Zgrana kampania w niezgranych mediach

Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock
Kampanii promocyjnych przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?

Użytkownik może korzystać z różnych serwisów społecznościowych, ale my, jeśli chcemy przeprowadzić w nich wszystkich wspólną, skierowaną do niego kampanię marketingową, nie jesteśmy w stanie skorzystać z przygotowanych w jednym standardzie narzędzi i zaplanować działań w zintegrowanym cyfrowym świecie. Weźmy Twittera, Facebooka i LinkedIn. Każdy z tych serwisów jest osobnym bytem, działającym na podstawie właściwych tylko dla siebie algorytmów, inaczej gromadzi dane, wykorzystuje odrębne narzędzia marketingowe i niczego nie udostępnia pozostałym. W praktyce zatem, chcąc prowadzić działania marketingowe w tych trzech serwisach, musimy poświęcać bardzo dużo czasu na tworzenie i publikowanie treści, a później na ocenianie efektywności podjętych działań. 

Co więcej, serwisy te często mogą sugerować, że dana kampania promocyjna jest skuteczna, np. z ich wskaźników będzie wynikać, iż taka a taka treść cieszy się silnym zaangażowaniem odbiorców (dużo polubień, udostępnień, komentarzy), podczas gdy w rzeczywistości nie prowadzi to do zauważalnej sprzedaży. W jaki sposób zatem oceniać efektywność naszych działań?

Kliknięcie kliknięciu nierówne

W biznesie online najprościej ocenia się skuteczność, gdy ostateczny cel ma charakter konkretnego zdarzenia – tzw. konwersji. Może to być zakup w e-sklepie, pobranie danego pliku, rejestracja konta przez użytkownika itd. Określiwszy swój cel, obserwujemy, jaki jest udział poszczególnych kanałów dotarcia do naszej grupy docelowej (np. serwisów...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2018 (31)

Więcej możesz przeczytać w 4/2018 (31) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY