koronawirus

zobacz inne tematy
Tylko niespełna 40 proc. Polaków chce się zaszczepić przeciwko koronawirusowi

Tylko niespełna 40 proc. Polaków chce się zaszczepić przeciwko koronawirusowi

Jak pokazuje badanie przeprowadzone na potrzeby raportu „Biotechnologia w centrum uwagi – świat medycznych technologii po COVID-19”, Polacy, mimo znaczącej liczby zachorowań na koronawirusa, jedynie w 38,6 proc. zadeklarowali, że zaszczepiliby się przeciwko niemu. W sierpniu takiej odpowiedzi udzieliło ponad 62 proc. badanych.

Najważniejsze trendy podróżnicze w 2021 roku

Najważniejsze trendy podróżnicze w 2021 roku

Serwis Airbnb przeprowadził badania, z których wynika, że w przyszłym roku będziemy wybierać przede wszystkim wakacje "w zasięgu ręki". Ponadto z raportu wynika, że ponad 80 proc. użytkowników chętnie przeprowadziłoby się na okres pracy zdalnej.

Wyścig po szczepionkę. Ile można zarobić na walce z pandemią?

Wyścig po szczepionkę. Ile można zarobić na walce z pandemią?

Na naszych oczach rozgrywa się jeden z najciekawszych wyścigów technologicznych – już prawie 170 zespołów naukowców (w tym także z Polski) próbuje opracować szczepionkę na SARS-CoV-2. Stawka bardzo duża, wynik niepewny. Ten, kto ten wyścig wygra nie tylko uratuje ludzi, ale też zarobi.

Pomoc dla firm w kryzysie

Pomoc dla firm w kryzysie

Bank Gospodarstwa Krajowego utworzył Fundusz Dopłat do Oprocentowania. To specjalny program, którego celem jest pomoc firmom mającym problemy z powodu kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.

Firmy w czasie kwarantanny wstrzymały działania marketingowe

Firmy w czasie kwarantanny wstrzymały działania marketingowe

Pandemia koronawirusa stała się powodem spadku obrotów wielu firm. Również branża marketingowa intensywnie odczuła skutki aktualnego kryzysu. Szczególnie trudne okazały się podejmowane pod wpływem chwili rezygnacje firm ze współpracy z agencjami marketingowymi, motywowane strachem i chęcią szybkiej optymalizacji kosztów.

Współwłaściciel klubu w Sopocie: "Dostaliśmy 200 tys. złotych subwencji. Pieniędzy już nie ma" [TYLKO U NAS]

Współwłaściciel klubu w Sopocie: "Dostaliśmy 200 tys. złotych subwencji. Pieniędzy już nie ma" [TYLKO U NAS]

- Bez spełnienia szeregu wymogów, fundusze z tarczy trzeba będzie w całości zwrócić. Ta pomoc może okazać się pocałunkiem śmierci dla przedsiębiorców i to dosłownie, bo nie każdy wytrzyma taki kryzys i dla wielu to może skończyć się tragedią - mówi Radomir Szumełda, współwłaściciel popularnego sopockiego klubu Atelier.

Marketing w dobie pandemii

Marketing w dobie pandemii

Pandemia Covid-19 trwale odmieniła oblicze biznesu, rewidując dotychczasowe modele działalności, w tym w zakresie sprzedaży, marketingu i PR. Epidemia to ogromne wyzwanie dla całej gospodarki, jednak to sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest najbardziej narażony na konsekwencje obecnego kryzysu.

Gigant hotelowy ogłasza plan oszczędnościowy. Będą zwolnienia

Gigant hotelowy ogłasza plan oszczędnościowy. Będą zwolnienia

Grupa Accor, w skład której wchodzą takie sieci jak Novotel, Mercure czy Ibis, ogłosiła plan oszczędnościowy zakładający zwolnienie tysiąca pracowników na całym świecie. Dzięki temu firma ma zaoszczędzić w ciągu najbliższych dwóch lat ponad 200 milionów euro.

Pierwszy polski robot UV-C walczy z koronawirusem

Pierwszy polski robot UV-C walczy z koronawirusem

W Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu pracuje pierwszy polski robot UV-C wrocławskiej firmy ControlTec, który w bezpieczny sposób wspomaga dezynfekcję pomieszczeń. Samodzielnie jeździ, omija przeszkody i dezynfekuje - wszystko, by zlikwidować niebezpieczne drobnoustroje.

IATA: transport lotniczy odbuduje się dopiero w 2024

IATA: transport lotniczy odbuduje się dopiero w 2024

IATA - Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego - przewiduje, że w przypadku przemysłu lotniczego powrót do statystyk sprzed pandemii zajmie co najmniej cztery lata. Z najnowszych prognoz wynika, że w 2020 roku straty linii lotniczych wyniosą ponad 84 mld dolarów.

Badanie Mastercard: po pandemii Polacy wydają pieniądze lokalnie

Badanie Mastercard: po pandemii Polacy wydają pieniądze lokalnie

Z badań przeprowadzonych przez Mastercard wynika, że w czasie pandemii Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe. Od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19, największe ożywienie najbardziej odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne.

Wpływ pandemii na zaufanie Polaków do sieci handlowych

Wpływ pandemii na zaufanie Polaków do sieci handlowych

Najnowsze dane wskazują, że sytuacja związana z koronawirusem wpłynęła na stosunek klientów do poszczególnych sieci handlowych. W największym stopniu zaufanie Polaków w tym okresie zwiększyło się do Biedronki (14,3%), Lidla (12,5%), Carrefoura (11,2%) oraz Kauflandu (11,0%).

Savills IM: Doniesienia o kryzysie w sektorze biurowym są przesadzone

Savills IM: Doniesienia o kryzysie w sektorze biurowym są przesadzone

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, przewiduje, iż obawy związane z brakiem zapotrzebowania na powierzchnie biurowe po pandemii COVID-19 są przesadzone, a inwestorzy powinni zwracać szczególną uwagę na pojawiające się atrakcyjne oferty cenowe na rynku nieruchomości.

Sektor MŚP potrzebuje roku na rekonwalescencję po koronawirusie

Sektor MŚP potrzebuje roku na rekonwalescencję po koronawirusie

Po kilku miesiącach od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, widać zdecydowanie więcej optymizmu w sektorze MŚP. Na szybką rekonwalescencję branży, jeszcze w tym roku, liczy 18 proc. firm. Najwięcej zapytanych przedsiębiorców – 58 proc. – jest zdania, że optymistyczny scenariusz ziści się w przyszłym roku.

Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.