Zgrana kampania w niezgranych mediach
Fot. ShutterstockUżytkownik może korzystać z różnych serwisów społecznościowych, ale my, jeśli chcemy przeprowadzić w nich wszystkich wspólną, skierowaną do niego kampanię marketingową, nie jesteśmy w stanie skorzystać z przygotowanych w jednym standardzie narzędzi i zaplanować działań w zintegrowanym cyfrowym świecie. Weźmy Twittera, Facebooka i LinkedIn. Każdy z tych serwisów jest osobnym bytem, działającym na podstawie właściwych tylko dla siebie algorytmów, inaczej gromadzi dane, wykorzystuje odrębne narzędzia marketingowe i niczego nie udostępnia pozostałym. W praktyce zatem, chcąc prowadzić działania marketingowe w tych trzech serwisach, musimy poświęcać bardzo dużo czasu na tworzenie i publikowanie treści, a później na ocenianie efektywności podjętych działań.
Co więcej, serwisy te często mogą sugerować, że dana kampania promocyjna jest skuteczna, np. z ich wskaźników będzie wynikać, iż taka a taka treść cieszy się silnym zaangażowaniem odbiorców (dużo polubień, udostępnień, komentarzy), podczas gdy w rzeczywistości nie prowadzi to do zauważalnej sprzedaży. W jaki sposób zatem oceniać efektywność naszych działań?
Kliknięcie kliknięciu nierówne
W biznesie online najprościej ocenia się skuteczność, gdy ostateczny cel ma charakter konkretnego zdarzenia – tzw. konwersji. Może to być zakup w e-sklepie, pobranie danego pliku, rejestracja konta przez użytkownika itd. Określiwszy swój cel, obserwujemy, jaki jest udział poszczególnych kanałów dotarcia do naszej grupy docelowej (np. serwisów...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 4/2018 (31) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.