Ruszyła emisja akcji spółki Columbus Polska SA, która chce pozyskać 1,7 mln zł na dalszy rozwój

Tomasz Weczer
Tomasz Weczer, fot. materiały prasowe
Kawowy biznes oparty na zasadach Fairtrade, „konfigurator smaku” i przyjazne technologie zakupowe, kapsuła eteryczna oraz działania edukujące rynek i konsumenta – to główne cele spółki Columbus Polska SA, która 23 marca br. ruszyła z kampanią crowdinvestingową. We współpracy z platformą Beesfund planuje ona pozyskać 1,7 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój swojej kawowej marki Qethereal.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Prezesem spółki jest Tomasz Weczer, doświadczony manager, który swoją kawową przygodę rozpoczął od stanowiska kelnera w kawiarni rodziców, by po latach współtworzyć i rozwijać znaną sieć lokali Columbus Coffee. Pod koniec 2020 roku wspólnie z Krzysztofem Leszczyńskim – właścicielem studia brandingowego oraz Michałem Kiblerem – franczyzobiorcą Columbus Coffee oraz utytułowanym baristą, założył markę Qethereal. Na początku roku 2021 dołączył do nich Piotr Jaskulski – manager zarządzania i sprzedaży, który odpowiada za kontakty handlowe. Wspólnie rozwijają firmę, która wpisuje się w segment kaw wysokiej jakości, a zarazem odpowiada na aktualne trendy konsumenckie i rynkowe.

Znają przepis na kawę idealną

– Czym jest kawa idealna? Dla każdego czymś innym. Z pewnością bliską ideału będzie ta, która najlepiej wpisuje się w nasze upodobania i gusta. Właśnie to założenie legło u podstaw marki Qethereal, która z jednej strony oferuje najlepszej jakości ziarna, a z drugiej ułatwia wybór ulubionego gatunku czy mieszanki. Temu ostatniemu ma służyć „konfigurator smaku”, czyli funkcjonalność rozwijanej przez nas aplikacji, dzięki której będzie można dobrać określony rodzaj kawy. Chcemy, by kawa była czymś indywidualnym i spersonalizowanym, a jednocześnie czymś więcej, niż zwykły produkt. W dzisiejszym świecie muszą stać za nią wartości. To, dlatego od początku wspieramy ideę sprawiedliwego handlu oraz zrównoważony rozwój poprzez świadome działania proekologiczne – mówi Tomasz Weczer, współtwórca marki Qethereal i prezes zarządu Columbus Polska SA.

Inspiracje: Scarlett Johansson

Marka Qethereal kierowana jest zarówno do klienta indywidualnego, jak i odbiorców z sektora HoReCa. W jej ofercie znajdują się, certyfikowane znakami Fairtrade i Bio Organic kawy z 13 krajów, sprzedawane w wersji single origin oraz mieszanek. Sprzedaż prowadzona jest za pośrednictwem przedstawicieli handlowych i lokali partnerskich oraz przez sklep on-line. Jednym z wyróżników marki są zamieszczane na opakowaniach diagramy sensoryczne, które ułatwiają zidentyfikowanie określonych smaków i aromatów. Twórcy Qethereal, poprzez publikacje w mediach, a także warsztaty i szkolenia angażują się w upowszechnianie wiedzy dotyczącej odmian kawy, sposobów jej parzenia oraz tego, jaki wpływ kawowy biznes wywiera na naszą planetę. Z czasem planują poszerzyć swoją ofertę o akcesoria kawowe, młynki, ekspresy, mleka roślinne dla baristów, wodę w ekologicznych opakowaniach, a także herbaty.

Crowdinvesting na rzecz zrównoważonego rozwoju

Idee zespołu Columbus Polska od 23 marca br. mogą wspierać inwestorzy. Właśnie tego dnia, przy współpracy z platformą Beesfund ruszyła kampania crowdinvestingowa, dzięki której spółka planuje pozyskać 1,7 mln zł. Środki te przeznaczy m.in. na rozwój asortymentu. 20 proc. z nich posłuży do uruchomienia linii produkcyjnej kawy w kapsułkach. Ambitniejszym przedsięwzięciem będzie kapsuła eteryczna – pierwsze tego typu na świecie, mobilne urządzenie edukacyjne. Odcinając od zewnętrznych bodźców oraz skupiając się jedynie na zmysłach węchu i smaku, kapsuła pozwoli całkowicie zanurzyć się w doznaniach kawowego naparu. Urządzenie będzie przemierzało całą Polskę, pojawiając się na rozmaitych eventach i promując markę Qethereal.

– Chcemy nie tylko edukować w kwestiach związanych z kawą, ale też działać według zasad zrównoważonego rozwoju. Naszymi wartościami są: prostota, ekologia, innowacja, doświadczenie, rzemiosło oraz biznes odpowiedzialny społecznie i środowiskowo. Docelowo chcemy całkowicie przejść na ekologiczne opakowania, a nawet uruchomić produkcję filiżanek wytarzanych z kawowych fusów. Qethereal będzie zaangażowany społecznie. Poza codziennym, proklienckim nastawianiem jesteśmy otwarci na niecodzienne, wartościowe kooperacje, takie jak te z Browarem Warszawskim czy Invest Cuffs – mówi Tomasz Weczer, prezes zarządu Columbus Polska SA.

Na inwestorów spółki, poza akcjami i wpływem na rozwój marki Qethereal, czekają atrakcyjne benefity rosnące wraz z kwotą wpłaty. W pakietach inwestorskich, których wartość zaczyna się od 271,20 zł (za 6 akcji) znalazły się m.in.: kawy Qethereal, kody rabatowe do sklepu on-line, dyplom inwestora. Ci, którzy zdecydują się na większą kwotę inwestycji mogą liczyć ponadto na m.in.: piwo Coffee Stout z limitowanej serii uwarzonej przez Browar Warszawski, ekologiczne filiżanki z fusów kawowych, kolację z zarządem, udział w szkoleniu kawowym, a nawet wyjazd na plantację kawy w Kolumbii, który przewidywana jest przy inwestycji powyżej 100 tys. zł.

Stabilny rozwój, biznesowy potencjał i międzynarodowe plany

Columbus Polska działa obecnie na rynku polskim oraz poprzez spółkę zależną także w Hiszpanii. Od roku 2023 planuje rozpocząć działalność w kolejnych krajach, w pierwszej kolejności w Słowenii. W czerwcu 2021 roku Columbus Polska SA podniósł kapitał zakładowy do kwoty 1 250 000 zł, a środki przeznaczył na kontynuację prac nad rozszerzeniem oferty w szczególności o produkty dedykowane dla retail i omnichanel, marketing oraz rozbudowę struktur sprzedażowych.

Sprawdź też: Mazda 3

– Nasze dotychczasowe wyniki pozwalają z optymizmem spoglądać w przyszłość. W pierwszych miesiącach od uruchomienia sprzedaży dostarczyliśmy na rynek ponad 4 tony kawy. Planujemy, że do końca roku 2022 przychód ze sprzedaży wyniesie ponad 1,8 mln zł. Spółka planuje wygenerować zysk już w pierwszym roku działalności. Oczywiście mamy także rozplanowaną politykę dywidendową, o której szczegółach można przeczytać na stronie emisji – podsumowuje Weczer.

Wartość globalnego rynku kawy nieustannie rośnie i nie przeszkodziła temu nawet pandemia koronawirusa. Jak podkreślają twórcy marki Qethereal, kawowy biznes ma olbrzymi potencjał także w Polsce. – Przeciętny Polak wypija niecałe 2,5 kg kawy rocznie, mieszkaniec Skandynawii aż 10 kg! 80 procent z nas spożywa ją regularnie. Po kawę najczęściej sięgamy w domu i pracy, ale szybko powracamy do jej picia także na mieście. W ostatnich latach dynamicznie rośnie sprzedaż kawy ziarnistej, co pokazuje, że Polacy chcą pić dobrą kawę. I to właśnie do nich wychodzimy z marką Qethereal – pochodzącą z plantacji na całym świecie kawą do picia na co dzień – podsumowuje Tomasz Weczer.

ZOBACZ RÓWNIEŻ