Koniec ery płatnych lajków. Fałszywe opinie będą kosztować biznesy 50 tys. dol. od sztuki

fake
Fot. shutterstock.
Federalna Komisja Handlu (FTC) w Stanach Zjednoczonych podejmuje działania mające na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się fałszywych opinii w popularnych platformach internetowych, takich jak Google, Amazon czy Tripadvisor. Wprowadzanie konsumentów w błąd poprzez zakłamane recenzje zabija uczciwe biznesy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Nowe przepisy przewidują surowe sankcje finansowe, sięgające nawet 50 tysięcy dolarów za pojedynczą sfałszowaną recenzję. Ponadto, będą również karane praktyki płatnicze związane z wystawianiem ukierunkowanych pozytywnych lub negatywnych komentarzy, zakupem polubień i obserwujących oraz łączeniem ocen z innymi produktami - informuje portal dlahandlu.pl.

Wspierane przez duże firmy technologiczne

Wprowadzenie surowych kar za fałszywe recenzje i manipulacje związane z ocenami jest szeroko popierane przez duże firmy technologiczne. Takie działania mają na celu ochronę konsumentów przed dezinformacją oraz zapewnienie uczciwości i przejrzystości w świecie recenzji online. Fałszywe opinie i manipulacje ocenami mogą wprowadzać klientów w błąd, wpływając na ich decyzje zakupowe. Dlatego też takie praktyki są uznawane za szkodliwe i nieuczciwe.

Ruch zmienia strategię: Inwestycje w sprzedaż detaliczną i usługi kurierskie

Wyzwania związane z egzekwowaniem prawa

Pomimo determinacji w zwalczaniu fałszywych opinii, egzekwowanie nowych przepisów może stanowić wyzwanie ze względu na fakt, że wielu recenzentów ma swoją siedzibę poza Stanami Zjednoczonymi. To oznacza, że ściganie i karanie tych osób może być trudniejsze i czasochłonne. Niemniej jednak, FTC dąży do współpracy z międzynarodowymi partnerami, aby skutecznie zwalczać fałszywe opinie na globalnej skalę - informuje CNN.

Walka o uczciwość i zaufanie wśród konsumentów

Wprowadzenie surowych kar za fałszywe recenzje ma na celu zwiększenie uczciwości i zaufania wśród konsumentów. W ostatnich latach liczba fałszywych opinii i manipulacji w ocenach znacząco wzrosła, co stawia pod znakiem zapytania wiarygodność platform recenzyjnych. Kary finansowe stanowią jeden z instrumentów mających odstraszać osoby i firmy przed używaniem nieuczciwych praktyk i manipulacją recenzjami. Niesety nie brakuje nieuczciwych przedsiębiorców, którzy próbują przyciągnąć klientów do swoich biznesów nieprawdziwymi opiniami.

Czy surowe kary zapobiegną fałszywym recenzjom?

Choć surowe kary finansowe mogą stanowić istotny czynnik odstraszający, zwalczanie fałszywych opinii w sieci wymaga szeroko zakrojonych działań. Firmy technologiczne muszą kontynuować rozwój skutecznych narzędzi do wykrywania i eliminowania fałszywych recenzji. Równocześnie konsumenci powinni być świadomi i krytyczni wobec opinii online, starając się potwierdzić ich wiarygodność na różnych platformach.

Chińskie władze na tropie gigantów finansowych - Ant Group i Tencent z karą niemal 500 mln dolarów

ZOBACZ RÓWNIEŻ