Visa chce edukować rynek z zakresu NFT i kryptowalut
Visa stawia jeszcze bardziej na świat krypto / Fot. Brian Wangenheim, Unsplash.comMicah Johnson wraz z Visa podjęli się inicjatywy związanej z edukacją rynku. Chcą pomóc twórcom cyfrowym w zrozumieniu, czym są NFT i jak z nich korzystać. Podobnie z kryptowalutami.
Sprawdź: Gry online
Warto dodać, że Visa w sierpniu br. kupiła awatar CryptoPunks NFT za ponad 150 tys. dol. (płatność zrealizowana za pomocą ETH - Ethereum). To pokazuje jak poważnie Visa traktuje ten segment.
NFT jest kluczowe dla Visa
Visa chce zwiększyć świadomość rynku w zakresie NFT. Uruchomiła program zorientowany na NFT we współpracy z artystą, który stworzył postaci NFT Aku. Wspólnie z nim firma chce doprowadzić do sytuacji, w której więcej ludzi zrozumie czym są NFT i dlaczego są ważne dla przyszłości rynku. Docelowo mamy zrozumieć, jak można wykorzystywać sieci blockchain i kryptowaluty do tworzenia i sprzedawania swoich cyfrowych prac.
Visa ogłosi otwarty nabór do twórców, którzy chcą wziąć udział w inicjatywie i wybierze wybrane osoby do projektu. Następnie będzie sponsorować tę grupę i "dążyć do nawiązania znaczących relacji" między uczestniczącymi w inicjatywie twórcami a partnerami płatniczymi Visa.
Firma wierzy, że jest na początku cyfrowego renesansu w świecie sztuki i tworzenia treści. "To kwitnący ekosystem artystów, muzyków, pisarzy, fotografów i kuratorów budujących społeczności na styku kultury i handlu" - napisał na Twitterze Cuy Sheffield, wiceprezes Visa i szef ds. krypto.
"Nowe technologie pojawiające się w ekosystemie krypto, takie jak NFT, mogą obniżyć barierę wejścia dla twórców cyfrowych na całym świecie w celu budowania własnych małych firm" - dodał Sheffield.
NFT świetne w dobie cyfrowej
NFT jest w praktyce aktem własności opartym na blockchain, dla rzadkiego przedmiotu cyfrowego, w tym cyfrowej grafiki, klipów wideo, interaktywnych elementów gier wideo i innych treści. Johnson wypuścił swoją postać Aku na początku tego roku w trwającej serii dzieł sztuki NFT, które przedstawiają fantastyczne przygody młodego chłopca, który marzy o odkrywaniu kosmosu.
Zobacz: Podatek cukrowy
Aku został wybrany do potencjalnych adaptacji filmowych i telewizyjnych w kwietniu w ramach partnerstwa między treściami anonimowymi a treściami trwałymi, co czyni go pierwszą postacią krypto-natywną, która ma licencję na wykorzystanie w innych formatach rozrywkowych. W sierpniu grafika Aku NFT została wysłana na serwer Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, gdzie krążyła wokół Ziemi, zanim została przeniesiona do domu w celu wybicia i ewentualnej aukcji.
Visa dołączyła do rosnącej listy marek, które w ten czy inny sposób weszły do przestrzeni NFT, w tym Budweiser, Taco Bell, Pizza Hut, Arizona Iced Tea i Charmin.