Tego potrzebują firmy. Startuje strefa biznesu

Tego potrzebują firmy. Startuje strefa biznesu
Rusza Strefa Biznesu! Internetowa platforma dla przedsiębiorców pozwala w jednym miejscu zarządzać codziennymi sprawami firmy, takimi jak finanse, leasing czy księgowość, a przede wszystkim aplikować o finansowanie niezbędnych środków trwałych lub o usługi dodatkowe (tzw. Value Added Services). Poprzez uruchomienie serwisu jego twórcy – czyli bank Credit Agricole i Grupa EFL – wspierają rodzimych przedsiębiorców w rozwoju działalności biznesowej.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2024 (104)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Choć prowadzenie biznesu w Polsce nie jest lekkim kawałkiem chleba, sektor MSP – którym nasz kraj wszak stoi – stale się powiększa. – Co roku publikujemy raport z serii „Pod lupą”, będący próbą analizy małych i średnich przedsiębiorstw nad Wisłą, dzięki czemu dosyć dobrze zbadaliśmy motywacje Polaków stojące za założeniem własnej firmy. Jaka jest najczęstsza odpowiedź na pytanie: Dlaczego zdecydowałeś/aś się założyć działalność? „Bo pojawiła się okazja”. Ludzie chcą pracować „na swoje”, działać na własnych zasadach – nie jest np. rzadkością, że menedżerowie z większych korporacji, posiadający wartościowe know-how, rzucają stabilne zatrudnienie, by wystartować z autorską inicjatywą – tłumaczy Paweł Bojko, wiceprezes EFL S.A.

Własna firma marzeniem? Wciąż tak, choć droga do sukcesu na własny rachunek jest niezwykle wyboista. Bieżąca obsługa klientów, zapewnienie odpowiedniej infrastruktury dla firmy, kontrolowanie płynności finansowej i wreszcie sprawne wypełnianie obowiązków podatkowych i prawnych – przedsiębiorcy na co dzień mierzą się z niezliczoną liczbą obowiązków. W dynamicznym otoczeniu rynkowym liczy się dla nich to, by w prosty i szybki sposób mogli prowadzić swój biznes. W zwinnym działaniu pomoże Strefa Biznesu, a więc nowa platforma internetowa, uruchomiona wspólnie przez bank Credit Agricole i Grupę EFL.

Serwis jest przeznaczony dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz dla rolników indywidualnych. Ze Strefy Biznesu mogą korzystać wszystkie firmy – również te, które nie mają konta bankowego w Credit Agricole. Wystarczy jedno logowanie i klienci mogą od razu sprawdzić saldo na koncie, zobaczyć umowy leasingu, wystawić fakturę czy zamówić usługi dodatkowe. Rozwiązanie jest dostępne poprzez stronę bankowości elektronicznej. Po zalogowaniu klienci posiadający leasing w Grupie EFL mogą bez logowania przejść również do Portalu Klient EFL, narzędzia przeznaczone do obsługi umów leasingowych.

– Uważnie słuchamy naszych klientów. Naszym celem jest dostarczanie takich rozwiązań dla przedsiębiorców, które ułatwią im prowadzenie biznesu dziś, ale również będą wspierać ich przyszły rozwój. Taka właśnie jest Strefa Biznesu – pozwala oszczędzać czas i ograniczać koszty, a jednocześnie pomaga firmie w tych trudniejszych dla niej momentach, jak wybranie modelu rozliczeń i księgowości czy zdobywanie finansowania. W ten sposób realizujemy naszą obietnicę banku, który poprzez dostarczanie realnych korzyści napędza firmy do skutecznego i sprawnego działania – mówi Damian Ragan, wiceprezes zarządu Credit Agricole.

Strefę Biznesu stworzyli razem bank Credit Agricole i Grupa EFL. Dzięki tej współpracy klienci mają dostęp do wszystkich swoich umów leasingowych w EFL, mogą również wnioskować o finansowanie różnych środków trwałych, w tym np. leasing maszyn i urządzeń, sprzętu biurowego czy oprogramowania i wiele innych. Najem aut z atrakcyjną i stałą miesięczną ratą oraz z uwzględnieniem dodatkowych usług związanych z ich utrzymaniem – to kolejna sprawa, którą można załatwić za pośrednictwem Strefy Biznesu. – W ubiegłym roku nastąpiła jeszcze mocniejsza konsolidacja Grupy EFL wokół marki Credit Agricole w Polsce. Razem tworzymy bogatą i bardzo konkurencyjną ofertę produktów dla klientów i dostawców dostępną w ramach jednej Grupy. Strefa Biznesu jest kolejnym krokiem, w którym wykorzystujemy efekt synergii Grupy. Stworzyliśmy platformę dla mikroprzedsiębiorców, dzięki której mogą w prosty sposób zarządzać swoimi produktami finansowymi i leasingowymi, mają też dostęp do usług dodatkowych, takich jak podpis kwalifikowany czy usługi księgowe, które ułatwiają prowadzenie biznesu – opowiada Paweł Bojko.

Ekstrakorzyści w biznesie

Użytkownicy Strefy Biznesu mogą korzystać także z wielu usług dodatkowych. Są to: księgowość dla firm (usługa dostarczana przez CashDirector), pakiety medyczne (LUX MED), podpis kwalifikowany (Asseco) czy terminale płatnicze (Elavon).

W bezpłatnym pakiecie Księgowości dla Biznesu przedsiębiorcy samodzielnie wystawią fakturę zgodną ze standardem Krajowego Systemu eFaktur (KSeF) i prześlą ją elektronicznie e-mailem do kontrahenta i księgowego. W wyższych pakietach zaksięgują dokumenty kosztowe, automatycznie wyliczą podatki, zamkną miesiąc i wypełnią formularze przelewów do ZUS i urzędu skarbowego. W pakietach płatnych mogą również skorzystać ze wsparcia profesjonalnego księgowego, żeby omówić sprawy firmowe i wyjaśnić swoje wątpliwości.

Pakiety medyczne dostarczane przez Grupę LUX MED dostępne są w trzech wersjach: indywidualnej, dwuosobowej i rodzinnej. W zależności od wariantu osoby objęte opieką medyczną mają dostęp do 3 tys. placówek i 8 tys. lekarzy na terenie całej Polski. W Strefie Biznesu można też zamówić w Elavon terminale płatnicze: zarówno tradycyjne, jak i nowe, w formie aplikacji na smartfony (SoftPos). To ostatnie rozwiązanie sprawdzi się szczególnie w firmach, które działają mobilnie, bo mogą wówczas zrezygnować z wynajmu dodatkowych urządzeń.

Ostatnią z usług dodatkowych oferowanych przez partnerów współpracujących z bankiem i EFL jest kwalifikowany podpis elektroniczny – bardzo popularne obecnie narzędzie do zdalnego podpisywania umów lub korespondencji z urzędem skarbowym i ZUS.

ESG coraz istotniejsze

Raportowanie ESG, dotychczas będące domeną największych przedsiębiorstw, zaczyna dotyczyć także mniejszego biznesu. 2024 r. to początek obowiązywania unijnej dyrektywy CSRD poświęconej sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju i wprowadzającej obowiązek raportowania dla ponad 4–5 tys. firm w Polsce (obecnie to zaledwie 150 przedsiębiorstw). Również w sprostaniu temu wyzwaniu pomogą instytucje finansowe.

– Obszar związany z ESG i doradztwo w tym zakresie to coś, do czego skrupulatnie się przygotowujemy. Nawet jeśli dana organizacja nie będzie ustawowo zobowiązana do monitorowania i raportowania wytwarzanego śladu węglowego i tak będzie musiała to robić np. podczas współpracy z większymi podmiotami. Najmniejsze firmy często nie mają niezbędnej wiedzy w tym zakresie – dotyczącej chociażby systemów pomiaru czy dostępnych programów wsparcia – my chcemy ją poszerzać. To dla nas bardzo ważna misja – wyjaśnia Damian Ragan.

Jak zalogować się do Strefy Biznesu?

Strefa Biznesu jest automatycznie dostępna dla wszystkich obecnych klientów Credit Agricole. Nowi klienci mogą wygenerować dane dostępowe przez aplikację CA24 Mobile. W sekcji „Rozwijaj biznes” można wybrać opcję „Strefa Biznesu”, która poprzez identyfikację na podstawie cech biometrycznych pozwala na utworzenie loginu i hasła. Ta opcja umożliwia korzystanie z usług dostępnych na platformie nawet bez rachunku bankowego.

– To rozwiązanie przygotowaliśmy m.in. dla klientów Grupy EFL, którzy korzystają z leasingu, ale jeszcze nie posiadają konta w Credit Agricole. Będą mogli korzystać z oferty Strefy Biznesu i wybierać te produkty lub usługi, którymi są najbardziej zainteresowani, mając jednocześnie dostęp do swoich umów leasingu oraz szybkie przejście do Portalu KlientEFL bez kolejnego logowania – tłumaczy Krzysztof Ziomek, szef projektu Accelere EFL.

Druga opcja do wyboru w aplikacji to „Konto firmowe”, dzięki której klient może w 15 minut założyć firmowy rachunek bankowy z dostępem do Strefy Biznesu. Ten wybór zapewnia możliwość korzystania z pełnego wachlarza produktów i usług oferowanych przez platformę.

– Serdecznie zapraszamy przedsiębiorców do bliższego poznania Strefy Biznesu, także tych, którzy jeszcze nie są naszymi klientami. Wszystkie usługi potrzebne do prowadzenia i rozwoju własnej działalności dostępne zawsze w jednym miejscu – mówi Anna Grechowicz-Dorosz, dyrektor Departamentu Rozwoju MŚP i Agrobiznesu w Credit Agricole

My Company Polska wydanie 5/2024 (104)

Więcej możesz przeczytać w 5/2024 (104) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

Czego chcą pracownicy

Czego chcą pracownicy

Największym wyzwaniem dla pracodawców jest dopasowanie ich propozycji benefitów do tego, czego oczekuje personel – wynika z najnowszych badań.

ZOBACZ RÓWNIEŻ