Jak zmienia się polski biznes? Dyskusje My Company podczas Forum Ekonomicznego 2022
Rekordowa frekwencja podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu / Fot. mat. pras.
Piotr Wetmański: Potrzebne jest nowe podejście do nieruchomości
JLL w czasie pandemii przeszedł przez duży program zmian. Zmienili się ludzie, ale także i podejście do klientów. - Widzimy, że firmy potrzebują bardziej strategicznego niż transakcyjnego doradztwa. Wspólnie z nimi zastanawiamy się nad nowym podejściem do nieruchomości - komentuje Piotr Wetmański, Chief Operating Officer, JLL.
------------------------------------
Łukasz Gałczyński, ARP: Mamy nowe czasy i nowe wyzwania. Będą kolejne programy dla firm?
Szkolenia, doradztwo i produkty finansowe to nie jedyne narzędzia, którymi dysponuje Agencja Rozwoju Przemysłu w celu wsparcia polskiego biznesu. - Ministerstwo stale pracuje nad zmianą programu grantowego czy nowelizacją ustawy strefowej, czyli ulgami w podatku CIT. My pełnimy funkcję doradczą - zapewnia wicepreze ARP. ARP chce także aktywnie działac na rynku zielonych źródeł energii.
------------------------------------
Krzysztof Silicki: Od wybuchu wojny na Ukrainie cyberataki stały się bardziej dotkliwe
- Od trzech lat widzimy zdecydowany wzrost cyberzagrożeń stojących przed polskimi przedsiębiorcami - przestrzega Krzysztof Silicki, zastępca dyrektora NASK, dyrektor ds. Cyberbezpieczeństwa i Innowacji. Od momentu wybuchu wojny na Ukrainie ataki są bardziej kierowane i bardziej dotkliwe. Jednocześnie rośnie jednak świadomość przedsiębiorców, którzy potrafią wykryć takie ataki i skutecznie im zapobiegać.
------------------------------------
Mirek Janik: Wbrew pozorom rynek fotowoltaiki po 1 kwietnia rozwija się dynamicznie
Nowy system rozliczania doprowadził do katastrofy? - Nasze doświadczenia pokazują, że wcale tak nie jest - mówi Mirek Janik, prezes Polenergia Fotowoltaika. Na nowe instalacje decydują się nie tylko klienci indywidualni, ale i przedsiębiorcy.
---------------------------------------------------
Monika Constant, CCIFP: Wojna nie wstrzymuje rozwoju francuskich firm w Polsce
- Nawet teraz, wydawałoby się w kryzysowym momencie, francuskie firmy reinwestują i rozwijają się. Kolejni inwestorzy myślą o wejściu tu, niedawno pozyskaliśmy nowego inwestora, który wyda ponad miliard złotych pod Warszawą - mówi Monika Constant, dyrektor generalny CCIFP.
---------------------------------------------------
Agnieszka Grzybowska-Zalewska, Sanofi: To era dużych zmian w branży farmaceutycznej!
- Innowacje w obszarze nowych leków i technologii w ochronie zdrowia. To rozwiązania oparte o genetyk czy, części przeciwciał. W badaniach, którymi interesuje się Sanofi, pojawia się coraz więcej "startupowych" pomysłów - tłumaczy Agnieszka Grzybowska-Zalewska, prezes Sanofi w Polsce.
---------------------------------------------------
Ioana Parsons, Ipsen: Chcemy wykorzystać talent polskich naukowców do rozwoju branży medycznej
- Polska ma historię wzrostu, który przerwał COVID. Teraz powracamy do wzrostu. Oczywiście są wyzwania, ale jeśli patrzymy się na branżę medyczną, to perspektywy do rozwoju są ogromne - mówi Ioana Parsons, general manager Ipsen w Polsce.
---------------------------------------------------
Adam Ponichtera: Jak zbudować konkurencyjność firmy dzięki wykorzystaniu danych
- W wielu firmach brakuje wiedzy, jak przechowywać dane, jakich aplikacji używać, by wspierać własny biznes, jak wyjść do klienta - tłumaczy Adam Ponichtera, Country Director and Head of Sales Poland, Data4. - Na to przyjdzie czas, są pieniądze do wydania - dodaje.
---------------------------------------------------
Paweł Jakubik, Microsoft: Wszystkie ręce na pokład, jeśli marzyny o Polsce cyfrowej!
- Wszystkie ręce na pokład! Polska jest na 24 miejscu od końca w rankingu DISE mówiącym o dojrzałości cyfrowej. Kilka lat temu byliśmy na 28, ale to wciąż kropla w morzu tego, co trzeba zrobić - mówi Paweł Jakubik, członek zarządu Microsoft w Polsce.
---------------------------------------------------
Magdalena Kasiewicz, Microsoft: Pokolenie Z nie jest "z innego świata". Oni są z naszego świata!
- Pokolenie Z jest inne, bo wychowywało się w środowisku mocno scyfryzowanym. Oni czują się bezpieczenie będąc w środowisku, w którym mają dostęp do technologii. Poza tym to pokolenie jest bardzo zainteresowane odpowiedzialnością społeczną - tłumaczy Magdalena Kasiewicz, członek zarządu Microsfot w Polsce.