Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów 2021 [CZĘŚĆ 2]
Fot. materiały prasowe WiP Bros9,78 mld dolarów - tyle przez ostatnie 12 miesięcy zarobił YouTube. Codziennie wpadało do jego kasy 54 mln dolarów, czyli jakieś 200 mln zł. I mówimy tu o zarobku. Pandemia choć uziemiła wiele biznesów, to inne wyniosła do góry. Jednym z nich jest internetowa rozrywka – serwisy streamingowe przeżywają oblężenie, a YouTube notuje rekordowe wpływy z reklam.
Czy to najlepszy moment na rozwijanie kanału na YouTube? Najprawdopodobniej tak. – Youtuberzy to milionerzy – mówi w rozmowie z „My Company Polska” Blowek. Przyznam, że jeszcze nigdy nie miałem takich wzrostów hajsu z adsense jak w 2020 roku - informuje Maciej Dąbrowski z kanału Z Dvpy. W Internecie czekają olbrzymie pieniądze, zwłaszcza teraz, a bohaterowie naszego rankingu udowadniają, że można zarabiać je zarówno na graniu w gry, robieniu makijażów jak i kręceniu po prostu śmiesznych filmików. A to dopiero wierzchołek finansowej góry lodowej, bo przecież na bazie sukcesu w serwisie video twórcy rozwijają własne sklepy, marki odzieżowe a nawet portale informacyjne.
40. SITR0X
Subskrypcje: 1,37 mln
Wyświetlenia: 163 mln
Kolejny youtuber w naszym zestawieniu, który skupia się na grach. Ale oprócz tego testuje jedzenie, a także odkrywa ukryte funkcje znanych aplikacji. Uważnie dobiera marki do współpracy, w czym pomaga mu sieć partnerska oraz agencja marketingowa. Ceni sobie codzienny kontakt z fanami, co widać na jego instagramowym profilu.
39. MINI MAJK
Subskrypcje: 1,43 mln
Wyświetlenia: 197 mln
Zdaniem wielu – najbardziej kontrowersyjny członek Ekipy Friza. Ma za sobą epizod w Fame MMA. Na swoim kanale publikuje przede wszystkich relacje z challenge'ów.
38. WIP BROS
Subskrypcje: 1,44 mln
Wyświetlenia: 451 mln
W minionych miesiącach sprankowali swoich fanów (i nie tylko!), zakładając udawaną partię polityczną – Wolność i Postęp. Choć wielu wzięło inicjatywę na poważnie, całość okazała się żartem. - Chcieliśmy zrobić coś zupełnie nowego – tłumaczą w wywiadach youtuberzy. Ich znakiem rozpoznawczym są żartobliwe filmiki, z Ekipą Friza nagrali piosenkę o podbijaniu YouTube'a.
37. RED LIPSTIC MONSTER
Subskrypcje: 1,47 mln
Wyświetlenia: 339 mln
Pomimo długiej kariery i coraz liczniejszej konkurencji to wciąż bodaj najpopularniejsza youtuberka i influencerka z branży beauty. Jest absolwentką kosmetologii, jako pierwsza youtuberka w Polsce przebiła barierę miliona subskrybentów. Współpracuje z wieloma markami kosmetycznymi, pisze świetnie sprzedające się książki.
36. REMIGIUSZ MACIASZEK
Subskrypcje: 1,48 mln
Wyświetlenia: 521 mln
Najpopularniejszy 40-latek na polskim YouTube. Nadal chętnie grywa w gry, ale coraz częściej nagrywa również klipy, w których komentuje rzeczywistość. Dawno temu opublikował filmik, w którym jego syn śpiewał, że lubi pociągi.
35. ROXMB
Subskrypcje: 1,48 mln
Wyświetlenia: 499 mln
Od 9 lat gra w Minecrafta i nagrywa o tym filmy. Opowiada o ciekawostkach, publikuje poradniki, występuje również z innymi youtuberami. Ma swój sklep z gadżetami, linkuje także do strony, gdzie można kupić ulepszenia do gry np. coinsy.
34. Z DVPY
Subskrypcje: 1,5 mln
Wyświetlenia: 364 mln
Trudno w to uwierzyć, ale Maciek Dąbrowski - pomysłodawca kanału Z DVPY - zaczynał w MTV, jednak ówczesna przełożona powiedziała mu, że nie nadaje się do pracy przed kamerą. Jedni mają go za prymitywnego komedianta, dla innych jest bezlitosnym obserwatorem rzeczywistości. Często przeklina, nie unika kontrowersyjnych tematów. Dawno temu rozwijał talk show wzorowany na kultowym „Between Two Ferns” Zacha Galifianakisa, ale przedsięwzięcie zakończyło się na zaledwie kilku odcinkach.
33. ZAJCU37
Subskrypcje: 1,51 mln
Wyświetlenia: 276 mln
Spec od animacji, w których zakochało się ponad półtora miliona fanów. Zdecydowana większość jego prac utrzymana jest w konwencji gry komputerowej Five Nights at Freddy's z pogranicza survivalu i horroru.
32. ŚMIECHAWA TV
Subskrypcje: 1,52 mln
Wyświetlenia: 694 mln
Dwóch szwagrów prowadzi prześmiewczy kanał – to musiało się udać. W krzywym zwierciadle przedstawiają życie w rodzinnym miasteczku na Podlasiu. Niedawno nagrali piosenkę z kanałem LETNI (to autorzy wielu popularnych w Internecie parodii znanych piosenek). Twórcy ŚmiechawaTV reklamowali m.in. piwo Kasztelan, nowe programy od Discovery Channel oraz unijne dotacje z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Mają swój sklep internetowy.
31. AGNIESZKA GRZELAK VLOG
Subskrypcje: 1,53 mln
Wyświetlenia: 379 mln
To największy polski kanał poświęcony podróżom oraz jedzeniu. Oprócz tego Agnieszka prowadzi drugi kanał, gdzie testuje kosmetyki oraz robi makijaże. Stworzyła własną markę piankowych kosmetyków – PIBUYA. Nagrywała z największymi gwiazdami rodzimego YouTube'a m.in. z Blowkiem.
Ranking 50 najpopularniejszych polskich youtuberów miejsca 50-41