Fuchy, dzieła, zlecenia

Fuchy, dzieła, zlecenia
Ekonomia fuch i zleceń najpierw szturmem wdarła się na biznesowe salony, po czym uderzyły w nią pozwy. Zarzuty są poważne. Czy fuch-ekonomia w formie wymyślonej przez Dolinę Krzemową przeminie tak szybko, jak się pojawiła?

Pewnego upalnego majowego dnia w 2017 r. przedsiębiorcy z całego świata, łącznie z Danem Teranem z Managed by Q, zebrali się na TechCrunch Disrupt. Disrupt to organizowana co trzy lata konferencja, dzięki której start-upy o nazwach w stylu Happification, 

Binary Mango czy Blazesoft mają okazję zdobyć inwestorów i zostać zauważone przez dziennikarzy i blogerów z branży. Dan brał udział w tym wydarzeniu w roli mówcy, miał wystąpić razem z dyrektorem generalnym Handy, Oisinem Hanrahanem. Przedsiębiorcy mieli bardzo odmienne podejście do usług sprzątających. Firma Dana obsługiwała biura i silnie opierała się na pracownikach, Handy zaś pracowała dla właścicieli prywatnych domów i mieszkań, zatrudniając do pracy niezależnych podwykonawców. 

Mimo tej różnicy w strategii, z perspektywy czysto biznesowej trudno było powiedzieć, która z tych dwóch firm odniosła większy sukces. Managed by Q była wówczas średniej wielkości firmą z bazą 3000 klientów, która dopiero zaczynała przynosić zyski. Z kolei Handy działała w 28 miastach i dysponowała kapitałem inwestycyjnym w wysokości 110 milionów dolarów (stan na listopad 2016 r.). Mimo początkowych trudności, Handy wyszła obronną ręką ze swoich kłopotów z utrzymaniem przy sobie zarówno klientów, jak i pracowników. Magazyn „Inc.” opublikował nawet artykuł o „bolesnej drodze do opłacalności” firmy. 

Rozmowę z Danem i Oisinem miał prowadzić...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2019 (50)

Więcej możesz przeczytać w 11/2019 (50) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY