W Geis mówimy „TAK” kobietom w logistyce

Geis PL
Geis PL, fot. materiały prasowe
Mogłoby się wydawać, że logistyka to męska specjalność. Temu stereotypowi przeczą fakty, bo coraz więcej kobiet pojawia się w branży TSL. W ten trend wpisuje się polityka zatrudnienia w spółce Geis PL. Od początku istnienia firma zatrudnia kobiety – od asystentek przez stanowiska specjalistyczne po menedżerskie.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 8/2023 (95)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Kiedyś logistyka kojarzyła się z halami magazynowymi i ciężką pracą fizyczną. Dziś to nowoczesna, dynamiczna branża z całą złożonością i kompleksowością procesów. Rozwój automatyzacji procesów, cyfryzacja i inteligentne rozwiązania – wszystko to w całym łańcuchu logistycznym ułatwia i usprawnia pracę. Dziedzina ta staje się zatem coraz bardziej dostępna również dla kobiet.

– Logistyka stereotypowo postrzegana jest jako męskie środowisko pracy. Statystyki wyraźnie wskazują jednak, że coraz więcej kobiet pracuje i rozwija się zawodowo w firmach transportowo–spedycyjno–logistycznych – podkreśla Dorota Wójcik, HR Manager spółki Geis PL. Jej zdaniem kobiety świetnie odnajdują się w tej branży. – Wykonują wiele różnorodnych zadań. Pracują w magazynach, obsługują wózki widłowe i zarządzają procesami operacyjnymi. W naszej firmie przedstawicielki płci pięknej stanowią ok. 35 proc. całej załogi, pracując na wielu różnych stanowiskach, niezależnie od szczebla struktury organizacyjnej – dodaje.

Ekspertki od zadań specjalnych

W spółce Geis nikogo nie dziwią kobiety operujące wózkami widłowymi i wykonujące prace magazynowe. Ba! To właśnie one słyną z uważności przy transportowaniu przesyłek i skrupulatności w wykonywaniu powierzonych zdań. Mało tego, Geis ma w swoich szeregach także kilka kobiet, które pracują na stanowisku zawodowego kierowcy, a także jedną zatrudnioną w dziale IT.

Prawdziwym królestwem kobiet w Geis jest Centrum Obsługi Klienta, gdzie pracują one jako konsultantki czy specjalistki. Okazuje się, że kobiety są zdecydowanie lepiej predystynowane do wykonywania takiej pracy niż mężczyźni. Klienci doceniają również szybkość reakcji na dane zadanie i umiejętne przekazywanie informacji zwrotnej. Zespół Obsługi Klienta w Geis to w 71 proc. przedstawicielki płci pięknej. Co je wyróżnia? Bogaty zbiór doświadczeń i indywidualne podejście do problemów, co powoduje nowatorskie i kreatywne rozwiązania.

Kobiety nie są rzadkością również na stanowiskach administracyjnych. Jako asystentki zarządu, księgowe czy przedstawicielki handlowe pracują w centrali firmy w Strykowie koło Łodzi, ale też w pozostałych 20 oddziałach w Polsce.

Spółka Geis PL promuje zatrudnianie kobiet na stanowiskach kierowniczych. – Natura kobieca pomaga im w organizacji, planowaniu i holistycznym zarządzaniu procesami. Jako ekspertki od wielozadaniowości łączą różnorakie perspektywy, podejmują decyzje i są mistrzyniami w zarządzaniu priorytetami. Warto podkreślić, że kobiety w branży logistycznej chcą przede wszystkim być postrzegane przez pryzmat profesjonalizmu, a nie płci – zauważa.

Panie przodem

W Geis kobiety mogą cieszyć się stabilnością zatrudnienia i perspektywami na rozwój. Jako firma rodzinna, z ponad 70-letnią tradycją, pracodawca zwraca dużą uwagę, aby każdy mógł się czuć pewnie i bezpiecznie oraz aby mógł rozwinąć skrzydła. Dbając o rozwój osobisty i zawodowy oraz o integrację środowiska kobiecego, firma zainicjowała program skierowany specjalnie dla pań o nazwie „Ladies First”. To m.in. warsztaty z psychologiem, szkolenia i prelekcje dotyczące zdrowego trybu życia i work-life balance, wspólne celebrowanie Dnia Kobiet czy Dnia Matki.

Inne programy CSR-owe to program „FIT Geis” aktywizujący pracowników do aktywności sportowej, przy jednoczesnym wsparciu charytatywnym łódzkiego hospicjum dla dzieci czy program stałej współpracy z uczelniami wyższymi. Regularnie przyjmujemy uczniów i studentów na praktyki, staże oraz prowadzimy warsztaty i prelekcje na uczelniach. Ostatnio zaangażowanie na linii edukacja–biznes powiększyło się o nową inicjatywę – powołanie ambasadora Geis na Uniwersytecie Łódzkim, który będzie swoistym łącznikiem między łódzkim środowiskiem studenckim a firmą.

Geis dzieli się swoimi pomysłami na projekty CSR-owe, inspirując inne firmy w Polsce do takich działań, jak miało to miejsce podczas pierwszej konferencji CSR Poland organizowanej przez Fundację Poland Business Run wiosną 2023 r. w Krakowie. Firma wsparła całe wydarzenie jako sponsor, a także była reprezentowana przez Dorotę Wójcik podczas prelekcji „Różne ścieżki CSR na przykładzie branży logistycznej”.

– Potencjał kobiet jest ogromny, a rolą i wyzwaniem dla pracodawcy jest stworzenie warunków do jego uwolnienia oraz do zarządzenia nim w odpowiedni sposób – podsumowuje Dorota Wójcik.

Czy zatem logistyka jest kobietą? Nie ma najmniejszych wątpliwości, że podobnie jak kobieta nie jest do końca odgadniona i ma wiele twarzy!

My Company Polska wydanie 8/2023 (95)

Więcej możesz przeczytać w 8/2023 (95) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ