NETykieta vs NIEtykieta

Netykieta, fot. Adobe Stock
Netykieta, fot. Adobe Stock 75
Przybywa sytuacji, w których ciężar relacji zawodowych przenosi się do internetu. Gorzej, gdy ten ciężar staje się garbem.

Pozwalają na kontakt z wieloma osobami naraz, zostawiają po sobie ślad, mniej angażują, są szybsze. To jasna strona e-mailowego medalu. Jest i ta ciemna, uprzykrzająca życie pracownikom. Co się za nią kryje? 

1. Cisza na łączach

Sto dwadzieścia – nawet tyle e-maili dziennie dostaje pracownik biura. Wysyła mniej, bo ok. 40. Z tych, na które nie odpowiedział, tworzą się e-mailowe hałdy, a im większe, tym bardziej musi się namachać klawiaturą, żeby je odgarnąć. Tylko czy będąc nadawcą, zalegającego w hałdzie e-maila, współczujemy jego udręce? Zwłaszcza gdy mija jeden dzień, drugi, czwarty, a odpowiedzi nie ma. Nic bardziej irytującego jak cisza po drugiej stronie, która prowokuje do snucia teorii, co jest jej przyczyną. 

Zapracowanie? Ignorancja? Lekceważenie? „Najlepszy termin na odpowiedź to 24 godziny od otrzymania wiadomości. O stateczność to 48 godzin – nie pozostawia wątpliwości wykładowca i przedsiębiorca Łukasz Kielban w książce «Netykieta. Kultura komunikacji w sieci». Natomiast instytucje i osoby odpisujące w przeciągu godziny robią wrażenie doskonale zorganizowanych i to powinien być ideał dla każdego. Oczywiście powyższa reguła obowiązuje jedynie w dniach i godzinach pracy”. Zdaniem niektórych specjalistów od biurowego savoir-vivre’u wybaczalna jest nawet 3-dniowa zwłoka. 

Co zrobić, jeśli nie trafiło się na ideał? Można i trzeba przypomnieć się pamięci....

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2019 (50)

Więcej możesz przeczytać w 11/2019 (50) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ