Klarna oficjalnie wchodzi do Polski. To jednorożec założony przez Polaka

Klarna debiutuje w Polsce
Klarna debiutuje w Polsce, fot. materiały prasowe
Partnerstwem z H&M startup Klarna zapoczątkował ekspansję w Polsce. To szwedzki startup założony przez Polaka, Sebastiana Siemiątkowskiego, wyceniany obecnie na ponad 45 mld dolarów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Klarna to jeden z największych fintechów na świecie. Jednym z podstawowych produktów oferowanych przez firmę jest możliwość realizacji płatności odroczonych. W przypadku oferty Klarna klient płaci za kupione produkty w ciągu 30 dni. 

Klarna obecnie posiada 250 tys. partnerów handlowych na całym świecie. W Polsce póki co jest jeden - sieć H&M. 

Klarna rusza z ekspansją w Polsce

- Jestem zachwycony, że mogę osobiście rozpocząć ekspansję Klarny w Polsce. Naszym celem jest umożliwienie polskim konsumentom robienia zakupów, płatności i bankowania w bardziej inteligentny sposób, który naprawdę pasuje do ich sposobu życia” - podkreśla Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny.

- To dla mnie szczególna premiera, z racji na moje polskie korzenie. Cieszę się, że sektor e-commerce stał się motorem napędowym lokalnej gospodarki. Klarna jest tutaj, aby wzmocnić ten fenomen. Zaczynamy z naszym długoterminowym partnerem H&M, ale naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek – dodaje Sebastian Siemiątkowski.

- Zakupy w H&M powinny być wygodne, trafiające w gusta i inspirujące. Cieszymy się, że możemy teraz zaoferować fanom mody w Polsce wygodny sposób płacenia za ich zakupy. Dzięki partnerstwu z Klarną opracowaliśmy autorskie rozwiązanie do płatności, oferujące naszym fanom prawdziwie nowoczesne doświadczenia zakupowe bez względu na to, gdzie i jak zdecydują się robić zakupy – mówi Mehmet Arisoy, Country Manager H&M w Polsce.

Oto najlepsze polskie fintechy. Ranking My Company Polska

Klarna: Będą kolejne inwestycje

Klarna zapowiada dalszy rozwój swojej obecności w Polsce, z lokalnym zespołem i biurem w Warszawie. Klarna ma już swoje europejskie biura w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech.

Dodatkowo, oprócz funkcjonalności płatności odrocznych, aplikacja Klarny umożliwia przeglądanie polecanych sklepów i zarządzanie płatnościami Klarny u zintegrowanych sprzedawców. Kupujący mogą czerpać inspirację z wyselekcjonowanych list zakupów, tworzyć i udostępniać spersonalizowane foldery (kolekcje), a także aktywować powiadomienia o obniżkach cen. Wkrótce w aplikacji dostępnych będzie wiele innych funkcji.

Klarna obecnie ma już ponad 90 mln aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 mln transakcji dziennie. Wśód 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych znajdują się takie firmy, jak H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Nike i Shein.

Klarna jest jednym z najwyżej wycenianych fintechów na świecie, jej wycena wynosi 45,6 miliarda USD. Klarna została założona w 2005 r., zatrudnia ponad 4 tysiące pracowników i działa na 17 rynkach. Fintech jest wspierany przez Sequoia Capital (od 2010 r.), a ostatnio do grona jej inwestorów dołączyli także m.in. SilverLake, Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Ant Group, HMI Capital, TCV, NorthZone, Commonwealth Bank of Australia, Merian Chrysalis Investment Company Limited oraz fundusze zarządzane przez BlackRock.

Szukasz pomysłu na biznes?

Klarna. Jak to działa? Jak płacić w 30 dni?

Po wysłaniu zamówienia, Klarna płaci sprzedającemu z góry, podczas gdy kupujący zyskuje 30 kolejnych dni na dokonanie płatności, w dodatku bez odsetek i dodatkowych opłat. Kupujący mogą też łatwo przeglądać swoje zakupy online lub w aplikacji mobilnej, a Klarna przejmuje - tak od sprzedawców jak i od kupujących - pełne ryzyko kredytowe czy nadużyć. 

Jak zapłacić za 30 dni z Klarną?

Klienci mogą sprawdzić/przymierzyć/wypróbować i ewentualnie zwrócić zamówiony towar przed sfinalizowaniem płatności, mając na to kolejnych 30 dni. Już na stronie danego produktu klienci dowiadują się, że mogą zapłacić za zamówienie już po jego otrzymaniu.

1. Przy kasie/bramce płatności

Dzięki podaniu prostych, najważniejszych informacji zakup realizowany jest w ciągu zaledwie kilku sekund. Nie jest wymagana płatność z góry.

2. Przy przesyłce

Zamówienie jest aktywowane przez sprzedawcę i rozpoczyna się okres płatności klienta. Klarna płaci sprzedawcy z góry i w całości. Następnie Klarna odbiera płatność od kupującego w ciągu 30 dni.

3. Po zakupie

Kupujący ma przejrzysty przegląd swoich zakupów w aplikacji Klarna i może łatwo zarządzać złożonymi już zamówieniami lub tworzyć nowe.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ