Gaming, gaming - wszędzie gaming

Założyciel Quico
Założyciel Quico / Fot. materiały prasowe
Rozwój gamingu bezpośrednio wpłynął na powstanie innych ciekawych trendów technologicznych. Jednym z nich jest grywalizacja, którą coraz wyraźniej widać w działaniach innowacyjnych firm – nie tylko największych gigantów, ale także raczkujących startupów.

Quico to startup, o którym jego twórcy piszą, że „poprawia metabolizm informacyjny firmy”. Stworzona przez Irka Mirgosa aplikacja umożliwia zarządzanie dużymi, rozproszonymi zespołami, zapewniając przy tym jednolity, wysoki poziom wiedzy produktowej, procesowej i firmowej dla wszystkich pracowników. – Dzięki Quico managerowie mogą łatwo i szybko wprowadzać nowe materiały handlowe i marketingowe, wdrażać i motywować pracowników oraz monitorować wyniki z wykorzystaniem smartfonów – mówi Mirgos. Cechą charakterystyczną Quico jest grywalizacja, dzięki czemu wykonywanie codziennych obowiązków momentami przypomina grę RPG, w której pracownicy zyskują nagrody także w świecie rzeczywistym. – Stworzyliśmy aplikację z myślą o zaangażowaniu. Nasi użytkownicy są nawet pięciokrotnie bardziej aktywni niż w organizacjach bez aplikacji dla pracownika – dodaje CEO startupu.

UltronAR jest platformą do tworzenia gier wykorzystujących technologię rozszerzonej rzeczywistości. Grzegorz Ciosek – jeden z pomysłodawców projektu – wskazuje, że technologia daje innym firmom i instytucjom zupełnie nowe możliwości biznesowe. Przykład? UltronAR dla jednego z portugalskich hoteli przygotował innowacyjną grę mobilną, która zdobyła liczne branżowe nagrody. Założeniem aplikacji było odciągnięcie uwagi dzieciaków, by ich rodzice mogli złapać chwilę oddechu podczas pobytu w hotelu, dlatego na platformie UltronAR zbudowano produkcję wymagającą od najmłodszych odnajdywania różnych przedmiotów w hotelowym ogrodzie. Za wykonane zadania młodzi użytkownicy zbierają punkty, które ich rodzice mogą następnie wymienić np. na darmową kawę w hotelowej kawiarni. – Dzieciaki chodzą więc po obiekcie ze smartfonami, trochę jak w grze Pokémon GO, wyszukując różne obiekty charakterystyczne dla kultury Portugalii, np. sardynki i słynne mozaiki azulejos. Co ważne, rozgrywka odbywa się na zamkniętym i strzeżonym obszarze, dlatego jest w pełni bezpieczna – tłumaczy Ciosek. Podobnymi rozwiązaniami są już zainteresowane także instytucje publiczne, m.in. szkoły oraz urzędy miast.

Przykład nieco odmiennego ujęcia tematu. Jakiś czas temu w Szwecji zorganizowano loterię fotoradarową – dzięki zainstalowaniu innowacyjnych urządzeń nie tylko karano piratów drogowych, ale także nagradzano osoby jeżdżące zgodnie z przepisami. Inicjatywa spotkała się z niezwykle pozytywnym odzewem społecznym.

Powyższe przykłady udowadniają, jak wielką szansą biznesową stał się zwrot ku grywalizacji. Dostrzegają to również największe organizacje, o czym świadczą np. działania Orange Polska – o innowacyjnym Cyber Experience Lab telkomu piszemy w bieżącym wydaniu „My Company Polska”.

Więcej rywalizacji

Skąd rosnąca popularność grywalizacji? Pracodawcy na różne sposoby starają się zachęcać pracowników oraz użytkowników do interakcji. Trend w największym stopniu opiera się na psychologii behawioralnej, która dowodzi, iż ludzi najłatwiej zmotywować nagrodami. Dlatego choć firmy od dawna chętnie uatrakcyjniają swoje produkty właśnie o elementy rodem ze świata gamingu, coraz częściej wykorzystują je także na własne, wewnętrzne potrzeby.

Z korzyścią dla całej organizacji. Z raportu „54 statystyki gamifikacji, które musisz znać” opracowanego przez FinancesOnline wynika, że aż 80 proc. zatrudnionych uważa naukę opartą na...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2024 (101)

Więcej możesz przeczytać w 2/2024 (101) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ