Rynki
Andrzej Szumowski: Rośnie liczba polskich producentów wódki
W ciągu ostatniego roku w Polsce pojawiło się kilkunastu nowych licencjonowanych producentów wódki. To przede wszystkim producenci trunków kraftowych - powiedział Andrzej Szumowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, w odpowiedzi na pytania portalu mycompanypolska.pl.
POLA to aplikacja, która ocenia "polskość" produktów. Coraz chętniej kupujemy to, co polskie
Gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, to w naszej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł. Można by rzec, kupujcie co polskie. Pytanie tylko, co to znaczy w dzisiejszym zglobalizowanym świecie i przy swobodnym przepływie kapitału, ludzi oraz ich pracy?
Wyleczyć świat. 10 najlepszych polskich startupów bio- i nanotechnologicznych
Walka z pandemią COVID-19, celowane leczenie nowotworów, transport leków przez skórę, błyskawiczna diagnostyka – polskie biotechy i nanotechy stają się gwiazdami rodzimego ekosystemu startupowego. Choć finansowanie tego typu inicjatyw to inwestycja raczej długoterminowa, fundusze VC patrzą na nie coraz przychylniejszym okiem.
Zielone Strony Biznesu. Wodór na ratunek energetyki
Do 2030 r. po naszych ulicach mają jeździć wodorowe autobusy, a część energii ma być produkowana z czystego, zielonego wodoru. Czy to realne? Nasza wodorowa rewolucja jest ambitna i będzie wymagała pieniędzy. Dużo pieniędzy.
Zielone Strony Biznesu. Ten wyścig możemy wygrać
Stawiamy na wodę, węgiel i wodór. Ale nie ten czarny, brudny węgiel, tylko grafen, fulereny, nanorurki węglowe. To wszystko może być prawdziwym game changerem polskiej gospodarki – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes BGK.
Sawicka: "Wkrótce kino może stać się rozrywką premium - jak wyjście do opery czy teatru" [WYWIAD]
Może będzie tak, że od kina na stałe odpłynie część widzów, że stanie się ono swego rodzaju rozrywką premium w stylu wyjścia do opery czy teatru, ale daleka jestem od przesadzonych głosów o śmierci kina – mówi Konstancja Sawicka z Gutek Film.
Waluty, obligacje, metale szlachetne. W co inwestować w 2022 r.
Globalny rynek akcji dojrzał do gruntownej korekty, a inflacja zagraża obligacjom. Metale szlachetne zawodzą – dodruk pieniędzy nie wpłynął dotąd na wzrost ich notowań. Jak więc utrzymać wartość oszczędności? W walutach? Być może. Ale czarnym koniem ostatnich miesięcy okazała się kryptowaluta – ethereum. Ta, za której pomocą na cyfrowe tokeny zamienić można wszystko. Nawet uśmiech Mony Lisy.
Rynek krypto odmieni świat i kieszenie inwestorów. Prognozy na 2022 rok Grzegorza Kubery
Rynek kryptowalut dojrzewa coraz bardziej. Bitcoin przestaje kojarzyć się z narzędziem cyberprzestępców - zamiast tego zyskuje status najlepszego aktywa na świecie, wielokrotnie lepszego niż złoto. Jest gdzie robić biznes, i wzbogacić się na inwestycjach. Rok 2022 będzie pod tym względem jeszcze lepszy - prognozuje Grzegorz Kubera, redaktor portalu mycompanypolska.pl.
Polski Ład to nie koniec! Prognozy dla firm na 2022 rok Czarka Szczepańskiego
Polski Ład nie zakończy zmagań polskich przedsiębiorców z nowymi pomysłami rządów. Do tego dojdzie wzrost kosztów działalności i... powstanie cyfrowych walut z ograniczonym terminem na ich wykorzystanie? Oto prognozy na 2022 rok redaktora mycompanypolska.pl, Czarka Szczepańskiego.
Każdy sobie szefem. Prognozy dla rynku pracy na 2022 rok Anity Szarlik
Jak zmieni się rynek pracy w 2022 r.? Dwa najważniejsze trendy, czyli praca hybrydowa i deficyt pracowników widać już od kilkunastu miesięcy. W nadchodzącym roku zmierzymy się z ich konsekwencjami. Na szczęście, nie muszą być one takie złe! - pisze w swoich prognozach na przyszły rok redaktorka My Company Polska, Anita Szarlik.
AI przestaje być sexy. Prognozy dla startupów na 2022 rok Kuby Dobroszka
Coraz więcej inwestycji, wielka szansa dla edtechów i... koniec mody na AI? Oto prognozy dla startupów przygotowane przez Kubę Dobroszka, redaktora i dziennikarza My Company Polska i mycompanypolska.pl.
Czeka nas polityczna wojna! Polityczne prognozy na 2022 rok Marcina Dzierżanowskiego
Rok 2022 r. będzie okresem głebokiem destabilizacji politycznej, która po raz pierwszy od lat zacznie się negatywnie przekładać na sytuację gospodarczą - pisze w swojej prognozie dla portalu mycompanypolska.pl Marcin Dzierżanowski, redaktor prowadzący miesięcznika My Company Polska. Tym samym rozpoczynamy cykl prognoz na przyszły rok autorstwa naszej redakcji.
Święty Mikołaj walczy. Pełny obraz Kuczyńskiego
Omicron jest i będzie nadal zagadką i szalejącą niepewnością na rynkach, ale jeśli naprawdę powoduje słabe efekty (przy większej zaraźliwości) to i ten negatywny wpływ w końcu zniknie, co może doprowadzić do niezłego zakończenia roku.
Coraz wyższa frekwencja w kinach. Czy branża wreszcie wzięła głęboki oddech?
W ostatnich tygodniach sale kinowe znów się zapełniły, a fani otrzymali wiele ciekawych filmowych propozycji. Choć odbicie w branży po roku wielkich strat jest wyraźnie widoczne, do pełnego optymizmu jeszcze daleko. Nadal panuje niepewność i pytanie, co przyniesie kolejny kwartał.
Rewolucja w handlu trwa. Jak nie dopuścić do upadku twojego e-sklepu?
Rewolucja w handlu trwa w najlepsze. Jeśli twój e-sklep nie jest wystarczająco efektywny, upadnie. Jak do tego nie dopuścić?
Zielone Strony Biznesu. Ekrowy na ekofarmie
Drony, robotyzacja, sztuczna inteligencja, biogazownie, farmy wertykalne. W rolnictwie zachodzi cicha rewolucja. Ma dwa z pozoru sprzeczne cele: zwiększyć produkcję i zmniejszyć wpływ na środowisko. I polskie firmy są na pierwszej linii.
Zielone Strony Biznesu. Orlen uruchomił fabrykę zielonego glikolu. Największą w Europie
Mało kto wie, że glikol wykorzystywany jest do produkcji środków czystości, higieny, dezodorantów w sztyfcie, a nawet w lotnictwie jako środek zapobiegający zamarzaniu samolotów. Od teraz będziemy jego największym producentem w Europie.
Polski Ład. Jak nie dać się podatkowej rewolucji
„Wojna to pokój. Wolność to niewola. Ignorancja to siła” – pisał George Orwell w swoim kultowym dziele „Rok 1984”. Posługując się stworzonymi przez niego zasadami nowomowy, śmiało możemy dziś powiedzieć „ład to bałagan”.
Zielone Strony Biznesu. Czemu szaleją ceny gazu
Wszyscy wpadli na ten sam pomysł – na drodze ku neutralności klimatycznej zastąpmy węgiel gazem. Wystarczyła jednak jedna sroga zima oraz postpandemiczne przyspieszenie gospodarcze, by ceny gazu wzrosły dziesięciokrotnie. Gazprom lubi to.
Polski Ład. Wszystko, co musisz wiedzieć
Przedsiębiorcy długo czekali na gruntowną reformę prawa podatkowego… I się doczekali. Szkoda tylko, że dostaną coś zupełnie przeciwnego niż to, czego potrzebowali.
Trzy elementy, które mają kluczowe znaczenie podczas ewaluacji językowej pracownika
Pracownicy posługujący się językiem angielskim mogą pracować szybciej i efektywniej, a to daje wymierne korzyści firmie. Jak sprawdzić znajomość języka obcego w czasie rekrutacji?
Tokenowa rewolucja. Czy polskie startupy jej nie prześpią?
Boom na NFT trwa w najlepsze, a startupy z tej branży osiągają miliardowe wyceny. Polacy mają także i swoje pomysły.
Nikt nie jest doskonały. Czy kryzysów wizerunkowych można uniknąć?
„Cały świat jest sceną” – to słowa Williama Szekspira, które budując markę godną zaufania, warto mieć w pamięci. Kryzysy wizerunkowe to wyzwania, z jakimi firmy muszą mierzyć się każdego dnia.
Zielone strony biznesu. Greenwashing czyli Ekościema
Im bardziej klienci dbają o ekologię, tym częściej na swoje sztandary – a dokładnie reklamy – biorą ją duże koncerny. Zielone logo, tekturowe opakowania, akcje sadzenia drzew... Greenwashing ma wiele form, ale cel jest jeden – firma ma uchodzić za przyjazną środowisku.
Flipper. Jak zarabia się na obrocie mieszkaniami
Flipowanie, czyli kupowanie mieszkań poniżej ceny rynkowej a następnie sprzedaż za znacznie wyższą kwotę np. po remoncie stało się częścią polskiego biznesu. Jak wygląda "od kuchni"?
Czy kampanie z udziałem influencerów są skuteczne? "Profil nasycony reklamami nie jest atrakcyjny"
Internetowi celebryci reklamują najróżniejsze produkty, często bez głębszej refleksji. Na ile są skuteczni? Kiedy ostatnio zdecydowaliście się na usługę, gdyż polecił ją wasz ulubiony twórca?
Ślub humanistyczny, czyli jak rozpędza się nowy biznes
Nie ma księdza, jest opiekun i dobry scenariusz. Zamiast kazania historia miłości. Branża ślubów humanistycznych to ciągle nisza. Ale się mocno rozpędza.
Marka godna zaufania. Pracownik równa się ambasador
Klienci nie wierzą markom, wierzą ludziom. Co zrobić, by nasi pracownicy stali się ambasadorami naszej firmy? Jak sprawić, by to oni byli podstawą budowania marki godnej zaufania?
IWG rozwija w Polsce program franczyzowy. "Główną potrzebą klientów jest elastyczność" [WYWIAD]
Przy obecnym poziomie zainteresowania biurami elastycznymi nie jesteśmy w stanie rozwijać się wystarczająco szybko, bazując wyłącznie na własnym kapitale. Dlatego potrzebujemy partnerów franczyzowych, abyśmy mogli wspólnie z nimi rosnąć coraz dynamiczniej - mówi Michał Dorszewski, dyrektor ds. franczyzy IWG w regionie CEE.
Raport Ekspansja zagraniczna. Kto nam może pomóc
Jest decyzja – inwestujemy! Tylko jak sprawnie przeprowadzić ten proces?
Raport Ekspansja zagraniczna. Jak zrywać owoce z najwyższej gałęzi
Wiele biznesów najpierw rozwinęło się w Polsce, a teraz sięgają po zyski na innych rynkach. Świat podbija także nowa grupa polskich firm stworzonych po to, by rozwijać się za granicą – mówi Weronika Achramowicz, partner w kancelarii Baker McKenzie.
Raport Ekspansja zagraniczna. Skok za jeden klik
To właśnie branża e-commerce okazała się jedną z najsilniejszych w ostatnich miesiącach. Sprzedaż w internecie jest najłatwiejszym sposobem na zdobycie innego rynku.
Zielone Strony Biznesu. Zielone, czyli zaoszczędzone
Wiele osób błędnie sądzi, że bycie eko jest kosztowne. A tak naprawdę najbardziej zielone jest to, czego nie zużywamy i czego nie marnujemy. I czym dobrze zarządzamy, np. energią – mówi Jacek Hutyra, Climate Officer w Orange Polska.
Raport Ekspansja zagraniczna. Mistrzowie ekspansji
Polskie firmy kosmetyczne pokazały, że można zbudować silną pozycję na rynkach zagranicznych. Dla wielu z nich było to dodatkową osłoną, która obroniła ich w kryzysie. Część z nich wykorzystała okazję, by wzmocnić się bardziej.
Apetyt na sukces. Najlepsze startupy z branży foodtech [RANKING]
Współczesne foodtechy to już nie tylko inicjatywy promujące zdrowe odżywianie. To wiele innowacyjnych rozwiązań z zakresu nowych technologii, które pomagają prowadzić restaurację, ułatwiają sprzedaż online, a także walczą z takimi zjawiskami jak marnotrawienie żywności.