Reklama

Biedronka i SGGW stworzą centrum innowacji żywieniowych. Chcą pomóc osobom z chorobami zależnymi od diety

Rektor SGGW, prof. dr hab. Michał Zasada oraz Członek Zarządu Jeronimo Martins Polska Jarosław Sobczyk.
Rektor SGGW, prof. dr hab. Michał Zasada oraz Członek Zarządu Jeronimo Martins Polska Jarosław Sobczyk. / fot. mat. pras.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego i sieć handlowa Biedronka wspólnie tworzą pierwsze w Polsce centrum innowacji żywieniowych. Projekt "Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach" ma na celu opracowywanie rozwiązań poprawiających zdrowie i jakość życia konsumentów. Centrum rozpocznie swoją działalność w połowie 2026 r., a pierwsze produkty mają być dostępne na rynku do końca 2027 r.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

Połączenie nauki i biznesu

Biedronka LAB to pierwszy w Polsce projekt strategicznej współpracy między wiodącą uczelnią żywieniową a liderem rynku handlu detalicznego. Nowo powstałe produkty, wypracowane wspólnie z klientami, będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów. Centrum to przestrzeń, gdzie nauka i biznes spotykają się, aby wspólnie szukać odpowiedzi na wyzwania w zakresie smaku, składu, funkcjonalności, a także opakowań i wygody użytkowania produktów spożywczych i przemysłowych. To również nowoczesna inicjatywa wspierająca walkę z chorobami dietozależnymi wśród dzieci, dorosłych i osób starszych.

Wieloletnia umowa o współpracy została podpisana przez Rektora SGGW, prof. dr. hab. Michała Zasadę, oraz Członka Zarządu Jeronimo Martins Polska, Jarosława Sobczyka.

– W roku 30-lecia Biedronki w Polsce tworzymy centrum innowacji „Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach”, którego misją jest koncentracja na konsumencie i jego realnych potrzebach. Ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego łączą nas cele odpowiedzialności społecznej oraz możliwości pozytywnego oddziaływania na zdrowie konsumentów w Polsce. Teraz będziemy tę misję realizować wspólnie – największa sieć handlowa w Polsce oraz wiodąca uczelnia w obszarze żywienia i żywności. Jestem przekonany, że efektem tej współpracy będzie realny, pozytywny wpływ na zdrowie społeczeństwa i wspieranie właściwych nawyków żywieniowych – mówi Jarosław Sobczyk, Dyrektor Personalny i Członek Zarządu Jeronimo Martins Polska.

– Podpisana umowa dotycząca współpracy między Biedronką – największą siecią handlową w Polsce a Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – wiodącą uczelnią w obszarze nauk o żywieniu człowieka i żywności, jest najlepszym dowodem realizacji misji i strategii rozwoju SGGW w zakresie transferu wiedzy do gospodarki oraz troski o stan zdrowia publicznego i stan wyżywienia ludności. Połączenie potencjału obydwu interesariuszy w celu realizacji tej misji to spektakularna szansa realnego wpływu na ofertę rynkową żywności w Polsce, spełniającą oczekiwania konsumentów, a w konsekwencji poprawa ich stanu odżywienia oraz redukcji skali chorób dietozależnych. We wspólnie użytkowanych przestrzeniach rozwijana też będzie oferta dydaktyczna i edukacyjna, niezbędna dla realizacji strategicznych celów współpracy ujętych w umowie – podkreśla rektor SGGW prof. Michał Zasada.

Konsument w centrum uwagi

Wspólna inicjatywa skoncentruje się na tworzeniu innowacyjnych, wysokiej jakości produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb różnych grup wiekowych i społecznych. Będzie także obejmować edukację żywieniową i działania profilaktyczne. Dzięki sieci ponad 3800 sklepów Biedronka w całej Polsce, opracowane nowe receptury produktów będą dostępne dla wszystkich klientów. Kluczową rolę odegra tu sam konsument – to właśnie z nim będą współtworzone koncepcje nowych produktów.

– W Biedronce od 30 lat koncentrujemy się na potrzebach klientów. „Biedronka Lab. Produkty przyszłości w Twoich rękach” to unikalne miejsce, w którym będziemy testować i rozwijać innowacyjne produkty marki własnej – wysokiej jakości, smaczne, funkcjonalne i odpowiadające na potrzeby zdrowotne różnych grup konsumentów – mówi dr inż. Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka. – Połączenie kompetencji badawczych SGGW z naszą wiedzą o rynku to gwarancja skutecznych i wartościowych rozwiązań dla klientów w całej Polsce.

Edukacja, profilaktyka i rozwój

To wspólne przedsięwzięcie to nie tylko badania i opracowywanie receptur, ale także ważna działalność edukacyjna i dydaktyczna. Centrum stanie się przestrzenią, w której spotkają się kompetencje badawcze, możliwości wdrożeniowe i wiedza o konsumentach, a także miejscem kształcenia nowych kadr naukowych.

– Naszym celem i misją jest przekładanie wiedzy naukowej na konkretne rozwiązania, które mają pozytywny wpływ na zdrowie społeczeństwa. Współpraca z Biedronką, liderem rynku detalicznego, to ogromna szansa, by wspólnie tworzyć realne innowacje w skali kraju. Centrum innowacji będzie miejscem, w którym spotkają się kompetencje badawcze, możliwości wdrożeniowe i wiedza o konsumentach. Ważny jest także element edukacyjny, czyli kształcenie nowych kadr naukowych, które będą w stanie skutecznie stawiać czoła wyzwaniom społecznym. Edukacja i dzielenie się wiedzą to kolejny ważny element naszej współpracy – mówi prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dyrektor Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Biedronka wejdzie na rynek z nową marką. Zainspirowana Żabką?

Biedronka wejdzie na rynek z nową marką. Zainspirowana Żabką?

Biedronka, największa sieć dyskontów w Polsce, może wkrótce wkroczyć na dynamicznie rozwijający się rynek cateringu dietetycznego i usług food-to-go. Wygląda na to, że będzie kroczyć ścieżką wydeptaną przez Żabkę, która w 2023 r. weszła na rynek z własną dietą pudełkową.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama