Kapitał w grze

Roman Wyszomirski. Fot. Materiały prasowe
Roman Wyszomirski. Fot. Materiały prasowe 24
Droga Romana Wyszomirskiego, prezesa spółki MBR Finance, kredytującej posiadaczy samochodów, to przykład na to, jak działając stale w tym samym obszarze, wymyślać swój biznes wciąż na nowo.

Tak było od początku. W 1995 r. Wyszomirski, razem z dwoma wspólnikami (ich danych nie podaje), założył Polskie Towarzystwo Finansowe operujące najpierw na lokalnym, wrocławskim rynku. Późniejszy szef MBR Finance miał wówczas 25 lat i dużo entuzjazmu. 

Pośrednicy

W ciągu sześciu lat firma urosła tak, że jej ofertę można było znaleźć w większości komisów i salonów samochodowych w Polsce – a była „tylko” pośrednikiem wyspecjalizowanym w finansowaniu samochodów. W 2001 r. zatrudniała już 1,5 tys. osób, a kredyty udzielane za jej pomocą warte były 1,3 mld zł rocznie. Przy tych rozmiarach, aby dalej się rozwijać, potrzebowała potężnego zastrzyku gotówki albo finansującego ją partnera. – Byliśmy też już trochę prowadzeniem tego biznesu zmęczeni – przyznaje Wyszomirski. 

W tym samym czasie do Polski chciał wejść Santander Consumer Bank, który odkupił udziały w PTF, choć nie bezpośrednio od jego właścicieli, czyniąc tych ostatnich milionerami. Ich apetyt na pieniądze został chwilowo zaspokojony, ale przecież tuż po trzydziestce byli jeszcze zbyt młodzi, by wystarczało im życie z odsetek. Dlatego, gdy tylko minął okres zakazu konkurencji, dawni założyciele PTF postanowili skopiować swój wcześniejszy sukces. Po finansowanie udali się do Credit Agricole, tego samego, który w 2001 r. odkupił inny działający w tym...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 12/2018
 (39)

Więcej możesz przeczytać w 12/2018 (39) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ