Kim jest Social Media Manager?

social media manager
Kim jest social media manager?
W obecnych czasach media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia większości ludzi. Tak samo jest w przypadku przedsiębiorstw – trudno wyobrazić sobie firmę, nieposiadającą kont na portalach społecznościowych. Dzięki temu klienci mają szansę poznać ofertę oraz opinie na temat danego biznesu. Osobą dbającą o pozytywny wizerunek na kanałach społecznościowych jest Social Media Manager. Na czym dokładnie polega jego praca?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Charakterystyka zawodu

Specjalista do spraw Social Media zajmuje się kreacją, wdrażaniem oraz bieżącym monitorowaniem strategii przedsiębiorstwa w zakresie mediów społecznościowych. Buduje świadomość marki na platformach społecznościowych w celu poprawienia wyników sprzedaży. Na nim ciąży odpowiedzialność za bezpośrednią interakcję z odbiorcami, jest swego rodzaju łącznikiem między firmą a klientem. Social Media Manager zatrudnienie znajdzie w agencjach kreatywnych, public relations czy też digitalowych, a ogłoszeń szukać może m.in. za pośrednictwem portalu Pracuj.pl.

Obowiązki na stanowisku

Zakres obowiązków należących do Social Media Managera zależny jest od firmy go zatrudniającej. Niektórym pracodawcom zależy na obsłudze jednego kanału komunikacyjnego, innym zaś na wszystkich platformach. Zasadniczym zadaniem każdego specjalisty jest jednak wdrażanie strategii w mediach społecznościowych. Oprócz tego zajmuje się także tworzeniem wpisów (na które składają się nie tylko treści, ale także zdjęcia czy grafiki) oraz dba o interakcję z odbiorcami poprzez moderowanie komentarzy i odpowiadanie innym użytkownikom. Musi dbać także o zwiększanie widoczności treści poprzez konfigurację oraz optymalizację kont na portalach społecznościowych.

Potrzebne umiejętności

Podstawą do rozpoczęcia pracy w zawodzie jest znajomość i sprawna obsług platform, takich jak Facebook, Instagram, Youtube czy też TikTok. Specjalista Social Media musi być przede wszystkim osobą kreatywną – stworzenie strategii przyciągającej odbiorców oraz częsta publikacja interesujących treści wymaga posiadania otwartego umysłu, pełnego różnych pomysłów. Niezwykle istotna jest także komunikatywność. Przedstawiciele tego zawodu na co dzień współpracują z różnymi zespołami w firmie i muszą potrafić jednocześnie wysłuchać ich wskazówek, jak i potrafić przekonać do swoich racji. Sporym ułatwieniem będzie także zdolność analitycznego myślenia – umiejętność wyciągania wniosków z monitorowanych kampanii pozwoli na osiąganie lepszych wyników.

 

Zastanawiasz się jak zmienić pracę? Odwiedź porady.pracuj.pl. Znajdziesz tam praktyczne wskazówki dotyczące tego jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz w jaki sposób napisać profesjonalne CV czy list motywacyjny.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ