social media
zobacz inne tematyJak (nie) być w mediach społecznościowych
Sukces komunikacji w social mediach sprowadza się do autentyczności. Prowadzą do niej różne drogi. W strategii komunikacji niezmienne pozostaje jedno: jak zmieniają się dziś potrzeby naszych klientów. Bez przekazu opartego na konkrecie nie zbudujesz grupy odbiorczej.
Uważaj, kiedy znajomy prosi cię o pożyczkę w social mediach. Oszustwa „na BLIK-a” coraz powszechniejsze
Czy warto pożyczać pieniądze znajomym z social mediów? Te pytanie zadaje sobie wiele osób. W dobie cyfryzacji i rosnącej popularności platform społecznościowych często można spotkać się z sytuacją, gdy ktoś spośród znajomych prosi o drobną pożyczkę online. Coraz powszechniejsze stają się oszustwa „na BLIKA-a”, mimo że jest on bezpiecznym środkiem płatności.
4 na 5 polskich firm odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w serwisach społecznościowych
Rozwój technologii kształtuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów. Jednym z trendów staje się obecnie social commerce. Potwierdzają to wyniki corocznego badania Adyen Retail Report – zgodnie z nim już 45 proc. polskich konsumentów zamawia ulubione produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych. 80 proc. firm korzystających z tego kanału sprzedaży potwierdza, że pozwoliło im to poprawić lub znacznie poprawić przychody.
Zbuntowani. Czym jest deinfluencing i czy może stać się istotnym biznesowym trendem?
Deinfluencing jest odwrotnością influencingu – zamiast zachęcać do kupowania, namawia do ograniczenia zakupów. Jak firmy mogą radzić sobie z tym nowym trendem w branży wartej 21 mld dol.?
TikTok wprowadza automatyczne limity czasu na korzystanie z aplikacji dla niepełnoletnich
Masz mniej niż 18 lat? TikTok wprowadził automatyczne limity czasu na korzystanie z aplikacji. Wynosi ona tylko 60 minut dziennie. - Oprócz przejrzystych reguł dotyczących moderowania treści skupiamy się również na edukacji naszych użytkowników i zaznajamianiu ich z narzędziami, które wesprą utrzymanie cyfrowego dobrostanu - mówi Jakub Olek z TikToka.
Na Instagramie zarobisz średnio 2970 dolarów miesięcznie
Ankieta HypeAuditor wykazała, że influencerzy zarabiają średnio 2970 dol./mc, czyli ok. 13 227 zł. Jak wypracować takie zarobki?
Deep fake, cyberbezpieczeństwo, AI. Jak odbudować zaufanie do cyfrowych informacji
Czy świat stracił zaufanie do cyfrowych informacji? Fałszywe wiadomości, technologie deep fake, wzmożona aktywność cyberprzestępców – odbiór danych generowanych przez AI bardzo się zmienił. O tym, że trzeba zadbać o cyfrowe zaufanie – wszyscy wiemy. Tylko jak to w zasadzie zrobić?
Media społecznościowe wywołują depresję? "W social mediach będziemy spędzać coraz więcej czasu"
Jak wskazują eksperci, niezbyt rozważne korzystanie z mediów społecznościowych zwiększa ryzyko zachorowania na depresję. Dotyczy to jednak nie tylko biernych obserwatorów, ale też twórców, którzy często muszą mierzyć się nie tylko z hejtem, ale też toczyć boje z bezdusznymi algorytmami napisanymi przez technologicznych gigantów.
Oto historie wpadek, przez które "błyskotliwi marketingowcy" doprowadzili do kryzysów wizerunkowych
Dżentelmen jest zawsze pół kroku za modą – brzmi stara zasada dotycząca elegancji. Podobnie jest z marką godną zaufania. Nie trzeba próbować wszystkich marketingowych nowinek, by klienci nas doceniali i zostali z nami na lata.
Instagram chciał być też sklepem e-commerce. Teraz się wycofuje
Meta nie potwierdziła jeszcze tych doniesień, ale podobno pracownicy dostali już odpowiednie informaje, że Instagram będzie wygaszał swoje funkcje e-commerce. Miał być sklepem online, ale jednak nie będzie.
Twitter pozwoli edytować posty, ale nie za darmo
Twitter uruchamia przycisk do edycji postów, jednak tylko dla użytkowników opłacających abonament.
Kim jest Social Media Manager?
W obecnych czasach media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia większości ludzi. Tak samo jest w przypadku przedsiębiorstw – trudno wyobrazić sobie firmę, nieposiadającą kont na portalach społecznościowych. Dzięki temu klienci mają szansę poznać ofertę oraz opinie na temat danego biznesu. Osobą dbającą o pozytywny wizerunek na kanałach społecznościowych jest Social Media Manager.
Pinterest otwiera nowe biuro w Warszawie. W tegorocznych planach podwojenie zatrudnienia
Pinterest, Inc. otwiera biuro w Warszawie. To pierwsze centrum inżynieryjne tej amerykańskiej firmy w Europie Środkowej. Dzięki nowemu oddziałowi Pinterest będzie mógł zwiększyć intensywność pracy globalnych zespołów inżynierów.
Czy w mediach społecznościowych można pisać o pracodawcy? Praktyka prawna bywa różna
Masz prawo do zachowania milczenia we wszystkich mediach społecznościowych. Jeśli jednak z niego zrezygnujesz, to wszystko, co tam zamieścisz, może być użyte przeciwko tobie. Także w sądzie. To nie żart, tylko przestroga dla wszystkich tych, którzy chcieliby opisać na Facebooku czy Twitterze firmę, w której pracują.
Facebook wprowadza narzędzie modlitewne. Są pochwały, są wątpliwości
Facebook już od długiego czasu prosi o twoje przemyślenia. Teraz serwis chce znać również twoje modlitwy.
Aave wprowadzi konkurencję dla Twittera. Same zalety?
Aave chce uruchomić nową platformę mediów społecznościowych - i to jeszcze w tym roku. "Użytkownicy będą mogli zarabiać na treściach, które publikują i zarządzać zasadami całej sieci".
Biden: serwisy społecznościowe "zabijają ludzi" szerzeniem błędnych informacji
Prezydent Joe Biden powiedział w piątek, że firmy zajmujące się mediami społecznościowymi "zabijają ludzi". Miał na myśli dezinformacje na temat szczepionek na Covid-19.
10 nietypowych faktów na temat Facebooka i Instagrama z Social Media Day 2021
Dzień mediów społecznościowych obchodzony jest 30 czerwca i uznaje pozytywny wpływ serwisów tego typu na nasze społeczeństwo.
Trzy pytania do polskich tiktokerów [TYLKO U NAS]
Zadaliśmy kilku polskim tiktokerom parę pytań. O ich twórczość, o samą aplikację. Jeśli jesteście ciekawi, co mają do powiedzenia - koniecznie zajrzyjcie poniżej!
10 najciekawszych polskich tiktokerów
Choć TikTok służy przede wszystkim do zabawy, znajdziesz na nim wiele profili wychodzących poza stricte rozrywkowy schemat. Spędziliśmy w aplikacji wiele godzin, a teraz podpowiadamy, które konta warto obserwować, jeśli interesuje cię coś więcej niż tylko taneczne ruchy w rytm znanych przebojów.
Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!
Stawki za współpracę z markami na TikToku są zwykle 4-, 5-cyfrowe. Jednak dla mnie to dopiero początek. W przyszłości zamierzam rozkręcić własną markę odzieży sportowej – mówi Łukasz Chwieduk, finalista XII edycji programu „Mam Talent!”, najpopularniejszy piłkarski tiktoker w Polsce.
Tiktok. Tam, gdzie spełniają się marzenia
Facebook? A skądże! Instagram? Kiedyś był fajniejszy. Snapchat? Już dawno umarł. Wydaje się, że w świecie mediów społecznościowych to TikTok rozdaje coraz lepsze karty. Startując od zera, można tam zarobić. I nie są to małe pieniądze.
6 zasad działania na LinkedIn
Prowadzenie działań na LinkedIn nie jest łatwe. Znając kilka zasad, rozbudujesz system działań dostosowany do swoich potrzeb i możliwości.
W grupach siła
W grupach na Facebooku możemy rozmawiać z potencjalnymi klientami jak ze swoimi znajomymi. To ich wielka zaleta i rzecz, o którą trudno na firmowym fanpejdżu. Tym bardziej godna uwagi w czasach, gdy FB obcina zasięgi postów na profilach firm i marek, a grupy wspiera.
Zgrana kampania w niezgranych mediach
Kampanii promocyjnych przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?
Nagroda dla cierpliwych
Snapchat i Pinterest to platformy społecznościowe, które różnią się od siebie znacznie mniej, niż się niektórym wydaje. Owszem, promują się na nich nieco inne marki, inny jest też wiek ich użytkowników, ale łączy je choćby sposób komunikacji i cierpliwość, jakiej wymagają od tych, którzy prowadzą w nich kampanie marketingowe.
Kamera, akcja, sprzedaż!
YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Płynąc na fali zdarzeń
Twitter to serwis społecznościowy, który od samego początku był miejscem, gdzie wszystko dzieje się „tu i teraz”. Wręcz idealnie nadaje się do namierzania potrzeb i zainteresowań klientów, nawet tych bardzo ulotnych, i do płynięcia z promocją na fali zdarzeń.
W świecie profesjonalistów
LinkedIn to doskonałe miejsce do pozyskiwania tzw. leadów B2B, a także prowadzenia spersonalizowanego marketingu, a osoby, z którymi się kontaktujemy, często podejmują w firmach decyzje dotyczące zakupów, szkoleń czy współpracowników, albo mają na nie wpływ.
Jeśli kobiety, to Instagram
Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.
Facebook jak róg obfitości
W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia.
Cel – social – pal
Niemal każda firma powinna być dziś obecna w mediach społecznościowych. Żeby jednak były one przydatnym narzędziem marketingowym, a nie np. źródłem kryzysów wizerunkowych, trzeba wiedzieć, jak zarządzać tą obecnością. W naszym nowym cyklu zaczynamy od podstaw: czym się serwisy społecznościowe od siebie różnią, w czym są podobne i który do jakich celów może służyć.
Nie tylko Facebook
W Polsce działa całkiem sporo serwisów społecznościowych, z których część, choć nie tak popularna wśród internautów jak Facebook czy YouTube, też może spełnić swoje zadanie jako miejsce prowadzenia działań promocyjnych. Omawiamy niektóre z nich.
Przekuwanie fanpejdża w sprzedaż
Czy strona profilowa firmy na Facebooku, zwana fanpejdżem, może generować jej sprzedaż? Tak, ale tylko gdy firma ta ma już bazę oddanych jej klientów, którzy mogą być zainteresowani treściami, jakie tam zamieści. A najlepiej, gdy fanpejdż jest elementem szerszej marketingowej strategii.
Czy social media sprzedają?
Promowanie sprzedaży w mediach społecznościowych potrafi się wyraźnie przełożyć na jej wzrost i związane z tym zyski w gotówce, czasami zresztą bardzo niskim kosztem. Dowodzą tego opisane niżej przypadki.