Vinted - targuj się, albo kup drożej. Platforma odnotowuje wzrost negocjacji cen produktów
Siedziba Vinted w Wilnie. Fot. shutterstock.W trudnych czasach użytkownicy platformy Vinted oszczędzają na ubraniach i przenoszą tradycję z arabskich bazarów do świata e-commerce. Targowanie się o cenę zakupionego produktu z drugiej ręki na stałe wpisało się w zwyczaje zakupów on-line. To nowy sposób na oszczędzanie, który zdobywa coraz większą popularność.
Vinted - targuj się, albo kup drożej. Platforma odnotowuje wzrost negocjacji ceny produktów
Dane dostarczone przez Vinted pokazują, że kupujący na platformie coraz śmielej targują się o cenę. Korzystając z funkcji "Zaproponuj cenę", każdy zainteresowany nabyciem danego przedmiotu może wysłać sprzedawcy swoją ofertę cenową. To narzędzie pozwala obniżyć koszty zakupów, a jednocześnie zadowolić obie strony transakcji (w końcu sprzedającemu także udaje się zarobić na rzeczy, która była mu już niepotrzebna).
Według analiz Vinted, przeprowadzonej wśród użytkowników we Francji i w Wielkiej Brytanii, około połowa (Francja 49 proc., Wielka Brytania 59 proc.) użytkowników negocjuje ceny w celu podratowania swojego budżetu.
Z badania przeprowadzonego przez Vinted wynika, że ponad połowa użytkowników tej platformy nie trzyma zarobionych środków w "Potfelu Vinted" (gdzie gromadzi się pieniądze ze sprzedaży wystawionych produktów). Zamiast tego, korzysta z nich na codzienne wydatki lub przelewa na swoje konta bankowe. To dowód na to, że Vinted pozwala użytkownikom dorobić do pensji, a tym samym stał się ważnym elementem życia codziennego dla wielu osób.
Dekalog Rampera. "Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji" [TYLKO U NAS]
Oszczędność z produktów second hand
Dane Vinted nie pozostawiają wątpliwości - kupowanie używanych ubrań to doskonały sposób na oszczędność. We Francji klienci oszczędzają średnio 90 euro miesięcznie, a w Wielkiej Brytanii 87 funtów, wybierając ubrania z drugiej ręki zamiast nowych.
Vinted wylicza, że produkty najbardziej atrakcyjne cenowo w polskiej wersji aplikacji to damskie t-shirty, pulowery oraz dziecięce ubrania. To kobiety i dzieci stanowią główną grupę nabywców na tej platformie. Kategoria damska w Polsce to aż 56 procent wszystkich pozycji wystawionych na Vinted od początku roku, a kategoria dziecięca to kolejne 28 procent. Polacy doceniają możliwość dostępu do ubrań i akcesoriów, których często nie da się już kupić w sklepach.
Płatny Facebook i Instagram. Meta ominie unijne przepisy?
Potencjał i rozwój sektora produktów używanych
Jak podkreśla portal wiadomoscihandlowe.pl sektor używanych ubrań rozwija się dynamicznie, stając się coraz bardziej widocznym trendem. Liczba użytkowników Vinted stale rośnie, a ilość przedmiotów wystawionych na sprzedaż w 2022 roku przekroczyła imponującą liczbę 800 milionów. Polska również przyczyniła się do tego sukcesu, z ponad 9 milionami zarejestrowanych użytkowników.
W dobie rosnących cen i spadającej siły nabywczej, platformy oferujące rzeczy z drugiej ręki wydają się być dobrym rozwiązaniem dla osób poszukujących oszczędności.