Surfer SEO w rękach francuskiego gracza. Polska technologia napędzi innowacje Positive Group

Rozszerzenie możliwości
Przejęcie Surfer SEO wpisuje się w długoterminową wizję Positive Group, która dąży do zbudowania europejskiego centrum ekspertyzy w dziedzinie sztucznej inteligencji. Model ten opiera się na rentowności, tworzeniu miejsc pracy i suwerenności technologicznej.
Dołączając Surfera do swojego ekosystemu, Positive Group rozszerza swoje możliwości z zakresu danych i CRM (zarządzania relacjami z klientami) do kompleksowej widoczności marki w całym lejku sprzedażowym. Obejmuje to zarówno tradycyjne wyniki wyszukiwania, jak i coraz ważniejsze odpowiedzi generowane przez sztuczną inteligencję.
Paul de Fombelle, Managing Director w Positive Group, podkreśla, że sztuczna inteligencja jest sercem ich propozycji wartości. Zaznacza również: – Dzięki przejęciu Surfera, nasi klienci przechodzą od optymalizacji ich tradycyjnego pozycjonowania SEO do optymalizacji obecności ich marki w odpowiedziach dostarczanych przez konwersacyjnych asystentów AI. Surfer wyróżnia się na tle ugruntowanych graczy rynkowych, bezpośrednio integrując AI w tworzenie i optymalizację treści. To przejęcie umożliwia Positive pozycjonowanie się na globalnym rynku narzędzi AI SEO, szybko rosnącym rynku szacowanym na 4,97 miliarda dolarów do 2033 r., według Business Research Insights.
Korzyści dla klientów Surfer SEO
Dla obecnych klientów Surfer SEO, akwizycja otwiera nowe możliwości. Zapewni głębsze innowacje, silniejszą infrastrukturę i szersze integracje, które pomogą im utrzymać przewagę w nowej erze odkrywania treści napędzanej sztuczną inteligencją.
Lucjan Suski, CEO i współzałożyciel Surfer, dodaje: – SEO szybko ewoluuje i ma to większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej. Pomagamy marketerom wygrywać w erze AI SEO. Positive pomaga im rozwijać się w każdej innej części ich cyfrowej strategii. Razem damy marketerom kompletny zestaw narzędzi, aby przewodzić w wyszukiwaniu AI, automatyzacji e-mail marketingu i nie tylko.
Od polskiego startupu do globalnego gracza
Założony w 2017 r. Surfer szybko stał się europejskim pionierem w zastosowaniu AI do SEO, rozwijając swój produkt w oparciu o duże modele językowe (LLM) jeszcze przed pojawieniem się ChatGPT. W ciągu zaledwie czterech lat firma potroiła swoje rozmiary dzięki modelowi subskrypcyjnemu skierowanemu do profesjonalistów, co zapewniło jej stałe przychody i solidny wzrost.
Obecnie platforma Surfer może pochwalić się ponad 150 000 aktywnych użytkowników i około 12 000 klientów na całym świecie, z silną obecnością w Ameryce Północnej.
Wzrost i przyszłe kierunki Positive Group
W ciągu pięciu lat przychody Positive Group wzrosły pięciokrotnie i prognozuje się, że w 2025 roku osiągną 70 milionów euro, w porównaniu do 50 milionów euro obecnie. Zespół grupy liczy około 400 pracowników w całej Europie.
Positive Group koncentruje się obecnie na kluczowych obszarach:
- Marketing i CRM z markami User i NoCRM.
- Zarządzanie podpisami e-mail z marką Signitic.
- Komunikacja cyfrowa z Sarbacane i Rapidmail.
- Optymalizacja widoczności w konwersacyjnych asystentach AI (AI Search Optimization) dzięki integracji Surfer.