zrównoważony rozwój
zobacz inne tematyZaufanie mamy w DNA. Wywiad z Robertem Garnczarkiem
Jeśli nic nie będziemy robić, wysokość naszej emerytury wyniesie ok. 30 proc. zarobków. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy to nas satysfakcjonuje – mówi Robert Garnczarek, prezes zarządu UNIQA TFI.
Jak nie wypaść z wyścigu o fundusze na zieloną transformację firmy
„Zasady zrównoważonego finansowania. Przewodnik dla MŚP” wydany przez Bank Ochrony Środowiska pokazuje, że zielona transformacja dla firm nie oznacza tylko kosztów, ale też konkretne oszczędności , które mogą przynieść korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i środowisku.
ESG to rewolucja w podejściu do biznesu czy po prostu nowy CSR? Wywiad z Katarzyną Dubno
ESG tworzy nowe ekosystemy związane ze zmianą modeli biznesowych. Zwrot ku zrównoważonemu rozwojowi - ta "zielona rewolucja" - to jeden z najważniejszych etapów w historii ekonomii - przekonuje Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia, Adamed Pharma S.A.
Wielka układanka - co czeka polską energetykę
Ubiegły rok był dla energetyki czasem turbulencji i dużej niepewności. Ale po wielkiej burzy nadchodzi czas nowego rozdania. Sprawdzamy, jakie zmiany czekają polską energetykę w 2023 r.
TOP 10 Najlepsze pomysły jak zadbać o środowisko
„My Company Polska” przedstawia autorski przegląd najbardziej oryginalnych działań w dziedzinie ESG. Na warsztat wzięliśmy „pierwszą literkę” skrótu, czyli ochronę środowisko (Environment). Zobacz, w jaki sposób biznes może o to dbać.
TreeCard pozyskuje 23 mln finansowania. "Sadzimy drzewa za każdym razem, gdy wydajesz pieniądze"
Mamy do czynienia ze wzrostem świadomości zmian klimatycznych, co sprawia, że powstaje coraz więcej biznesów, które w dużym stopniu chcą dbać o środowisko. TreeCard to jedna z firm, która świetnie wpisuje się w te reala.
Ruszyła emisja akcji spółki Columbus Polska SA, która chce pozyskać 1,7 mln zł na dalszy rozwój
Kawowy biznes oparty na zasadach Fairtrade, „konfigurator smaku” i przyjazne technologie zakupowe, kapsuła eteryczna oraz działania edukujące rynek i konsumenta – to główne cele spółki Columbus Polska SA, która 23 marca br. ruszyła z kampanią crowdinvestingową. We współpracy z platformą Beesfund planuje ona pozyskać 1,7 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój swojej kawowej marki Qethereal.
Marka Godna Zaufania. Gra w zielone
Budowanie zaufania do marki to długi proces, a jedno małe potknięcie może sprawić, że pracownicy i klienci zmienią swoją dobrą opinię na temat firmy. I wcale nie musi chodzić o błąd związany z produktem czy produkcją, wystarczy poślizgnąć się na innym polu, np. zielonym.
Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]
Młodzi ludzie preferują wolność, a nie stabilizację. Interesuje ich work-life balance, wiedzą, że trzeba o siebie dbać, dlatego tak dużo mówi się o zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialnym zarządzaniu również w kontekście pracowniczym. Employer branding wciąż funkcjonuje, ale istotniejszy staje się employer experience - uważa Natalia Gozdowska, Business Development Director w Altkom Akademii.
Zielona transformacja biznesu to rynkowa konieczność? Wywiad z Martą Mikliszańską, Allegro.pl
Jako Allegro stale zachęcamy polski biznes - zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa - do tego, żeby w bardziej zrównoważony sposób wybierały sposoby dostawy czy pakowania produktów. Dajemy przy tym narzędzia, dzięki którym nasi partnerzy mogą skutecznie transformować swój biznes - mówi Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability, Allegro.pl
Rola kryteriów ESG w budowaniu wartości firmy. Wywiad z Mario Zamarripą, ERGO Hestia
- Wskaźniki ESG są częścią "nowej rzeczywistości". Nawet jeśli niektóre firmy na razie nie muszą ich raportować, nie oznacza to, że nie muszą się do nich stosować - mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w ERGO Hestia.
Anna Grabowska, Żabka: Nie ma alternatywy dla zrównoważonego rozwoju
- Pandemia przewartościowała podejście firm do biznesu - tłumaczy Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich, Żabka Polska. Jak zmieniła się strategia największych przedsiębiorstw i jak zmieniło się ich podejście do kontrahentów?
Do 16 sierpnia zgłoś raporty niefinansowe
Publikacje poświęcone działaniom w obszarze ESG i odpowiedzialnego biznesu można zgłaszać jeszcze do 16 sierpnia. Konkurs Raporty Zrównoważonego Rozwoju organizowany przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte odbywa się już po raz piętnasty.
Raport Zielony Ład. Zostań zielonym prosumentem
Rozwój generacji rozproszonej to nie tylko szansa na elastyczne uzupełnianie dostaw energii – szczególnie na terenach słabiej zurbanizowanych – ale przede wszystkim na przyspieszenie procesu dekarbonizacji naszego kraju. No i firmy mogą na tym zarobić.
Raport Zielony Ład. Inwestycje w zieloną energię spłacają się same [WYWIAD]
Inwestycje w zieloną energię spłacają się same. A na koniec firma zostaje z minielektrownią, która przez następnych 20 lat produkuje prąd prawie za darmo – mówi Adam Hirny, dyrektor Biura ds. Programów Zrównoważonego Rozwoju w Banku BNP Paribas.