Największa transakcja na rynku reklamy zewnętrznej od 15 lat. Screen Network staje się liderem rynku
Wartość transakcji wyniosła 131,5 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie przekazane sprzedającemu w formie prywatnej emisji akcji Digital Network po cenie 91,70 zł za akcję, odpowiadającej średniej cenie rynkowej z ostatnich 20 notowań, przez co sprzedający stanie się drugim największym akcjonariuszem Digital Network SA. Dodatkowo wartość transakcji może wzrosnąć o kolejne 10 mln zł w ciągu najbliższych trzech lat, w zależności od poziomu zaangażowania sprzedającego w działalność operacyjną Braughman Group Media Outdoor.
Screen Network to dziś lider cyfrowej reklamy zewnętrznej - ma w ofercie aż 20 tys. ekranów DOOH (ekrany i dynamiczne nośniki w przestrzeni publicznej - red.) w całym kraju, z kolei Braughman Group Media dysponuje najszerszą siecią wielkoformatowych nośników OOH (wszystkie formy reklamy zewnętrznej docierające do odbiorców poza ich domem - red.) w Polsce. Efektem połączenia będzie powstanie największej i najbardziej zróżnicowanej oferty reklamowej OOH i DOOH, obejmującej zarówno cyfrowe ekrany, jak i spektakularne lokalizacje premium.
Przejęcie Braughman Group Media Outdoor pozwoli co najmniej podwoić udział Digital Network w rynku reklamy zewnętrznej. Integracja umożliwi także dynamiczny rozwój sieci reklamowej, dotąd ograniczany czasochłonnością pozyskiwania nowych lokalizacji. Braughman Group Media Outdoor dysponuje atrakcyjnymi powierzchniami w największych miastach Polski, co pozwoli Digital Network znacząco zwiększyć zasięgi reklamowe w najbardziej perspektywicznym segmencie rynku.
– Rynek reklamy zewnętrznej stoi dziś przed przełomem, którego kluczowym kierunkiem jest digitalizacja. Nasza inwestycja ma jeden wyraźny cel – przyspieszyć ten proces i wzmocnić pozycję Digital Network jako lidera nowoczesnych rozwiązań DOOH w Polsce. Wycena Braughman Group Media Outdoor została oparta na wskaźnikach, które uważamy za atrakcyjne, a warunki transakcji są korzystne dla naszych akcjonariuszy. Decyzję o transakcji poprzedziła wnikliwa analiza – ocenialiśmy nie tylko dane finansowe spółki, ale przede wszystkim potencjał i zdolność sieci nośników reklamowych BGMO do generowania przychodów i wysokich marż oraz potencjał synergii wynikający z integracji naszych wspólnych zasobów – podkreśla Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network S.A. I dodaje: - BGMO to partner o ugruntowanej pozycji w segmencie Premium Outdoor, dysponujący atrakcyjnymi lokalizacjami w największych miastach Polski, z których cześć może zostać zdygitalizowana. BGMO posiada także unikalny know-how w zakresie rozbudowy sieci nośników reklamowych. Te aktywa doskonale wpisują się w strategię dalszego rozwoju Digital Network.
– Wejście naszej spółki do Grupy Kapitałowej Digital Network to kolejny krok w rozwoju Braughman Group Media Outdoor. Traktujemy tę transakcję jako szansę na przyspieszenie rozwoju. Zyskujemy dostęp do innowacyjnych technologii i rozwiązań w obszarze transformacji cyfrowej, której niekwestionowanym liderem od lat pozostaje Digital Network. To pozwoli nam systemowo i efektywnie digitalizować nasze lokalizacje. Dodatkowo widzimy liczne synergie operacyjne i sprzedażowe, które przełożą się na dalszy wzrost efektywności i wartości spółki – komentuje CFO Agnieszka Kazienko w imieniu Braughman Group Media Outdoor Sp. z o.o.