Wywiady
Krajewski: "Polska to dobry kraj dla innowatorów, dostęp do kapitału jest już raczej powszechny"
Naukowcy prowadzą badania w pewnym kontekście badawczym, więc trudno wymagać od nich, żeby od początku patrzyli na nie pod kątem biznesowym, bo przecież nie na tym polega nauka - mówi Radosław Krajewski, specjalista ds. rozwoju technologii w Podkarpackim Centrum Innowacji.
"Nie chodzi o to, by odbierać odwagę mężczyznom, ale by kobiety mocniej uwierzyły w siebie"
Kobiety w biznesie nadal w różnych miejscach spotyka systemowa dyskryminacja, ale równie trudne do pokonania są bariery, które tkwią w naszych głowach – mówi dr Anna Kieszkowska-Grudny, inicjatorka Akademii Przywództwa Kobiet LiderShe w Akademii Leona Koźmińskiego.
"Nie chodzi o to, by odbierać odwagę mężczyznom, ale by kobiety mocniej uwierzyły w siebie"
Kobiety w biznesie nadal w różnych miejscach spotyka systemowa dyskryminacja, ale równie trudne do pokonania są bariery, które tkwią w naszych głowach – mówi dr Anna Kieszkowska-Grudny, inicjatorka Akademii Przywództwa Kobiet LiderShe w Akademii Leona Koźmińskiego.
Football Thrift Shop to polski sklep z retro koszulkami piłkarskimi. Czy na tej pasji można zarobić?
Motto naszego sklepu brzmi: „Koszuleczki, piłeczka, lifestyle”. To nie jest przypadkowy slogan, bo chcemy rozwijać w Polsce kulturę chodzenia na co dzień w wyjątkowych i rzadkich koszulkach piłkarskich. Na Zachodzie to standard – mówią Filip Nosel i Adam Niewiński, założyciele sklepu Footbal Thrift Shop, który sprzedaje piłkarskie koszulki retro.
"Przedsiębiorcy zaczynają panikować". Dotychczasowe dane to dopiero wstęp przed katastrofą?
Polski złoty już po raz kolejny w tym roku pikuje w dół względem głównych walut. To nie jest korzystny moment dla polskich przedsiębiorców. Jak ocenia w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl analityk finansowy XTB, Łukasz Stefanik, to może być szansa dla niektórych firm, ale dane pokazują, że coraz więcej właścicieli biznesów zaczyna panikować.
Overdose to hub łączący artystów z inwestorami. Pomysłodawcą - współtwórca Braci Figo Fagot [WYWIAD]
Dzięki Overdose możesz włączać się w kampanie crowdfundingowe, które dają artyście niezależność. Dajesz mu szansę dalszego rozwoju – nie tylko nagrania piosenek, ale również przygotowania gry mobilnej czy nawiązania współpracy z reklamodawcami. Nasze rozwiązanie nie ma żadnych pułapek! - przekonuje Piotr Połać, pomysłodawca projektu, współtwórca duetu Bracia Figo Fagot.
Mikołaj Marczyk: Wywalczenie pierwszego miejsca nigdy nie jest łatwe [WYWIAD]
Nie ma wiarygodniejszej formy komunikacji niż ta poprzez emocje sportowe – kto jest prawdziwszy niż rywalizujący sportowiec? – mówi Mikołaj Marczyk, kierowca rajdowy zespołu ORLEN Team. Wykreowanie wizerunku zawodnika to jednak mnóstwo ciężkiej pracy u podstaw.
Wojciech Sroka, ICEO: "Venture building to nie fabryka startupów. Czasem się mylimy" [WYWIAD]
Venture builder z założenia nie jest akceleratorem, to nie startupowy inkubator, w którym pomagamy founderowi znaleźć finansowanie. Venture buildery tworzą startupy, nie są wyłącznie podmiotem inwestującym - mówi w wywiadzie z mycompanypolska.pl Wojciech Sroka, CEO venture buildera ICEO.
Żuchowicz: "Przedsiębiorcy wciąż zbyt często nie rozumieją, czym jest dług cyfrowy" [WYWIAD]
Jeśli masz biznes, który zależy od technologii, to dług cyfrowy może sprawić, że twoja firma przestanie sprawnie działać, a konkurencja zyska dużą przewagę. U podstaw tego problemu często tkwi ignorowanie sygnałów od pracowników, klientów i brak porozumienia na linii biznes i IT – mówi Marcin Żuchowicz, CEO e-point SA.
Prezeska Provident Polska: "Określenia męski i żeński styl zarządzania są raczej umowne" [WYWIAD]
Empatyczne i demokratyczne przywództwo jest nie tyle kobiece, co po prostu dojrzalsze i skuteczniejsze niż zarządzanie strachem – mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska zarządu Provident Polska.
Zabratańska: "Siłą różnorodności w firmie jest bogactwo różnych punktów widzenia" [WYWIAD]
W dzisiejszym świecie tylko ignorant albo bogacz może sobie pozwolić na to, by nie zajmować się w swej firmie różnorodnością i inkluzywnością – mówi Katarzyna Zabratańska, menedżerka ds. równości i włączającej kultury organizacyjnej w Żabce.
Alicja Defratyka: "W starciu z liczbami populiści nie mają szans" [WYWIAD]
Przez wysoką inflację i Polski Ład nasze społeczeństwo przechodzi przyspieszony kurs ekonomii w praktyce. Mnie się jednak marzy, żebyśmy podstawy takiej wiedzy wynosili już ze szkoły – mówi Alicja Defratyka, ekonomistka, autorka projektu ciekaweliczby.pl
Lucas Pollier przyjechał do Polski, by smażyć burgery inne niż wszystkie. Jego Smashny Burger to hit
Francuz Lucas Pollier podczas służbowego pobytu w Los Angeles tak bardzo zakochał się w lokalnych smash burgerach, że postanowił porzucić wygodny stołek w korpo, by zająć się własnym biznesem. Dziś myśli o otwarciu drugiego lokalu, a w ostatnich sześciu miesiącach zyski jego Smashnego Burgera zwiększyły się dwukrotnie.
„Mój elektryk”, czyli jak odebrać elektryka w kilka dni
Program „Mój elektryk” umożliwia uzyskanie dopłaty do opłaty wstępnej leasingu i wynajmu długoterminowego nowych aut osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym lub wodorowym. O zaletach programu rozmawiamy z Maciejem Matelskim, dyrektorem ds. rynku samochodów osobowych w PKO Leasing.
Raport: Kobiety w IT. Rzeczy niemożliwe robimy od ręki
Jeśli w branży IT nie będzie kobiet, to inni zaprojektują nam przyszłość i świat – przekonują uczestniczki Programu dla kobiet „Bez cukru” w Banku Pekao S.A. , które na co dzień zajmują się nowymi technologiami: Justyna Banaś, Paulina Kałużna i Renata Machała.
Proste spółki akcyjne rozruszają polski biznes? "Nie dostrzegamy wad tej formy prawnej" [WYWIAD]
PSA to najzdrowsza forma działalności, która ma na celu rozwijanie spółki poprzez rynek kapitałowy. Ponadto, jest to także najlepsza forma spółki dla indywidualnych inwestorów, klubów aniołów biznesu, jak i coraz częściej również funduszy Venture Capital - mówi w rozmowie z mycompanypolska.,pl Jan Radzikowski, Investment Manager w Forc.ee.
Homofobia w biznesie nosi białe rękawiczki
– Firma, która jest otwarta na różnorodność, ściąga lepszych specjalistów, a tym samym osiąga lepsze rezultaty biznesowe i tworzy przewagę konkurencyjną – mówi Grzegorz Miecznikowski, specjalista od marketingu inkluzywnego.
Hanstore to lumpeks, który szerzy wiedzę o zero waste. "W Polsce łatwiej o dobry używany towar"
Nasza działalność z rzeczami drugiego obiegu przyczynia się w pewnym stopniu do zmniejszenia produkcji nowych rzeczy. Biorąc pod uwagę, że takich sklepów jak nasz jest więcej, zbiera nam się dość dużo uratowanych ubrań - mówi Adrian Hanzel, założyciel Hanstore.
Czy zrównoważony rozwój stracił na znaczeniu? Wywiad z Dorotą Zimnoch [VIDEO]
Obecnie coraz więcej przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: "Jak moja firma może pomóc klientom stać się bardziej eko?". To jest trochę jak w samolocie - wiele podmiotów założyło już swoją maskę tlenową i teraz pomaga założyć ją pozostałym - mówi Dorota Zimnoch, Global Industry Strategist w Microsoft.
Cyfrowe banki w obliczu nowych ryzyk geopolitycznych. Wywiad z Dominiką Bettman [VIDEO]
Cyfrowa świadomość klientów coraz bardziej wpływa na cyberbezpieczeństwo całego ekosystemu bankowego. Wysoko rozwinięte technologicznie banki przejęły wręcz role i funkcje innowacyjnych fintechów - mówi Dominika Bettman, dyrektor generalna Microsoft Polska.
CEO nie robi tego, co lubi. Wywiad z Różą Szafranek
– Praca CEO to nieustanne robienie nowych rzeczy i nauka. Wielu CEO zajmuje się tym, co lubi robić, wybiera sobie te działania, które są im najbliższe w sensie zainteresowania czy ekspertyzy. To błąd – przekonuje Róża Szafranek, CEO HR Hints i mentorka InCredibles.
Wakacje kredytowe, cyberbezpieczeństwo, płatności bezgotówkowe. Relacja z EKF 2022 [WYWIADY]
Na początku czerwca w Sopocie odbyła się kolejna edycja Europejskiego Kongresu Finansowego. W studiu "My Company Polska" odbyliśmy wiele inspirujących rozmów. Zapraszamy do oglądania!
Marki zmienią świat na lepsze. Wywiad z Michałem Raszką
– Wojna w Ukrainie pokazuje, że kupując albo bojkotując konkretne produkty, opowiadamy się po stronie dobra albo zła. Nasz portfel staje się ważnym narzędziem politycznym – mówi Michał Raszka, ekspert od marketingu, dyrektor komunikacji i strategii w Grupie PRC Holding, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie.
Biznes bez granic. Wywiad z Piotrem Kubą
– Bezpośrednie inwestycje zagraniczne to dla wielu firm kolejny krok rozwojowy. Bez wyjścia poza granice nie mogłyby dalej rosnąć – mówi Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.
Polscy menedżerowie: zachłyśnięci władzą, czy po prostu pewni siebie? Wywiad z autorką badań
Jak wypadają polscy menedżerowie na tle liderów z innych państw? O wynikach badania ekspertów Akademii Leona Koźmińskiego opowiada jego współautorka dr hab. Anna Baczyńska.
Patryk Ogórek, Hyggio: "Z digitalizacją w ochronie zdrowia radzimy sobie naprawdę nieźle" [WYWIAD]
Digitalizacja badań klinicznych sprawia, że innowacyjne terapie będą wprowadzane szybciej i mniejszym kosztem, jednocześnie pozostając bardziej dostępne dla szerszych grup odbiorców - mówi Patryk Ogórek, prezes zarządu Hyggio.
Hronowski: "Podczas pandemii branża muzyczna była mocno zintegrowana. Dzięki temu przetrwaliśmy"
W tym roku obostrzenia pandemiczne nie będą obowiązywać, więc jedynym wyzwaniem, z jakim się mierzymy to kryzys ekonomiczny - mówi Arkadiusz Hronowski, twórca festiwalu muzyki niezależnej Soundrive Festival.
Zdalnie czy w biurze? "Pracownicy nie powinni sami decydować, w jakim trybie chcą pracować" [WYWIAD]
Warto zrobić nowe otwarcie i zapytać pracowników: Jakie środowisko pracy będzie dla was najbardziej motywujące? – uważa dr Kaja Prystupa-Rządca z Akademii Leona Koźmińskiego.
Startupowcy pomogą w odbudowie Ukrainy. WayToUA to wirtualne loty do zniszczonych miast [WYWIAD]
Zdecydowana większość inicjatyw jest skupionych na kupnie amunicji lub wsparciu humanitarnym, my myślimy już o przyszłości. Niektóre miasta są naprawdę doszczętnie zniszczone. Wojna w pewnym momencie się skończy, będą potrzebne kolejne gigantyczne środki finansowe. Chcemy być na to przygotowani - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Karolina Matviiv, współzałożycielka WayToUA.eu.
Jakich kompetencji brakuje młodym founderom? Wywiad wideo z Anną Blajerską
- Wielu founderów wychodzi z założenia, że sam pomysł wystarczy. Dopiero później realia weryfikują ich plany - mówi Anna Blajerska, kierownik projektów w Puławskim Parku Technologicznym.
Sypień: "Carrefour to jedyna sieć na polskim rynku, która istnieje w różnych kanałach dystrybucji"
Nie widzę możliwości, by przedsiębiorca, który otworzy z nami supermarket, nie zarabiał – mówi Wojciech Sypień, dyrektor supermarketów franczyzowych Carrefour Polska.
"Wkrótce podamy nowych artystów, nie dążymy do podwyżek cen". Znamy szczegóły festiwalu w Jarocinie
Jeszcze za wcześnie, żeby mówić o odbiciu w branży. Z pewnością brak obostrzeń przekłada się na zdecydowanie lepszą frekwencję podczas wydarzeń. Natomiast sytuacja ekonomiczna w kraju, jak również wojna za naszą wschodnią granicą powodują widocznie mniejsze zainteresowanie zakupem biletów z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem - mówi Marek Szymański, COO Good Taste Production.
Michał Lasocki: "Polacy są w światowej czołówce, jeśli chodzi o zażywanie suplementów" [WYWIAD]
Przyszłością rynku suplementów jest edukacja – każdy powinien mieć dostęp do dokładnych informacji na temat konkretnych produktów. Przez ostatnich kilkanaście lat klienci raczej na ślepo zażywali suplementy – widzieli reklamę w gazecie i kupowali substancję. Kierowanie się impulsem to w tym przypadku ogromny błąd - mówi Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson SA.
Wilczyńska-Baraniak: "Firmy często zapominają o bezpieczeństwie dużych zbiorów danych" [WYWIAD]
– Świadomość dotycząca znaczenia danych z pewnością wzrasta w polskich firmach – dane są dzisiaj postrzegane jako klucz do sukcesu organizacji. Natomiast znaczącej poprawy wymaga wdrożenie efektywnych systemów do zarządzania big data – uważa Justyna Wilczyńska-Baraniak, adwokat, lider Zespołu Prawa Własności Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych, kancelaria EY Law.
Rojek o OFF Festival: "Czeka nas wyjątkowa edycja. Zawsze zaskakiwaliśmy, tak będzie też w tym roku"
Branża przez dwa lata była w zasadzie całkowicie zamrożona, więc ciężko już teraz mówić o odbiciu po wielu miesiącach pandemii. Jako organizatorzy mamy do czynienia z większą ekwilibrystyką logistyczną, niż dotychczas - mówi Artur Rojek, dyrektor artystyczny OFF Festival.