PAYBACK zainwestuje w Polsce 50 mln dolarów. "Polska była oczywistym wyborem"

Marcin Pilarski
Marcin Pilarski, fot. materiały prasowe
PAYBACK rozwija w Polsce swój technologiczny HUB, w którym w ciągu trzech kolejnych lat zatrudnienie znajdzie 250 specjalistów z dziedziny IT, analityki, Big Data i marketingu. Blisko 100 osób dołączy do zespołu firmy do końca tego roku. Łączna wartość inwestycji wyniesie niemal 50 milionów dolarów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

– Warszawski HUB jest częścią organizacji odpowiedzialną za obsługę wszystkich dziesięciu rynków, na których działa PAYBACK, czyli Niemiec, Austrii, Włoch, Meksyku, a także Czech, Słowacji, Słowenii, Chorwacji, Węgier i oczywiście – Polski. Eksperci zatrudnieni w ramach HUBu pracują w ramach różnych zespołów, np. deweloperskich, marketingowych czy analitycznych, a jego struktura ma charakter matriksowy – tłumaczy Marcin Pilarski, Dyrektor Zarządzający PAYBACK w Polsce.

Za współpracę zespołów analitycznych działających w ramach HUBu na wszystkich dziesięciu rynkach odpowiada Rafał Latkowski, Global Analytics Director, a nad kwestiami związanymi z zasobami IT czuwa Piotr Awdziewicz, IT & Development Director. Za koordynację projektu, kwestie organizacyjne oraz komunikacyjne w ramach jednostki jest odpowiedzialny Dawid Pyzowski na nowo utworzonym stanowisku Commercial Head of HUB & Controlling w PAYBACK Polska.

Polska była oczywistym wyborem

Powodem, dla którego firma zdecydowała się rozwijać swój technologiczny HUB właśnie w Warszawie, jest bardzo zasobny, lokalny rynek pracy.

– Doskonała marka polskich specjalistów IT oraz analityków jest znana na całym świecie. Dodatkowo, nasz kraj, a w szczególności polska stolica, jest atrakcyjną destynacją zawodową dla ekspertów z Ukrainy, Białorusi oraz krajów UE, do których PAYBACK również adresuje swoją ofertę rekrutacyjną – dodaje Pilarski.

Za tą decyzją stoją też bardzo dobre wyniki notowane przez polski oddział firmy. Jak podsumowuje PAYBACK, w ciągu ostatnich 12 miesięcy w Programie było 8,5 miliona unikalnych, aktywnych kart, a aktualnie na kontach uczestników do dyspozycji pozostawało łącznie niemal 150 mln zł. Pomiędzy wrześniem 2020 a wrześniem tego roku, użytkownicy wymienili na nagrody punkty o wartości prawie 67 mln zł, zebrali punkty o wartości ponad 93 mln zł i dokonali transakcji opiewających na ok. 14 mld zł. Jednocześnie wszystkie te wskaźniki odnotowały wzrost o kilka procent r-d-r.

– Co więcej liczba unikalnych, aktywnych użytkowników aplikacji PAYBACK to już prawie 1,8 mln osób, co stanowi niemal 30-procentowy wzrost w porównaniu do września ubiegłego roku. Z kolei, średnia liczba osób korzystających w ostatnim miesiącu z aplikacji wzrosła o ponad 40 procent r-d-r i wyniosła ok. 750 tysięcy osób. Tak doskonałe wyniki potwierdzają naszą pozycję lidera wśród multipartnerskich programów lojalnościowych i są rezultatem innowacyjnego podejścia naszych ekspertów, ich wiedzy oraz świetnego rozeznania w potrzebach i zachowaniach konsumentów, nie tylko tych polskich – komentuje Marcin Pilarski.

Nieważne, ilu użytkowników pobiera aplikację, ważne, jak wielu z niej korzysta

Jak zwraca uwagę PAYBACK, lojalność konsumentów i skuteczność aplikacji zakupowych mierzona liczbą jej pobrań nijak ma się do realnej wartości, którą przedstawia ona dla klientów firmy. Na rynku nadal panuje zbyt mała transparentność m.in. odnośnie danych dot. aktywnych użytkowników aplikacji, co napędza sztuczną i w efekcie – mało konstruktywną konkurencję o to, kto zbierze większą grupę klikających na ekranach swoich telefonów przycisk „pobierz”.

– Na sukces platform zakupowych i lojalnościowych składają się natomiast inne elementy – umiejętność skutecznego poszerzania bazy aktywnych, lojalnych klientów oraz wiedza, jak zidentyfikować i zatrzymać tych konsumentów, którzy zamierzają zrezygnować z oferty marki – podsumowuje Marcin Pilarski.

ZOBACZ RÓWNIEŻ