Aktualności

Linie lotnicze pod lupą internautów

Linie lotnicze pod lupą internautów

W II kwartale 2016 roku w internecie pojawiło się 30 tys. wzmianek o liniach lotniczych, większość w mediach społecznościowych – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej z nich dotyczyło Lufthansy, Air France i British Airways.

Młodzi, piękni i innowacyjni

Młodzi, piękni i innowacyjni

Innowacja nie musi być rewolucją na miarę wynalezienia koła. Nierzadko wystarczy „tylko” nadać nową formę i zastosowanie dla już istniejących rozwiązań – tak jak zrobiła to Patrycja Wizińska-Socha, twórczyni miniaturowego KTG, które zapewniło jej zwycięst

Biura podróży zabezpieczają się na wypadek zmian kursowych

Biura podróży zabezpieczają się na wypadek zmian kursowych

Walutowe kontrakty terminowe, czyli kontrakty forward, są najczęściej wykorzystywane przez firmy kupujące lub sprzedające towar i usługi za granicą do zabezpieczania ryzyka kursowego. Zdecydowanie rzadziej decydują się one na opcje walutowe. U progu wakac

newseria.pl 30.06.2016
Przemysł szuka rąk do pracy

Przemysł szuka rąk do pracy

Już od 12 kwartałów firmy przemysłowe zgłaszają zapotrzebowanie na pracowników – wynika z raportu Barometr Manpower Perspektywy Zatrudnienia. Sezon wakacyjny powinien jeszcze te statystyki poprawić.

Spotkania konferencyjne – cena najważniejsza

Spotkania konferencyjne – cena najważniejsza

Co piąta polska firma organizuje spotkania konferencyjne poza swoją siedzibą. To niewiele, ale rynek ma olbrzymi potencjał – budżety przedsiębiorstw na tego typu wydarzenia idą w setki tysięcy złotych.

Robert Mierwiński 23.06.2016
Poprawa w płatnościach pomiędzy firmami

Poprawa w płatnościach pomiędzy firmami

Z 48 do 43 proc. spadł na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy odsetek firm narzekających na problemy z zatorami płatniczymi, wynika z 30. edycji raportu Biura Informacji Gospodarczej.

Rusza Sojusz dla Kompetencji

Rusza Sojusz dla Kompetencji

17 czerwca o godz. 10 na Uniwersytecie SWPS rusza projekt Forum Młodych Lewiatan oraz Akademickiego Biura Karier SWPS – Sojusz dla Kompetencji. #DajSieZatrudnic to pierwsze wydarzeniem z zaplanowanego cyklu. Będzie to spotkanie pracodawców ze studentami,

Młodzi innowatorzy

Młodzi innowatorzy

Innovators Under 35 to konkurs organizowany przez „MIT Technology Review”, magazyn wydawany przez Massachusetts Institute of Technology (MIT), który już od przeszło 10 lat co roku publikuje listę najwybitniejszych młodych innowatorów przed 35. rokiem życi

Gala Klubu Kobiet Przedsiębiorczych

Gala Klubu Kobiet Przedsiębiorczych

21 czerwca Klub Kobiet Przedsiębiorczych, wspierający i stymulujący rozwój przedsiębiorczyń z Poznania i całej Wielkopolski, będzie obchodził 8-lecie działalności. Z tej okazji zaplanowano uroczystą galę.

Morawiecki: Czwarta rewolucja przemysłowa szansą dla Polski

Morawiecki: Czwarta rewolucja przemysłowa szansą dla Polski

Rząd zamierza wspomóc polskich przedsiębiorców i przemysł w maksymalnym wykorzystaniu szansy, jaką daje czwarta rewolucja przemysłowa, czyli łączenie najnowocześniejszych wirtualnych technologii z realną produkcją.

newseria.pl 13.06.2016
Handel zagraniczny – jak radzić sobie z ryzykiem walutowym

Handel zagraniczny – jak radzić sobie z ryzykiem walutowym

Polski eksport rośnie z roku na rok. Jego wartość w 2014 roku była o 7 proc. wyższa niż w roku 2013, a według wstępnych danych GUS w ubiegłym roku wzrosła o kolejne 7,8 proc.

Oferta leasingowa szyta na miarę

Oferta leasingowa szyta na miarę

Leasing jest często wykorzystywany jako kluczowe rozwiązanie w planie rozwoju własnej działalności gospodarczej. Optymalna oferta leasingowa powinna więc zawierać nie tylko suche dane, ale przedstawiać kompleksową propozycję współpracy dostosowaną do konk

Szara strefa żywi się gotówką

Szara strefa żywi się gotówką

12,4 proc. PKB, czyli 214 mld zł – tyle warta była szara strefa w Polsce w 2014 r., wynika z raportu firmy doradczej EY. To najmniej, odkąd prowadzi się to badanie, a w Europie Środkowej mniej było jedynie w Czechach (11,3 proc. PKB).

Nawet połowa reklam blokowana

Nawet połowa reklam blokowana

Firma eMarketer ocenia, że na blokowaniu reklam przez internautów reklamodawcy stracili w 2016 r. blisko 22 mld dol., a w tym będzie to prawdopodobnie 26,8 mln dol.