Domy z klocków to przyszłość

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 44
Dom w parę dni? Tyle trwa budowa budynków modułowych. Dziś klient musi tylko wybrać wzór i parametry z katalogu, a po kilku miesiącach dom przyjedzie z fabryki.

Moduł jest coraz bardziej popularny. Przewiduje się, że globalna wartość rynku budynków prefabrykowanych wzrośnie z 92,18 mld dol. w 2018 r. do 129,67 mld w 2023 r. Krocie na tym rynku zarabiają przede wszystkim duże, globalne firmy deweloperskie – jak polski Unibep i Pekabex. 

Firmy te stawiają na eksport na rynki skandynawskie, bo tam istnieje największy popyt na ustandaryzowane produkty. Ale dzięki prostocie produkcji oraz dostępności materiałów i know-how domy modułowe stają się też biznesem dostępnym dla mniejszych przedsiębiorców.

Świat lubi moduł

O domach modułowych na świecie mówi się teraz głównie w kontekście domu przyszłości. To inteligentne jednostki, które mają zapewnić energetyczną efektywność, łatwość montażu oraz możliwość mieszkania w nietypowych miejscach. 

Przykłady sukcesów można mnożyć. Słowacki projekt ARK Shelter stworzył zespół architektów (w tym Polak, Jakub Senkowski), który pracował przez trzy lata nad modułem. Projekt pozwala stworzyć neutralne środowiskowo schronienie np. na górskim zboczu czy w lesie. Swój pomysł ma też duńska gwiazda architektury – Bjarke Ingels. Jego A45 to pokręcony wizualnie, choć praktyczny pomysł na dom weekendowy. Stawia je w lesie jeden z deweloperów spod Nowego Jorku. Z kolei w Hongkongu James Law, projektant i...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2019 (47)

Więcej możesz przeczytać w 8/2019 (47) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ