Second-hand online od H&M już dostępny w Polsce

H&M w second-hand
Sellpy uruchamia usługę sprzedaży używanej odzieży. To kolejny krok po uruchomieniu lokalnej usługi zakupowej 4 lata temu.
“Od momentu uruchomienia lokalnej usługi zakupowej w Polsce w 2021 roku obserwujemy silny i rosnący popyt ze strony polskich konsumentów. Z dumą wchodzimy w kolejny etap rozwoju, wprowadzając w 2025 roku usługę sprzedaży, która umożliwia mieszkańcom Polski aktywny udział w gospodarce obiegu zamkniętego. Inwestycja w drugi magazyn to potwierdzenie naszego długoterminowego zaangażowania w polski rynek i jego ogromny potencjał” – mówi Asia Sowińska, Expansion Manager w Sellpy, cytowana przez radiozet.pl.
Aby rozpocząć korzystanie z Sellpy, wystarczy zarejestrować się na platformie i wybrać, czy chce się sprzedawać, czy kupować. W przypadku sprzedaży należy zamówić torbę Sellpy, spakować niepotrzebne ubrania i akcesoria, a następnie zlecić odbiór przesyłki. Kupujący mogą natomiast przeglądać dostępne produkty i dodawać je do koszyka jak w klasycznym sklepie internetowym. Cały proces został zaprojektowany w sposób prostszy i intuicyjny. Nowi użytkownicy mogą również liczyć na rabaty przy pierwszym zamówieniu.
Platforma przejmuje na siebie wszystkie etapy sprzedaży – od selekcji i kontroli jakości, przez wykonanie zdjęć i ustalenie ceny, aż po wysyłkę produktu. Jak informuje portal dlahandlu.pl, członkowie klubu H&M mogą liczyć na dodatkowe korzyści: otrzymają dwie darmowe torby do sprzedaży ubrań oraz spersonalizowane doświadczenia zakupowe w ramach współtworzonej platformy Sellpy.pl.
Popularność second-hand w Polsce
Polacy chętnie kupują ubrania używane. Jak pokazują badanie "Moda na second-handy" przeprowadzone w 2022 roku przez LESS Group, zakupy w sklepach z odzieżą używaną robi aż 69 proc. Polaków. Często takie sklepy odwiedzają ludzie młodzi - kupowanie używanych ubrań zadeklarowało 83 proc. ankietowanych przez 25. rokiem życia. Niemal połowa badanych (46 proc.) wybiera się do takich sklepów raz lub kilka razy w miesiącu, a co trzeci raz na kilka miesięcy. Klientów zachęca do tego głownie cena (69 proc.), a także jakość dostępnych produktów (63 proc.) oraz aspekt ekologiczny (54 proc.)