Outbrain, król clickbaitów, chce wejść na giełdę
To może być udany debiut na giełdzie / Fot. OutbrainFirma Outbrain określa się słowami "platformy rekomendacji treści". Jej model biznesowy sprowadza się jednak do tego, że możemy zapłacić za wyświetlanie swoich reklam w wielu popularnych miejscach - i płacimy tylko na kliknięcia. Outbrain ma umowy partnerskie z wieloma serwisami, na których umieszcza własne moduły z reklamami, nazywane chumbox ads.
Outbrain cieszy się dużą popularnością wśród firm z sektora MŚP, ponieważ mogą one wyświetlać swoje reklamy na popularnych stronach taniej niż w sytuacji, gdyby miały dogadywać się z nimi samodzielnie. W zeszłym roku firma wygenerowała 767 mln dol. przychodu - czytamy w zgłoszeniu, jakie trafiło do Komisji Papierów Wartościowych.
Sprawdź: Jak rozpocząć sprzedaż przez internet w Niemczech
Firma poinformowała też, że musi jeszcze określić przedział cenowy, własną wycenę lub cenę ofertową, ale zamierza zebrać na giełdzie ponad 100 mln dolarów. Na rynku istnieje od 2006 r. i kieruje reklamy do ponad 7000 różnych miejsc w sieci. Wśród partnerów są takie serwisy jak CNN, Der Spiegel czy Le Monde. Z jej platformy korzysta natomiast ok. 20 000 reklamodawców.
Firmy z sektora MŚP, które działają globalnie, mogą być zainteresowane tego rodzaju usługami. Mogą bowiem łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów i nie muszą decydować się na reklamy w social mediach.