Zalando - czy twój sklep odniesie podobny sukces?

Czy twój sklep może być tak duży jak Zalando?
Czy twój sklep może być tak duży jak Zalando? / Fot. Unsplash
Co zrobić, aby rozwijając własny sklep online choć trochę przybliżyć się do sukcesu Zalando? I czy to w ogóle możliwe?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Zalando to nie tylko jeden z największych e-sklepów w kraju, ale też jedna z najpopularniejszych stron internetowych. Jak to możliwe, że ma tak dużą oglądalność?

Sklep od samego początku bardzo inwestował w działania marketingowe. To sprawiło, że mnóstwo internautów kojarzy już tę markę. Ponadto Zalando bardzo stawiało na pozycjonowanie w wyszukiwarce google. 

Sprawdź profile osobowości: INTJ

Jak wiemy, klienci często szukają produktów w wyszukiwarce i to tutaj stawiają pierwsze kroki. Jeśli więc wpiszemy "sukienki", "bluzy damskie", "kurtki zimowe" czy "spodnie" w google.pl, jest duża szansa, że chcemy przejrzeć dostępne oferty. Zalado zdawało sobie z tego sprawę, dlatego postawiło na pozycjonowanie. Obecnie po wpisaniu aż 56 tys. haseł w google.pl sklep Zalando wyskakuje w top 3 wynikach wyszukiwania.

Co zrobić, aby odnieść podobny sukces jak Zalando?

Przede wszystkim musimy stworzyć profesjonalny sklep, zoptymalizowany pod SEO (pozycjonowanie). Tutaj najlepiej skontaktować się ze specjalistą, który zajmuje się na co dzień pozycjonowaniem. Doradzi, co konkretnie wdrożyć i dlaczego. 

Po drugie, musimy przygotować odpowiednie podstrony. Jeśli np. chcemy pozycjonować się na sukienki, strona sklepu musi zawierać odpowiednią ofertę, ale też konkretny opis, w którym znajdują się te słowa kluczowe (i podobne). Wystarczy spojrzeć na Zalando, na dział sukienek:

Dodatkowo powinniśmy się zatroszczyć o to, aby nasze działy z odzieżą czy innymi produktami były polecane przez inne strony. Dla przykładu, do działu z sukienkami na Zalando linkuje niemal 40 innych domen. To znacznie podnosi wiarygodność i "zaufanie" do tej strony w oczach wyszukiwarki google. 

Ta prosta praktyka to SEO w pigułce. Jest to również strategia, która sprawiła, że Zalando ma obecnie tak dużą oglądalność. Jeśli chcemy prowadzić biznes online, warto zainteresować się tego typu działaniami. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ