Foodsi zdobywa 5 mln zł na dalszą walkę z marnowaniem żywności
Kuba Fryszczyszyn, – Co-Founder Foodsi, Darek Żuk, – CEO i Founder AIP Seed, Bartek Knichnicki, Partner – Satus Starter, Mateusz Kowalczyk – Co-Founder Foodsi. / fot. mat. pras.Inwestycja umożliwi firmie dalszy rozwój technologii, rozbudowę zespołów oraz intensyfikację działań operacyjnych, a także pomoże przyspieszyć wdrażanie nowych rozwiązań wspierających jej ekologiczne cele.
Foodsi to aplikacja, która umożliwia restauracjom, piekarniom, kawiarniom oraz sklepom sprzedaż nadwyżek żywności, które mogłyby trafić na śmietnik. Dzięki temu konsumenci mogą nabyć pełnowartościowe produkty nawet o 70% taniej. Model biznesowy startupu nie tylko generuje dodatkowe przychody dla lokali, ale także przyciąga nowych klientów i zmniejsza negatywny wpływ marnowania jedzenia na środowisko. Foodsi łączy aspekty ekonomiczne i społeczne z działaniem na rzecz ochrony planety.
Strategiczne inwestycje i perspektywy rozwoju
Rozszerzona runda seed przyciągnęła zarówno dotychczasowych, jak i nowych inwestorów. Wśród nich znalazły się fundusze AIP Seed, Satus Starter oraz AC/VC Impact Fund. Bartek Knichnicki z Satus Starter nie kryje entuzjazmu: – Jesteśmy pod wrażeniem wyników Foodsi. Ta inwestycja to wsparcie dla wizji, która realnie zmienia podejście do marnowania żywności. Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tym sukcesie.
Darek Żuk, CEO AIP Seed, zaznacza, że decyzja o wykupie udziałów jednego z pierwszych aniołów biznesu przyniosła 7-krotny zwrot z kapitału po dwóch latach od inwestycji. – Od lutego 2021 roku Foodsi zanotowało 30-krotny wzrost. To jeden z naszych największych sukcesów – podkreśla Żuk.
Rosnąca popularność i już prawie 2 mln użytkowników
Z platformy, stworzonej przez Mateusza Kowalczyka i Kubę Fryszczyna obecnie korzysta blisko 2 miliony użytkowników, którzy od momentu jej powstania uratowali prawie 5 milionów paczek z jedzeniem o wartości kilkudziesięciu milionów złotych.
Startup współpracuje już z ponad 6 tysiącami lokali w Polsce, w tym zarówno z małymi, lokalnymi przedsiębiorstwami, jak i uznanymi markami, takimi jak Carrefour, Salad Story, Wedel, Pasibus czy Etno Cafe. Zasięg działalności obejmuje głównie największe miasta, takie jak Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań czy Trójmiasto, choć firma nie zamyka się na ekspansję do mniejszych miejscowości.
Nowe pomysły i rozwiązania
Foodtechowa spółka nie zamierza spoczywać na laurach. Niedawno firma rozpoczęła pilotaż platformy skierowanej do producentów, która umożliwia sprzedaż produktów z krótką datą przydatności. – Chcemy ratować zasoby na różnych etapach łańcucha dostaw – tłumaczy Kowalczyk. Oferowane produkty obejmują nie tylko artykuły spożywcze, ale także diety pudełkowe, kosmetyki, rośliny i inne towary, które w przeciwnym razie mogłyby zostać zmarnowane.
– Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem w życie kolejnych pomysłów. Testujemy różne metody ratowania zasobów, o których mamy nadzieję wkrótce powiedzieć więcej. Mimo trudnego roku dla startupów, udało nam się utrzymać dynamikę wzrostu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie rynku naszą działalnością. Liczymy na dalszy wzrost, który pozwoli nam zwiększyć nasz wpływ, w przyszłości także poza granicami Polski – mówi dla horecanet Mateusz Kowalczyk, CEO i współzałożyciel Foodsi.
Foodsi z wielomilionową rundą finansowania
6 mln złotych w ramach rundy seed zebrał startup Foodsi, czyli projekt, którego celem jest ograniczenie marnowania żywności. Przypomnijmy, startup znalazł się na naszej najnowszej liście "10 Rookies of the year", czyli najbardziej obiecujących startupów.