Inuru pozyskało 10 mln dolarów i rusza ze sprzedażą w sklepach Walmart. Co szykuje polska firma?

Marcin Ratjczak i Patrick Barkowski
Marcin Ratjczak i Patrick Barkowski
Jak poinformowała firma, pieniądze zainwestował m.in. prywatny inwestor z branży LED oraz grupa funduszy: Aper Ventures, Adamed Technology, ARIA i aniołowie biznesu. Jednocześnie produkty polskiej firmy pojawiły się w sprzedaży w sklepach Walmart.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak podano w komunikacie, dzięki wejściu do Walmart Inuru spodziewa się trzycyfrowego wzrostu przychodów w tym roku.

Inuru ruszyło na podbój USA

Firma wprowadza innowacje w zakresie integracji OLED z przedmiotami codziennego użytku z myślą o rozrywce, bezpieczeństwie i marketingu. Znana z podświetlania butelek Coca-Coli i Cattier za pomocą drukowanej technologii OLED, Inuru wchodzi na amerykański rynek zabawek i gier. Firma stworzyła pierwszą grę planszową z technologią OLED, która jest już dostępny w Walmart.

Firma, by odpowiedzieć na wzmożony popyt, realizuje nową linię produkcyjną w pobliżu Berlina. Zautomatyzowana linia pozwoli Inuru znacznie obniżyć koszty produkcji. Jak tłumaczą jej przedstawiciele, do tej pory wysoki koszt produkcji OLEDów uniemożliwiał ich popularyzację pomimo zalet: cienkiej jak papier struktury i możliwości recyklingu.

Przeczytaj także nasz wywiad z Marcinem Ratajczakiem, szefem Inuru

W co zainwestuje Inuru

Jak podaje startup, wsparcie inwestorów pozwoli firmie wykorzystać technologię do zupełnie nowych zastosowań, które skorzystają z bardziej widocznych etykiet. W najbliższym czasie, Inuru chce zwiększych bezpieczeństwo przyjmowania leków - wykorzystując swoją technologię do tworzenia inteligentnych i interaktywnych etykiet. 

- Inwestycja Adamed potwierdza pilną potrzebę lepszego oznaczania leków. Nasze etykiety OLED umożliwiają firmom farmaceutycznym wspierać przestrzegania zaleceń lekarskich i pomagają pacjentom odzyskać kontrolę nad swoim zdrowiem. Dzięki współpracy z globalnymi liderami innowacji, takimi jak CEACO, Displate i Cattier, nasza technologia dojrzała, a my zwiększyliśmy moce produkcyjne. Ta skala umożliwia nam wytwarzanie doskonałych produktów w sposób bardziej wydajny i opłacalny, co ostatecznie przyniesie korzyści szerszemu rynkowi - tłumaczy Marcin Ratajczak, CEO Inuru.

- Dążąc do wykorzystania naszej technologii OLED w celu zrewolucjonizowania branży opieki zdrowotnej i FMCG, przyglądamy się różnym  możliwościom finansowym, w tym wejściu na giełdę. To stanowi część strategii kapitałowej, która pozwoli nam podtrzymać nasze cele, czyli szybkie skalowanie i ułatwienie nam wejścia na nowe rynki, geograficznie i w różnych branżach - powiedział Robert Chudala, dyrektor finansowy Inuru. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ