Biedronka chwali się wynikami sprzedaży i planuje otwarcia kolejnych sklepów

Jeronimo Martins podsumuje rok
Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, opublikowała wyniki finansowe za 2024 rok. W raporcie uwzględniono trudne warunki rynkowe, które miały wpływ na wyniki całej Grupy. Prezes Jeronimo Martins Pedro Soares Dos Santos podkreślił, że 2024 rok był wyzwaniem dla branży detalicznej.
"Po nadzwyczajnych wzrostach cen w ciągu ostatnich dwóch lat, w 2024 r. nastąpił gwałtowny spadek inflacji w połączeniu ze znacznymi wzrostami kosztów" – czytamy w raporcie. Słaby popyt konsumencki, szczególnie w Polsce, gdzie Biedronka jest kluczowym graczem, oraz wzmożona konkurencja dodatkowo skomplikowały sytuację.
Wyniki finansowe Grupy Jeronimo Martins w 2024 roku
W 2024 roku Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 9,3 proc. (+4,9 proc. przy stałych kursach wymiany), osiągając poziom 33,5 mld euro, przy wskaźniku LFL (like-for-like) na poziomie 0,6%. EBITDA Grupy wyniosła 2,2 mld euro, natomiast zysk netto spadł o 21,6 proc. do 606 mln euro. Jeronimo Martins zamierza wypłacić dywidendę w wysokości 370,8 mln euro, co stanowi ok. połowy skonsolidowanego zysku netto za 2024 rok.
Planowane otwarcia nowych sklepów
W 2024 rok Biedronka otwarła 186 nowych sklepów i zmodernizowała 280 placówek. W tym roku planuje otworzyć od 130 do 150 nowych sklepów. W marcu sieć pojawiła się również na słowackim rynku i do końca 2026 roku planuje tam otworzyć co najmniej 50 sklepów. Ponadto planuje rozbudowę infrastruktury dystrybucyjnej. Sieć zamierza także kontynuować swoją strategię konkurencyjności cenowej, aby utrzymać klientów i wzmocnić swoją pozycję na rynku.
Wyniki finansowe Hebe
Jeronimo Martins jest również właścicielem sieci drogerii Hebe. Sieć jest obecna w Polsce, Czechach i na Słowacji. Ta również odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. (w walucie lokalnej). Łączna sprzedaż Hebe wyniosła 583 mln euro, co jest wynikiem wyższym od poprzedniego roku o 24,3 proc. 20 proc. obrotu drogerii Hebe generowała sprzedaż internetowa.