Wywiady
Karol Misztal: "Życie jest za krótkie, żeby patrzeć na brzydkie rzeczy" [WYWIAD]
Biznesu nie można ogarniać wyłącznie schematami, czasem trzeba zakasać rękawy i pobrudzić sobie rączki – mówi Karol Misztal, założyciel yestersen.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Uważność i empatia to dobra komunikacja
Wsłuchiwanie się w potrzeby pracowników i empatyczne reagowanie na nie to podstawowe wyzwania, jakie stoją przed działami komunikacji – przekonuje Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, rzeczniczka prasowa BNP Paribas Bank Polska. Dodaje, że choć to trudne, trzeba unikać zalewania pracowników informacjami.
Prezes Polskiej Agencji Kosmicznej: "Polski sektor kosmiczny stoi przed wielką szansą" [WYWIAD]
Kluczem jest, byśmy przestali tworzyć pojedyncze komponenty, a zaczęli budować całe systemy. Wtedy podbijemy kosmos – mówi prof. dr hab. Grzegorz Wrochna, prezes Polskiej Agencji Kosmicznej.
Ukończył Half Iron Mana, teraz rozwija swój startup. Adam Zaorski. Poza biznesem
Trenował tenis, zaznał życia w Los Angeles, ukończył Half Iron Mana. Adam Zaorski to współtwórca i CEO CornerApp – narzędzia do prowadzenia live’ów sprzedażowych.
Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]
Młodzi ludzie preferują wolność, a nie stabilizację. Interesuje ich work-life balance, wiedzą, że trzeba o siebie dbać, dlatego tak dużo mówi się o zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialnym zarządzaniu również w kontekście pracowniczym. Employer branding wciąż funkcjonuje, ale istotniejszy staje się employer experience - uważa Natalia Gozdowska, Business Development Director w Altkom Akademii.
Prof. Malinowski: "Żyjemy na koszt przyszłych pokoleń. W ekonomii musi pojawić się przełom" [WYWIAD]
Czy biznes może współdziałać z nauką z korzyścią dla ogółu? – zastanawia się prof. Szymon Malinowski, fizyk z Uniwersytetu Warszawskiego, bohater filmu dokumentalnego „Można panikować”, w reż. Jonathana Ramseya, o zmaganiach z kryzysem klimatycznym.
Paulina Kirschke: "W Polsce łatwiej wypromować startup niż fundację" [WYWIAD]
Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że praca w fundacji jest normalną pracą. Przez wiele lat funkcjonowałam w szeroko rozumianym biznesie, dlatego nigdy nie chciałam tworzyć organizacji społecznej, która byłaby taką „fundacją popołudniową”, gdyż każda zmiana społeczna wymaga ciągłej pracy u podstaw - mówi Paulina Kirschke, prezeska Fundacji im. Julii Woykowskiej.
Polska aplikacja demokratyzuje piłkę nożną. "Piłka nożna nie może być sportem elitarnym" [WYWIAD]
Głęboko wierzę w pozytywną moc sportu, w szczególności futbolu - i na poziomie jednostek, i społeczności. W określeniu “jogo bonito”, czyli piękna gra, nie chodzi tylko o widowiskowość, ale też aspekt społeczny - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Rafał Warchoł, CEO FCapp.
Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki [WYWIAD]
Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki. Weszło do obszaru ryzyka biznesowego. Jak zadbać o kondycję emocjonalną pracowników i budować bezpieczne i stabilne miejsce pracy w niepewnych czasach – podpowiada dr Katarzyna Kulig-Moskwa, kierownik zespołu dydaktycznego ZZL z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.
Pracownicy ze spektrum autyzmu to bardzo wyspecjalizowani fachowcy. Dlaczego warto ich zatrudniać?
1 proc. – tyle, jak wynika z raportu NIK, wynosi zatrudnienie w Polsce ludzi ze spektrum autyzmu. Tymczasem, co podkreślają eksperci, to niemal idealni kandydaci do pracy w branży IT. Ale nie tylko, bo takie osoby – wbrew stereotypom – świetnie radzą sobie również chociażby w działach sprzedaży.
To jest kraj dla młodych ludzi? Dwudziestoletni founderzy, którzy odnieśli sukces
Młodzi founderzy nie powinni słuchać rad teoretyków i z dystansem traktować sugestie ludzi, którzy nigdy nie stworzyli firm, do jakich się aspirują – przekonują 20-letni startupowcy. Czy podobnych historii będzie coraz więcej? Czy w Polsce łatwiej młodym ludziom odnieść sukces?
Ramp chce zostać PayPalem ery krypto. "Blockchain to fala, której nie można ominąć" [WYWIAD]
Internet będzie demokratyczny, a my będziemy PayPalem ery krypto – zapowiadają Szymon Sypniewicz i Przemek Kowalczyk, założyciele startupu Ramp, który zdobył rekordową na polskim rynku rundę A w wysokości 200 mln zł. Founderzy mają odpowiednio 27 i 28 lat.
Abramowicz: "Dzięki moim uwagom, zamieszanie wokół Polskiego Ładu jest dużo mniejsze [WYWIAD]
Niektórzy politycy PiS mówią, że utrudniam im życie. Ale gdyby nie uwagi, które zgłaszałem premierowi w trakcie prac nad Polskim Ładem, awantury towarzyszące jego wprowadzeniu byłyby duże większe – mówi Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Pałka, Werner, Mocarski. Młodzi startupowcy opowiadają o rozwijaniu biznesu w Polsce [WYWIAD]
Edukacja w Polsce nie jest nastawiona na rozwój indywidualności, dlatego moment założenia własnej firmy przychodzi późno. Licealiści w Szwecji zakładają własne startupy, a w Polsce zastanawiają się, jaką płytę wyda Mata. Jest przyzwolenie na bierność. O doświadczeniach i biznesowych planach opowiadają 20-latkowie: Agnieszka Pałka, getdressed oraz Kuba Mocarski i Thomas Werner, Stepapp.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Dobry życie to dobre nawyki
Pandemia uświadomiła nam, jak kruche jest zdrowie – nie tylko fizyczne, ale też psychiczne oraz jak ważne jest dbanie o siebie i relacje z bliskimi – przekonuje Aleksandra Polakowska-Szymańska z Unum Życie TUiR S.A.
Piotr Burda: "Polacy wolą Alpy. Polskie stoki może czekać stagnacja" [WYWIAD]
Ośrodkom grozi stagnacja, która może okazać się procesem długofalowym, bo jednak biznes narciarski nie polega na tym, że inwestujemy kilkadziesiąt milionów złotych w nowoczesny wyciąg, na którym będziemy zarabiać do końca życia. O wyciąg trzeba dbać, należy go remontować, dokonywać przeglądów, wymieniać liny – to mnóstwo pracy wymagającej regularności.
W dzień rozwija startup a w nocy... dba o rośliny. Janek Kulis nie tylko o biznesie
Janek Kulis dopiero rozpoczyna startupową przygodę, ale już teraz ma na koncie wiele sukcesów. Współtworzone przez niego HOMIES zostało docenione m.in. podczas TeenCrunch. W wolnych chwilach gra na perkusji, a także rozwija – jak sam mówi – zamiłowanie do roślinek.
Robert Lewandowski współtworzy grę piłkarską. Znamy kolejne szczegóły [TYLKO U NAS]
Robert jest nie tylko ambasadorem, ale również udziałowcem projektu i współtwórcą. Konsultowaliśmy z nim różne rozwiązania i pomysły – najważniejsze były pierwsze rozmowy, kiedy nakreśliliśmy sobie kierunki rozwoju. Jestem przekonany, że nie ma drugiego projektu, przy którym osoba z gigantycznymi osiągnięciami sportowymi jest tak blisko - mówi Rafał Cymerman, prezes spółki RL9Sport Games.
Atak na termostat. Bez edukacji nie ma cyberbezpieczeństwa [WYWIAD]
Cyberzagrożeń będzie więcej, tym bardziej że podłączamy do internetu coraz więcej urządzeń. Internet Rzeczy nie jest już ciekawostką czy chwilowym trendem. Musimy mieć świadomość, że atakujący mogą każde takie urządzenie wykorzystać do swoich celów – mówi Krzysztof Białek, dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktów Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Grzegorz Kawecki: "Mamy mieszkaniowy boom. Mieszkania raczej nie stanieją" [WYWIAD]
Polacy inwestują masowo w nieruchomości, a do tego nad Wisłą pojawiły się fundusze, które kupują w pakietach setki mieszkań. Dlatego taniej nie będzie – twierdzi Grzegorz Kawecki, wiceprezes i dyrektor zarządzający spółki Marvipol Development S.A., jednego z największych polskich deweloperów.
Wiśniewska-Juszczak: "Szef może być lubiany. Wielu menedżerów cierpi na samotność" [WYWIAD]
Są szefowie, którzy sądzą, że jeśli się bardzo postarają, wszyscy podwładni będą ich lubić. Takie podejście bardzo szybko może ich doprowadzić do zguby – uważa dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, trenerka i psycholożka społeczna.
Zrównoważony rozwój nie jest chwilowym trendem. To prawdziwa potrzeba, a chmura może w tym pomóc!
Migracja do chmury to przede wszystkim usprawnienie wielu procesów i spore oszczędności. Szacuje się, że dzięki przesiadce do chmury można ograniczyć zużycie energii elektrycznej nawet o 90 proc.! Chcielibyśmy dać klientom jeszcze więcej możliwości, dlatego staramy się specjalizować nasze usługi pod kątem poszczególnych obszarów - mówi Francois Sterin, wiceprezes zarządu i CIO w OVHcloud.
Andrzej Grzesik, Revolut: "Pewien sceptycyzm wobec fintechowych rozwiązań jest potrzebny" [WYWIAD]
Każda nowość ma prawo budzić obawy. Najpierw zwykle jest zdziwienie, później zaciekawienie, a dopiero na końcu codzienne korzystanie z usług. Jeśli ludzie i organizacje przez wiele lat robiły biznesy w tradycyjny sposób, to trudno oczekiwać natychmiastowego przestawienia się na nowatorskie systemy - mówi Andrzej Grzesik, Principal Backend Engineer w Revolut.
Raport Kobiety w biznesie. Technologia potrzebuje kobiet
Inżynieria, informatyka, programowanie – te dziedziny będą rozwijały świat. Jeżeli zabraknie w nich kobiet, nasze potrzeby i perspektywa nie zostaną należycie uwzględnione – mówi Alicja Tatarczuk, public affairs & CSR manager w Huawei Polska.
DoMManU: "Chciałem zbudować aktywną społeczność wokół FIFY. Nie narzekam na brak ofert współpracy"
Niechętnie współpracuję z kimś zupełnie niepowiązanym ze sceną FIFY. Nie chcę wyjeżdżać z produktami w żaden sposób niekojarzącymi się z futbolem. Bardzo często jest tak, że marki nie zwracają się do mnie z konkretnym briefem, ale pytają jak ugryźć temat, żeby zainteresować społeczność FIFY - mówi DoMManU, twórca kanału YouTube Kartomania.
Wojciech Jama: "Dostęp do unikalnych komiksów stał się trudniejszy" [WYWIAD]
Oryginalne plansze osiągają na aukcjach coraz zawrotniejsze ceny, przez co nie każdego kolekcjonera stać na taki wydatek. Choć to dobra informacja dla samych twórców, którzy na swojej twórczości mogą zarobić większe pieniądze, paradoksalnie dostęp do unikalnych zeszytów stał się utrudniony – mówi Wojciech Jama, kolekcjoner, popularyzator sztuki komiksu w Polsce.
Krzysztof Stanowski: Umiem wsadzać kij w mrowisko. Nawet gdy przesadzę, zwykle robi się dobrą zabawa
Telewizja powoli umiera, co roku traci widzów i nic w tym nie pomogą zaklęcia starych biznesowych misiów. Przyszłość to streaming. Ten rok zamkniemy z przychodami 3–4 razy większymi niż poprzedni – mówi Krzysztof Stanowski, szef Grupy Weszło i współzałożyciel Kanału Sportowego.
Raport Kobiety w biznesie. Nasza firma jest kobietą
Na przestrzeni ostatnich lat świat finansów zmienia swoje oblicze i coraz bardziej się feminizuje. W zasadzie nie musieliśmy się zmieniać, bo kobiety zawsze były fundamentem naszego biznesu – przekonuje Agnieszka Krajnik, koordynator ds. CSR w Provident Polska.
Sawicka: "Wkrótce kino może stać się rozrywką premium - jak wyjście do opery czy teatru" [WYWIAD]
Może będzie tak, że od kina na stałe odpłynie część widzów, że stanie się ono swego rodzaju rozrywką premium w stylu wyjścia do opery czy teatru, ale daleka jestem od przesadzonych głosów o śmierci kina – mówi Konstancja Sawicka z Gutek Film.
Raport Kobiety w biznesie. Kobiecy głos ma znaczenie
Wierzę w synergię i uważam, że zbyt duże dysproporcje, jeżeli chodzi o płeć, nigdy nie są dla firm korzystne – mówi Anna Niziołek, dyrektorka personalna Hilti Poland.
Prof. Korzyński: "Parytet płci to na dłuższą metę złe rozwiązanie" [WYWIAD]
Jak mężczyzna widzi ogłoszenie o pracę i z 10 warunków, spełnia trzy, to uważa, że się nadaje. Kobieta musi spełnić w swojej ocenie większość, inaczej nie zaaplikuje. Najwyższy czas to zmienić! – mówi prof. Paweł Korzyński z Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.
Karol Milewski, Omnipack: "Polacy mają wyśrubowane wymagania względem dostaw" [WYWIAD]
Klienci chcą dostawy następnego dnia, niskich cen, wysokiej jakości. Żeby to robić z zyskiem, trzeba budować skalę, wychodząc poza Polskę. Nie da się inaczej. Skupiając się na rodzimym rynku, zostajemy w tyle – mówi Karol Milewski ze startupu Omnipack.
Raport Kobiety w biznesie. Sukces bez filtra
Sukces w biznesie ma nie tylko jasną stronę, ale także ciemną. Nie osiągnie się go bez zaangażowania, ciężkiej pracy i poświęceń – przekonuje Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.
Raport Kobiety w biznesie. Nigdy bez niej, czyli jak BNP Paribas zmienia polski biznes
Kobiety powinny upominać się o swoje – mówi Agnieszka Wolska, wiceprezeska zarządu Banku BNP Paribas ds. Bankowości MSP i Bankowości Korporacyjnej.
Łukasz Dębski: "Dobry symulator daje ci wręcz poczucie stania się bogiem" [WYWIAD]
Dobry symulator to taki, który dba o równowagę między wysokim stopniem realizmu a zaangażowaniem gracza. Dajesz ludziom możliwość zderzenia się z tym, co zawsze chcieli robić, ale nie byli w stanie. Tak sprzedaliśmy ponad 1 mln egzemplarzy Cooking Simulator wraz z dodatkami. Inwestorzy nam zaufali i dziś jesteśmy wyceniani na 140 mln zł – mówi Łukasz Dębski, cofounder i CEO Big Cheese Studio.