Allegro na giełdzie. Czy czeka nas boom na miarę branży gamingowej? [KOMENTARZ]

Allegro na giełdzie. Czy czeka nas boom na miarę branży gamingowej? [KOMENTARZ]
Ile dla polskiego rynku e-commerce znaczy świetny debiut Allegro na Giełdzie Papierów Wartościowych? O komentarz poprosiliśmy Jakuba Roskosza, dyrektora zarządzającego Mosquito.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Allegro zadebiutowało na GPW 12 października. Cena emisyjna akcji wynosiła 43 złotych, a na koniec dnia już ok. 70 złotych. Ogromny sukces firmy może znacząco wpłynąć na rodzimy rynek e-commerce, już teraz dynamicznie się rozwijający.

O przewidywania dotyczące branży e-commerce zapytaliśmy Jakuba Roskosza, udziałowca i dyrektora zarządzającego Mosquito, jednego z największych e-commerców odzieżowych w Polsce:

"Udany debiut Allegro na GPW jest bardzo dobrą informacją dla całego rynku e-commerce w naszym kraju. Niepodważalny sukces firmy udowodnił, że istnieje duży popyt na akcje zarówno wśród inwestorów instytucjonalnych jak i indywidualnych. Ten fakt powinien wpłynąć na IPO innych firm z sektora handlu online oraz zwrócić uwagę inwestorów na inne podmioty z tej branży. Kto wie, może jesteśmy świadkami początku boomu, jak to miało miejsce w przypadku branży gamingowej w Polsce, która rozgrzewała do czerwoności inwestorów po dużym sukcesie CD Projekt?

Wejście na giełdę zapowiedział już Answear i to jego debiut powinien być papierkiem lakmusowym dla całej branży e-commerce. Nie zdziwiłbym się, gdyby po tym debiucie e-obuwie.pl powróciło do planów wejścia na GPW, które porzuciło po zapowiedziach sprzed dwóch lat. 2021 może być rokiem wielu interesujących debiutów na GPW, ale również mniejsze spółki nie powinny mieć problemu na NewConnect czy z pozyskiwaniem finansowania w inny sposób.

Fenomenalny wynik Allegro pokazuje również, że koniunktura na rynku e-commerce uległa zdecydowanej poprawie. Nie zapominajmy, że ten wynik został osiągnięty w sytuacji, kiedy na horyzoncie polskiego rynku pojawił się Amazon, główny konkurent Allegro. Pandemia COVID-19 zmieniła zachowania zakupowe Polaków, przyspieszyła pewne zmiany - które i tak musiały się wydarzyć - o dobrych kilka lat. E-commerce to jeden z głównych beneficjentów tych zmian. Wszystko wskazuje na to, że niebawem w ślady Allegro pójdzie wiele firm".

Obszerny wywiad z Jakubem Roskoszem - na temat rodzimego rynku e-commerce - już niebawem na łamach mycompanypolska.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ