H&M zlikwiduje setki sklepów. Firma przestawi się na e-commerce

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Sieć H&M planuje zlikwidować w 2021 roku setki sklepów na całym świecie. Wszystko przez konsekwencje pandemii COVID-19, która mocno wpłynęła na obroty placówek stacjonarnych. Firma zamierza nastawić się na inwestycje w sektorze e-commerce.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Do końca przyszłego roku sieć ma zmniejszyć się o 250 sklepów. Oznacza to, że zamkniętych zostanie 5 proc. całkowitej liczby sklepów. Firma zamierza także ograniczyć otwieranie nowych lokalizacji. 

Jak podano w komunikacie, sprzedaż w firmie z miesiąca na miesiąc się odbudowuje. Helena Helmersson, CEO w H&M stwierdziła, że najgorsze już przed firmą i mimo, że sytuacja jest daleka od normalności, to firma chce z tej trudnej sytuacji wyjść obronną ręką. Jednym z pomysłów jest mocny rozwój segmentu e-commerce. Pierwsze decyzje już zapadły - jeszcze w tym roku na rynku rosyjskim zadebiutują sklepy internetowe marek: COS, Weekday, Monki, & Other Stories i ARKET.

W III kwartale br. szwedzka firma zanotowała około 2,4 mld koron szwedzkich zysku przed opodatkowaniem. Rok temu było to ponad 5 mld koron. Na początku pandemii firma zantowała jednak stratę - pierwszą od kilkudziesięciu lat. W samym wrześniu sprzedaż w H&M była niższa o 5 proc. w porównaniu do minionego roku licząc w walutach lokalnych. W III kwartale spadek wyniósł 16 proc. Jak podało H&M, 166 sklepów sieci jest wciąż zamknięta z powodu decyzji lokalnych władz. Duża liczba placówek objęta jest innymi restrykcjami, np. w zakresie skróconych godzin otwarcia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ