Opinie

"Twój pomysł jest bezwartościowy". Michał Sukiennik w gościnnym felietonie

"Twój pomysł jest bezwartościowy". Michał Sukiennik w gościnnym felietonie

Gdybym miał do wyboru dostać w prezencie kebaba z budki w Makowie Mazowieckim albo twój pomysł na startup, wybrałbym kebaba. Na cienkim. Z sosem mieszanym. Gdybym mógł wymienić twój pomysł na cokolwiek, co jest bliskie jego wartości, byłby to skasowany 20-minutowy bilet komunikacji miejskiej, na którym zostało jeszcze 10 minut bezpłatnej jazdy.

Michał Sukiennik, CEO Evento 05.07.2024
Jacy są młodzi [FELIETON]

Jacy są młodzi [FELIETON]

Nie chcą żyć jak rodzice, wrażliwcy, kasa nie jest już dla nich ważna, „odłączona młodzież”, która nie uczy się, nie pracuje, budzą postrach wśród pracodawców, roszczeniowi, naprawdę irytujący, narcyzi… Wystarczy wpisać do wyszukiwarki frazę „młode pokolenie”, a wyskoczy taka garść epitetów. Kto jest winien tego upadku młodych? Social media, internet, technologia, kapitalizm. Współczesna technologia zabija młodzież, wystarczy spojrzeć, przecież oni z tym telefonem wchodzą jak ślepcy prosto pod samochód!

Born to Go Global [FELIETON]

Born to Go Global [FELIETON]

Dlaczego niektórych biznesów nie da się zacząć na własnym podwórku.

Hubert Adamczewski, CMO i co-founder modue 05.06.2024
Kontrowersyjne osiedle mieszkaniowe. "Brakuje drutów kolczastych"

Kontrowersyjne osiedle mieszkaniowe. "Brakuje drutów kolczastych"

W mediach społecznościowych wybuchła dyskusja wokół specyficznej zabudowy osiedla Villa Campina w Ożarowie Mazowieckim. Zdjęcie rzędów identycznych szeregowców podbija sieć m.in. za sprawą jego publikacji na profilu grupy Polskie Obozy Mieszkaniowe. "A gdybyśmy tak połączyli wady mieszkania w bloku z wadami mieszkania w domu"? - skomentował je Jakub Mościcki, deinfluencer promujący rozsądek przy zakupach.

Jak ghostują inwestorzy

Jak ghostują inwestorzy

Jedną z kluczowych cech każdego startupowca jest zdolność do przyjmowania słowa „nie”. Oraz właściwe rozróżnianie „nie” i „tak”. Co, paradoksalnie, wcale nie jest proste.

Paulina Wardęga, CEO Heroify 30.04.2024
Tulipomania XXI wieku [FELIETON]

Tulipomania XXI wieku [FELIETON]

W ciągu kilku tygodni bitcoin pobił rekordy wszech czasów. Ta rynkowa histeria skończy się tak samo jak spekulacja nasionami tulipanów w XVII-wiecznej Holandii.

Co możemy dla siebie zrobić [FELIETON]

Co możemy dla siebie zrobić [FELIETON]

Jeśli spojrzeć na liczbę publikacji na jego temat, nasz mózg powinien mieć w księgarniach odrębną, własną kategorię. Swoją półkę, gdzie znalazłyby się te wszystkie instrukcje, jak go wylogować, przeprogramować, zdekodować, wzmocnić i wyćwiczyć.

Mistrzowie sięgania w przyszłość

Mistrzowie sięgania w przyszłość

Kiedy posadzisz obok siebie dwóch badaczy sztucznej inteligencji, zaistnieje ryzyko, że się pozabijają. Emocjonalne rozedrganie połączone z fundamentalną różnicą dotyczącą prognoz, sięgających od pełnego optymizmu po przygnębiający pesymizmem marny koniec człowieka, stanowią mieszankę wybuchową.

Walentynki w My Company Polska [WSZYSTKIE TEKSTY]

Walentynki w My Company Polska [WSZYSTKIE TEKSTY]

Miłość jest wszędzie, jak śpiewał zespół Wet Wet Wet. 14 lutego powitaliśmy ją także u nas, choć w mniej oczywistym - bardziej biznesowym - wydaniu. Oto wszystkie opublikowane felietony w ramach akcji #WalentynkiwMyCompanyPolska!

Redakcja 14.02.2024
Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]

Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]

Relacje w biznesach wbrew pozorom nie różnią się aż tak bardzo od tych uczuciowych. Wprawdzie miłości i prowadzeniu firmy towarzyszą zupełnie inne emocje, jednak można im przypisać - bez dwóch zdań - wspólne mianowniki - piszą Thomas Werner i Kuba Mocarski, współzałożyciele Stepapp.

Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]

Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]

Od wielu lat interesuję się himalaizmem, a zwłaszcza Polskim Himalaizmem Zimowym oraz osiągnięciami ludzi takich jak Jerzy Kukuczka, Maciej Berbeka czy Adam Bielecki. Nie wyobrażam sobie wykonywać ich roboty, ale widzę dużo analogii między sportem wyczynowym a przedsiębiorczością, czyli swego rodzaju „intelektualną pracą wyczynową” - pisze Luk Pstrong, co-founder mrparker.app.

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]

Już św. Paweł z Tarsu narzekał, że bez miłości byłby jak "miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący". Ciekawe, co poradziłby w temacie dzisiejszych innowacji… - piszą Paweł Paczuski i Krzysztof Paczuski, współzałożyciele upmedic.

Czułe słówka, czyli jak rozpalić uczucie do twojego pomysłu [FELIETON]

Czułe słówka, czyli jak rozpalić uczucie do twojego pomysłu [FELIETON]

W świecie startupów i innowacji odpowiednio dobrane słowa mogą otworzyć nawet najszczelniej zamknięte drzwi. Kluczem do skutecznej sprzedaży pomysłu są nie suche fakty, ale emocje, wizja i... konsekwencja - pisze Wojtek Rokosz, CEO i co-founder Plenti.

Wojtek Rokosz, CEO i co-founder Plenti 14.02.2024
Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]

Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]

Między mną, a moją wspólniczką Asią jest 16 lat różnicy. W sumie prawie całe pokolenie, ale u nas w biznesie zadziałało to bardzo na plus. Co prawda Asia nie od razu wiedziała, kim jest David Hasselhoff, ale w obliczaniu śladu węglowego nie ma sobie równych - pisze Aga Maciejowska, CEO i co-founder Plan Be Eco.

Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]

Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]

Walentynki... Niby cały czas luty i zimno, a jednak na samą myśl robi się człowiekowi cieplej na sercu. Ludzie jakby bardziej hojni, kieszenie inwestorów jakby pełniejsze, więc to dobry moment na pitch z osobą, od której zależy los naszego startupu - pisze Mateusz Kowalczyk, założyciel i CEO Foodsi.

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]

Dotychczas przedsiębiorczości uczyłem się, czerpiąc z doświadczeń rodziny, podpowiedzi znajomych, obserwując świat wokół, korzystając z rozwoju technologii, z czasem bardziej świadomie wskakując na fale trendów. Ale sama inklinacja do podejmowania nowych projektów to chyba coś bardziej pierwotnego niż okoliczności czy specyfika czasu - pisze Cezary Kosiński, doradca w obszarach fintech, paytech i retailtech.

Przypadek Kąckiego i co z niego wynika dla liderów organizacji [FELIETON]

Przypadek Kąckiego i co z niego wynika dla liderów organizacji [FELIETON]

Gdy nie mamy pieniędzy, by zapłacić swoim ludziom, kiedy musimy zwalniać albo kiedy nasze rozwiązanie nie chce się sprzedawać, włączają nam się reakcje obronne. Reakcja „walcz albo uciekaj”, odziedziczona po przodkach, powoduje, że w trudnej sytuacji skupiamy się tylko na jednym: uratowaniu się.

Zrobić sobie rynek [FELIETON]

Zrobić sobie rynek [FELIETON]

Tylko tworzy meble, pod wymiar, które zamawia się przez aplikację z dostawą pod drzwi. Prosto i bez pośredników. Applover pomaga innym firmom w rozwoju oprogramowania, budowaniu produktów i konsultingu technologicznym – głównie dla zachodnich gigantów, jak Vodafone czy Glovo.

Edukacja finansowa – strategia odporności dla zmieniającego się świata

Edukacja finansowa – strategia odporności dla zmieniającego się świata

Tylko 1 na 3 dorosłych na świecie posiada wiedzę finansową. W efekcie coraz częściej nie jesteśmy przygotowani, by świadomie podejmować decyzje dotyczące finansów osobistych, a także odpowiedzialnie korzystać z produktów finansowych w taki sposób, by zadbać o swój dobrostan i bezpieczeństwo. Problem jest na tyle istotny, że podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos jednym ze strategicznych tematów było wzmacnianie odporności finansowej, zaś wnioski, jakie płyną z dyskusji, potwierdzają, że to wiedza finansowa jest niezbędna do maksymalizacji dobrobytu społecznego i gospodarczego.

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Prognozy mówiące o wzroście PKB w tym roku o ponad 3 proc. uważam za bardzo prawdopodobne. Tyle tylko że trudniej będzie opanować inflację. A jeszcze trudniej politykę.

Piotr Kuczyński 31.01.2024
Tik-Tak Tytus Company

Tik-Tak Tytus Company

Jakie funkcje ma ten zegarek? – pyta James Bond, przyglądając się Omedze Seamaster Diver 300M 007 Edition, którą przed wykonaniem kolejnej misji dostaje w filmie „Nie czas umierać”.

Smak Monte Carlo [FELIETON]

Smak Monte Carlo [FELIETON]

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum – takie słowa 2 tys. lat temu wypowiedział Seneka Starszy. Znaczą one: „Mylić się jest rzeczą ludzką, jednak obstawanie przy błędzie jest rzeczą diabelską”. Odnoszą się w szczególności do wszelkich działań przeprowadzanych na żywym organizmie naszych podatków, o czym dotkliwie przekonali się nowi parlamentarzyści, którzy bez chwili zwłoki chcieli złożyć korzystną dla suwerena nowelizację ustawy o podatku PIT.