo to na polskim rynku jaśnieją przykłady biznesów, które rozwinęły się na współpracy z sieciami.

Kosmetyki pod marką własną

Jednym z przykładów takiego sukcesu jest firma Serpol Cosmetics z Mieściska w woj. wielkopolskim. – Dziś firma Serpol Cosmetics jest wiodącym producentem kosmetyków w sektorze privat label nie tylko w Polsce, ale również w Europie – mówi Maciej Mączyński, dyrektor handlowy Serpol Cosmetics.

Marki...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 12/2019 (51)

Więcej możesz przeczytać w 12/2019 (51) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ