Wywiady

Polskie firmy chcą podbijać zachodnie rynki. Jak im w tym pomóc?

Polskie firmy chcą podbijać zachodnie rynki. Jak im w tym pomóc?

- Fundusz Ekspansji Zagranicznej pojawił się już w drugiej odsłonie. Bazując na sukcesie pierwszego funduszu, podjęliśmy taką decyzję. Historie polskich firm, które potrzebowały finansowania na rozwój międzynarodowy udowodniły nam, że taki projekt jest potrzebny - mówi Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.

Cezary Szczepański 17.05.2024
Jakich narzędzi potrzebują przedsiębiorcy?

Jakich narzędzi potrzebują przedsiębiorcy?

- Mamy dwie grupy przedsiębiorców na polskim rynku. To są albo firmy prowadzone przez przedsiębiorców przed 40. rokiem życia, szukających nowoczesnych narzędzi w internecie i powyżej 40. roku życia, którzy mocno bazują na tradycyjnym podejściu, na usługach biur rachunkowych, z którymi mogą porozmawiać - komentuje Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect.

Czy ESG to "puste gadanie"? Coraz więcej firm na poważnie traktuje "zieloność"

Czy ESG to "puste gadanie"? Coraz więcej firm na poważnie traktuje "zieloność"

- Firmy interesują się tematami ESG, w tym liczeniem śladu węglowego, wpływem na otoczenie... Czy to jest puste gadanie? Jeżeli biznes zrozumie, że ich działalność ma realny wpływ na świat, to ziarnko do ziarnka i dojdzie do zmian w firmach - tłumaczy Jola Wąs, Head of Communication and Marketing w Respect Energy.

Żyjemy w zupełnie innej rzeczywistości

Żyjemy w zupełnie innej rzeczywistości

Przez ostatnie 10 lat krajobraz cyberzagrożeń znacząco się zmienił. Wreszcie można mówić o umiarkowanym optymizmie, ale daleko nam do odtrąbiania sukcesu – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 12.05.2024
Człowiek na pierwszym miejscu

Człowiek na pierwszym miejscu

Dla Eweliny Gawlik, prezes Nova Praca Group, najważniejszy jest drugi człowiek. To podejście pozwoliło kierowanej przez nią firmie zająć pozycję lidera na rynku pośrednictwa pracy w województwie zachodniopomorskim.

Dariusz Żuk: Przestańmy traktować exity jako temat tabu!

Dariusz Żuk: Przestańmy traktować exity jako temat tabu!

- Nie ma o czym mówić, w temacie exitów, i to jest poważny problem naszego ekosystemu. Nie sztuką jest pokazać, kto ile pieniędzy zainwestował, ale najważniejsze jest to, jak wyglądał exit z tego projektu. Chcemy na to zwrócić uwagę - tłumaczy Dariusz Żuk, twórca AIP Seed.

Rynek wystrzelił. To wielka szansa dla nas - przekonują twórczynie Plan Be Eco

Rynek wystrzelił. To wielka szansa dla nas - przekonują twórczynie Plan Be Eco

- W tym roku zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące liczenia śladu węglowego. To wielka szansa dla nas, ale prawdziwy boom nadejdzie po wakacjach. (...) Coraz więcej firm będzie musiało sporządzać raporty, rynek będzie się rozwijał, firmy zmieniają nastawienie - prognozują Aga Maciejowska i Joanna Maraszek, twórczynie Plan Be Eco.

Rewolucja czeka nie tylko piłkę nożną

Rewolucja czeka nie tylko piłkę nożną

Współpracujemy z takimi platformami jak Wyscout czy StatsBomb, korzystamy też z danych dotyczących podań przełamujących linię, odbiorów w przestrzeni, stałych fragmentów. To pomaga w kreowaniu strategii i poprawie gry, ponadto takie narzędzia wspierają również skauting – mówi Marcin Herra, wiceprezes zarządzający Legii Warszawa.

Polska technologia zrewolucjonizuje medycynę. Powstała specjalna drukarka 3D

Polska technologia zrewolucjonizuje medycynę. Powstała specjalna drukarka 3D

- Zajmujemy się inżynierą biomedyczną. Główną technologią, którą opracowujemy, jest druk 3D w medycynie. To jedyne tego typu urządzenie na polskim rynku - tłumaczy Maciej Tabiszewski, szef BioCloner Health. Drukarki BioCloner już działają na polskich uczelniach medycznych, ale to dopiero początek drogi startupu.

Cezary Szczepański 08.05.2024
Zdobywamy kolejne bastiony

Zdobywamy kolejne bastiony

Esencją było, jest i będzie wygrywanie. Jeśli celem przestanie być triumf nad przeciwnikiem, to nie będzie to już sport. W przyszłości utrzymanie romantyzmu tej dziedziny będzie zależeć od technologii – mówi Paweł Osterreicher, CEO i cofounder ReSpo.Vision.

Stawiamy na ciągły rozwój

Stawiamy na ciągły rozwój

Będzie kolejna lokalizacja Mindspace w Warszawie – zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl Michał Kwinta, szef polskiego Mindspace.

Poza biznesem: Michał Sukiennik

Poza biznesem: Michał Sukiennik

Specjalista od No-code (nie podejmiemy się wytłumaczenia tego pojęcia w prostych słowach...), który bardzo chciałby poznać Tomasza Biernackiego. W dodatku marzy o wakacjach pod Przasnyszem!

Jesteśmy w ścisłej czołówce kosmicznego wyścigu

Jesteśmy w ścisłej czołówce kosmicznego wyścigu

Sobie i partnerom udowodniliśmy, że potrafimy pracować nad kosmicznymi innowacjami, a teraz wchodzimy w najciekawszy okres w naszej historii – przekonuje Paweł Rymaszewski, CEO Thorium Space S.A.

Ich klientami mogło być 80% populacji świata. Zawiedli doradcy i inwestor, więc zrobili nieoczekiwany pivot (QUUS)

Ich klientami mogło być 80% populacji świata. Zawiedli doradcy i inwestor, więc zrobili nieoczekiwany pivot (QUUS)

– Seria niefortunnych zdarzeń nie mogła nas zatrzymać – mówi Łukasz Pietrzkiewicz, CEO Grupy Feniks 2050, który zmienił profil produkcji, po tym, jak inwestor nie wywiązał się ze zobowiązań. Dziś spółka nie tworzy leczniczych produktów dla ludzi tylko dla koni. W planach ma jednak nowości, a także powrót do pierwotnej koncepcji.

Agile w wydaniu eXtreme

Agile w wydaniu eXtreme

Tempo, technologia i szacunek do natury – to trzy cechy, które sprawiają, że jesteśmy najlepszym fintechowym bankiem w Polsce – mówi Agata Strzelecka, dyrektor zarządzająca obszarem transformacji w VeloBanku.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 20.04.2024
Marka, przedmiot pożądania

Marka, przedmiot pożądania

Szanse mają te marki, które postawią na budowanie wokół siebie społeczności. Stają się one pożądane przez swój charakter i wartości, które ze sobą niosą – mówi Jacek Polańczyk, wiceprezes Alior Banku, odpowiedzialny m.in. za marketing.

Pracuj i zarządzaj mądrze. Wywiad z Dorotą Matułą

Pracuj i zarządzaj mądrze. Wywiad z Dorotą Matułą

Robienie wobec kogoś wyjątków może grozić tym, że w pewnym momencie szef będzie musiał zmierzyć się z sytuacją, w której każdy podopieczny zacznie oczekiwać jakiegoś wyjątku, specjalnego traktowania – mówi Dorota Matuła, co-founderka Activy.

Potrzeba zasad fair play. Jak otworzyć rynek mieszkań na potrzeby Polaków

Potrzeba zasad fair play. Jak otworzyć rynek mieszkań na potrzeby Polaków

Na Zachodzie standardem jest wynajmowanie mieszkań nie dlatego, że ludzi nie stać na kupno, lecz po prostu z wygody. Tam fakt, że nie masz lokum, w żadnym wypadku nie jest oznaką, że jesteś biedniejszy niż ci, którzy je posiadają – mówi Piotr Pajda, co-founder simpl.rent.

Kuba Dobroszek 05.04.2024
Historia polskiego cross-border dzieje się teraz

Historia polskiego cross-border dzieje się teraz

Polska wciąż ma deficyt udziału e-commerce w eksporcie. Chcemy, by cross-border e-commerce stał się dla firm MSP naturalnym kierunkiem rozwoju i mamy nadzieję na odegranie ważnej roli w jego promocji – mówi Anna Zacharjasz, liderka projektu cross-border.pl z Krajowej Izby Gospodarczej (KIG).

Firmy stają się coraz łatwiejszym celem

Firmy stają się coraz łatwiejszym celem

Klientowi łatwiej sobie wyobrazić, że jego biuro spłonie, niż dojdzie do ataku hakerskiego – mówi Tomasz Dolata, starszy underwriter zajmujący się ubezpieczeniami mienia, technicznymi oraz cyber, ERGO Hestia.

Poza biznesem. Karolina Dąbrowska, DNA ERA

Poza biznesem. Karolina Dąbrowska, DNA ERA

Karolina Dąbrowska, General Manager polskiego oddziału DNA ERA, jest przedsiębiorczynią z ponad 15-letnim doświadczeniem w biznesie. Jak sama o sobie mówi, uwielbia wyzwania i jest zagorzałą zwolenniczką ciągłego uczenia się.

Meta znowu zapłaci miliardy? Biznes inwestował w reklamy, które oglądały sztuczne konta

Meta znowu zapłaci miliardy? Biznes inwestował w reklamy, które oglądały sztuczne konta

W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle Meta wyłoży jeśli sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że Meta okłamywała ich co do liczby potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%. "Dane z oglądalności filmów na facebooku były kłamstwem" - mówi Katarzyna Kociubińska.

Rewolucyjna technologia polskiej firmy może zapewnić nowe kąpielisko w twojej okolicy

Rewolucyjna technologia polskiej firmy może zapewnić nowe kąpielisko w twojej okolicy

Technologia APRS może oczyszczać wody miejskie a także uzdatniać publiczne kąpieliska, czym zainteresowanych jest wiele samorządów lokalnych. Wykorzystuje m.in. naturalne sorbenty, takie jak kalcyt (popularna kreda), do usuwania nadmiaru zanieczyszczeń. Dzięki temu zapobiega zatruwaniu wody pitnej, masywnemu rozrostowi glonów, w tym sinic, które mogą być toksyczne dla ludzi i zwierząt oraz powodować zakwit wody, uniemożliwiając korzystanie z akwenów.

Moc tkwi w różnorodności

Moc tkwi w różnorodności

Kobiety faktoringu potrafią dzielnie walczyć o interesy całej branży, mają swój głos i naprawdę są słuchane – mówi Ewa Gawrońska-Micuń, członkini zarządu Bibby Financial Services.

Wellbeing pracowników – czas na kompleksowe podejście

Wellbeing pracowników – czas na kompleksowe podejście

O trendach na rynku pracy, zmianach w postrzeganiu roli benefitów oraz popandemicznej ewolucji na rynku świadczeń pozapłacowych opowiada Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems, odpowiedzialna za strategię sprzedaży, rozwój produktów i usług oraz obsługę klienta.