Platforma dla działów obsługi klienta z planem rozwoju. "Szykujemy rundę seed na początek 2023 roku"

Olena Iosifova, założycielka firmy Ender Turing
Olena Iosifova, założycielka firmy Ender Turing
Startup Ender Turing wywodzący się z Ukrainy już teraz zebrał grono klientów z całej Europy, ale jak zapowiada w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Olena Iosifova, założycielka firmy, to dopiero początek rozwoju. W ekspansji pomóc ma zebranie rundy seedowej - już teraz Ender Turing korzysta ze wsparcia m.in. dwóch estońskich funduszy inwestycyjnych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Na jakim poziomie rozwoju technologii jesteście?

Nasza platforma “Customer and Employee Experience Boost” to oprogramowanie i technologia klasy produkcyjnej, z której korzysta już ponad 2000 użytkowników ze średnich i dużych przedsiębiorstw. Nasz produkt analizuje wszystkie rodzaje rozmów (połączenia, czaty, e-maile) między firmami a ich klientami i daje wgląd, jak można poprawić customer experience w czasie rzeczywistym.

Jak wyglądały początki waszej działalności?

Trzej założyciele prowadzili badania i optymalizacje sieci neuronowych przetwarzających mowę na tekst, aby ich szkolenie było łatwe, zrównoważone i wydajne pod względem biznesowym. Nasz system stworzyliśmy najpierw dla języka ukraińskiego - zrobiliśmy makiety interfejsu użytkownika w programie Figma i zaczęliśmy sprzedawać ten prototyp prawdziwym klientom. Wybór języka ukraińskiego nie był przypadkowy. Po pierwsze, trzech założycieli pochodzi z Ukrainy. Po drugie, w środowisku Call Center nie istniała dokładna technologia zamiany mowy na tekst dla języka ukraińskiego.

Czym wasz pomysł różni się od rozwiązań konkurencji?

Dysponujemy najbardziej rozbudowanymi algorytmami do trenowania oprogramowania automatycznego rozpoznawania mowy. To pozwala nam stworzyć model dla nowego języka w dwa miesiące zupełnie od zera. Ponadto nasze modele mogą nauczyć się nowych terminów i zwrotów w ciągu kilku dni. Jeden z naszych obecnych klientów przyszedł do nas od znanego gracza na tym rynku i powiedział, że czekał 4 miesiące na uwzględnienie słownictwa związanego z COVIDem w modelu zamiany mowy na tekst, tak, by został poprawnie rozpoznany, podczas gdy uaktualnienie tych informacji było absolutnie kluczowe dla codziennego funkcjonowania firmy.

Macie już ekspozycję międzynarodową?

Mamy klientów w Polsce, Ukrainie i Estonii, a obecnie dzięki naszemu klientowi, Cream Finance, rozszerzamy działalność na Hiszpanię i Meksyk. Ponieważ możemy sprawnie modelować nowe języki, ekspansja międzynarodowa jest dla nas naturalna. 

Co z tematem finansowania rozwoju?

Zaczęliśmy z własnym kapitałem i jako założyciel zainwestowaliśmy prawie 80 tys. euro. Później, w maju 2021, dostaliśmy kwotę w wysokości 230 tys. euro od inwestorów Angel oraz dwóch funduszy: Lemonade Stand i Superangel. Oba pochodzą z Estonii. Jesteśmy także gotowi na naszą rundę seed wiosną 2023 roku.

Na czym i na kim dokładnie zarabiacie?

Naszymi klientami są średnie i duże przedsiębiorstwa, które skupiają się na podnoszeniu jakości obsługi klienta i jednoczesnej dbałości o swoich pracowników. Sprzedajemy tym, którzy mają zespół Customer Experience, zespół Call Center i są otwarci na innowacje. To sprzedaż bezpośrednia - prowadzimy wiele bezpośrednich działań w połączeniu z webinarami na żywo i marketingiem treści. Nasz produkt ma model abonamentowy oparty na liczbie pracowników mających kontakt z klientem: zespołów sprzedaży i obsługi klienta.

Nie żałujesz zaangażowania w ten projekt?

Budowanie startupu to bardzo intensywny, emocjonalny rollercoaster. Łatwo się wypalić. Częste niepowodzenia mogą sprawić, że założyciel pomyśli, że czas odpuścić. Zachowajcie spokój i odłóżcie wszystkie emocje na bok: negatywne emocje nie pomagają, a bardzo pozytywne rozpraszają. Skoncentrujcie się na racjonalnym myśleniu, robieniu i sprawdzaniu wyników. Planujcie adekwatnie do rzeczywistej sytuacji. Przygotujcie się na przetrwanie tego intensywnego okresu przez 7 lat, aż osiągniecie prawdziwy sukces. Pozytywne doświadczenia: założyciele co roku uczą się tak wiele, że osoby pracujące w korporacjach czasami nie mogą rozwinąć się tak przez 10 lat pracy. My to po prostu uwielbiamy.

Jaki jest wasz cel, jeśli chodzi o rozwój firmy?

Jeśli chcesz zmienić świat, zacznij od siebie. Podróż ze startupem bardzo nas zmienia i wiele nas uczy. Nie tylko jako profesjonalistów, ale także jako ludzi. W tym sensie zdecydowanie zmieniamy świat. Jeśli chodzi o plany - jesteśmy ambitni i chcemy zmienić gigantyczne rynkowe “dinozaury” za pomocą nowoczesnego, solidnego rozwiązania, którego firmy zorientowane na klienta teraz bardzo potrzebują.

 

Ender Turing jest jednym z finalistów konferencji Infoshare 2022. 

Infoshare 2022 – największa konferencja technologiczna w CEE, tworząca ekosystem, w którym nowe technologie łączą się z biznesem. Konferencja odbędzie się w dniach 6-7  października w Gdańsku. Co roku uczestniczą w niej tysiące uczestników. Wśród nich startupy, inwestorzy, przedstawiciele korporacji, programiści i marketerzy. Tegoroczna edycja to 6 scen tematycznych, kilkuset czołowych prelegentów z całego świata, blisko 200 wystąpień i warsztatów. Podczas Infoshare 2022 poznamy również finalistów Startup Contest.

ZOBACZ RÓWNIEŻ