foodtech

zobacz inne tematy
Green Zebras pomoże Grupie Feniks 2050 w biorafinacji owsa. Powstaną produkty zapobiegające chorobom cywilizacyjnym

Green Zebras pomoże Grupie Feniks 2050 w biorafinacji owsa. Powstaną produkty zapobiegające chorobom cywilizacyjnym

Green Zebras, spółka technologiczna specjalizująca się w pozyskiwaniu substancji aktywnych pochodzenia naturalnego i produkcji wysokiej jakości ekstraktów, zawarła umowę przetwórczą z Grupą Feniks 2050 na biorafinację owsa. Green Zebras będzie odpowiedzialna za przetwarzanie surowca w standardzie weterynaryjnym - podstawy produktu QUUS. Wraz z rozwojem współpracy planowane jest również świadczenie tej usługi w standardzie spożywczym, z przeznaczeniem na rynek ludzki.

Botanika Farm, spółka z branży FoodTech, pozyskała 7,5 mln zł z emisji akcji

Botanika Farm, spółka z branży FoodTech, pozyskała 7,5 mln zł z emisji akcji

Cena emisyjna akcji wyniosła 50 zł. W ofercie publicznej Botanika Farm 39 inwestorom przydzielono 150 tys. akcji. Uzyskana wycena to 53,5 mln zł. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na zakład produkcyjny w Mietkowie, który ma zwiększyć ponad dwukrotnie wzrost mocy produkcyjnych. Poza tym spółka chce wejść na New Connect i zostać pierwszym polskim FoodTechem na giełdzie.

Ponad połowa z nas akceptuje pomysł produkcji mięsa hodowanego komórkowo

Ponad połowa z nas akceptuje pomysł produkcji mięsa hodowanego komórkowo

Nowe badanie pokazuje stosunek Polaków do mięsa hodowanego komórkowo – według 56 proc. badanych powinno ono być dostępne dla konsumentów, jeśli przejdzie ocenę organów regulujących bezpieczeństwo żywności. Mięso hodowane komórkowo jest podobne do mięsa, które jemy dzisiaj, jednak produkuje się je w kultywatorach podobnych do fermentatorów używanych do produkcji piwa, a nie pozyskuje z hodowli zwierząt.

Głód sukcesu. Najlepsze polskie foodtechy

Głód sukcesu. Najlepsze polskie foodtechy

Foodtech rozwija się coraz dynamiczniej, stając się – jak na branżę związaną z jedzeniem przystało – łakomym kąskiem dla inwestorów. Sektor staje się coraz bardziej zróżnicowany, a innowacyjnych inicjatyw nie brakuje również w Polsce.

Ich klientami mogło być 80% populacji świata. Zawiedli doradcy i inwestor, więc zrobili nieoczekiwany pivot (QUUS)

Ich klientami mogło być 80% populacji świata. Zawiedli doradcy i inwestor, więc zrobili nieoczekiwany pivot (QUUS)

– Seria niefortunnych zdarzeń nie mogła nas zatrzymać – mówi Łukasz Pietrzkiewicz, CEO Grupy Feniks 2050, który zmienił profil produkcji, po tym, jak inwestor nie wywiązał się ze zobowiązań. Dziś spółka nie tworzy leczniczych produktów dla ludzi tylko dla koni. W planach ma jednak nowości, a także powrót do pierwotnej koncepcji.

Fresh Inset pozyskał 22 mln zł w rundzie B

Fresh Inset pozyskał 22 mln zł w rundzie B

Fresh Inset, oferujący technologię przedłużania świeżości zerwanych owoców, warzyw i kwiatów Vidre+TM , pozyskał 10 mln zł w ramach drugiej transzy rundy B. Łączna wartość rundy wyniosła 22 mln zł. Ponadto Spółka podpisała umowę o współpracy z kolejnym światowym gigantem. Partnerem Fresh Inset został jeden z liderów w dziedzinie zrównoważonych rozwiązań pozbiorczych (post- harvest). Na mocy umowy będzie on oferował Vidre+TM swoim klientom w Stanach Zjednoczonych.

Planeat pozyskuje 1,1 mln zł na rozwój Nielonego i innych roślinnych zamienników mięsa

Planeat pozyskuje 1,1 mln zł na rozwój Nielonego i innych roślinnych zamienników mięsa

Polski startup Planeat (dawniej Nielone), który produkuje roślinne zamienniki mięsa, pozyskał 1,1 mln zł na rozwój od aniołów biznesu. Dzięki pozyskanym środkom startup może zwiększyć moce produkcyjne oraz poszerzyć sieć dystrybucji. Wcześniej Planeat pozyskało grant od Fundacji Carrefour, a od czerwca produkty firmy są dostępne w wybranych sklepach sieci.

Apetyt na sukces. Najlepsze startupy z branży foodtech [RANKING]

Apetyt na sukces. Najlepsze startupy z branży foodtech [RANKING]

Współczesne foodtechy to już nie tylko inicjatywy promujące zdrowe odżywianie. To wiele innowacyjnych rozwiązań z zakresu nowych technologii, które pomagają prowadzić restaurację, ułatwiają sprzedaż online, a także walczą z takimi zjawiskami jak marnotrawienie żywności.