inpost

zobacz inne tematy
InPost z przychodami ponad 2,5 mld zł w trzecim kwartale 2024. Planuje zainwestować w tym roku do 1,5 mld zł

InPost z przychodami ponad 2,5 mld zł w trzecim kwartale 2024. Planuje zainwestować w tym roku do 1,5 mld zł

W trzecim kwartale 2024 r. grupa InPost odnotowała wzrost przychodów o 22,6 proc. co kształtuje się na poziomie 2,53 mld zł (250 mln zł.na czysto). Przez ten okres InPost zainwestował 986 mln zł, o 40 proc. więcej niż przed rokiem. Spółka planuje w całym 2024 r. zainwestować 1,4-1,5 mld zł, wykluczając wydatki na fuzje i przejęcia.

Usługi pocztowe w Polsce tańsze niż chcieliby przedsiębiorcy: "Ceny przesyłek są bardzo niskie" - mówi szef DPD

Usługi pocztowe w Polsce tańsze niż chcieliby przedsiębiorcy: "Ceny przesyłek są bardzo niskie" - mówi szef DPD

Polski rynek usług kurierskich, choć zdominowany przez niskie ceny, jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska, podkreśla, w rozmowie z PAP, że to właśnie ta intensywna konkurencja sprawia, że ceny przesyłek utrzymują się na wyjątkowo niskim poziomie w porównaniu do innych krajów. Mimo rosnących kosztów, takich jak inflacja, droższe paliwo i wyższe wynagrodzenia, średni przychód netto za przesyłkę kurierską od lat stabilizuje się na poziomie około 11 złotych.

"Pakomaty", kolejne wyzwanie rzucone InPostowi. Darmowe przesyłki dla odbiorców

"Pakomaty", kolejne wyzwanie rzucone InPostowi. Darmowe przesyłki dla odbiorców

Dramatyczna sytuacja Poczty Polskiej nie pozostaje bez wpływu na sektor prywatny. Włodzimierz Stańczak, znany z założenia firmy kurierskiej Siódemka, powraca na rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) z nowatorskim projektem 7box.eu. Rzuca tym samym wyzwanie InPostowi, który jest, co prawda, liderem rynku, ale użytkownicy narzekają na coraz wyższe ceny usług.

Abonament dla firm w e-commerce. Kluczowe korzyści z InPost

Abonament dla firm w e-commerce. Kluczowe korzyści z InPost

W świecie e-commerce, firmy często zmagają się z nieprzewidywalnymi kosztami wysyłki, sezonowymi wahaniami sprzedaży oraz zmiennością popytu. InPost, ceniony dostawca usług logistycznych, proponuje rozwiązanie tych problemów: abonament dla firm, który stabilizuje koszty i usprawnia proces wysyłki.

InPost inwestuje w brytyjską firmę Menzies

InPost inwestuje w brytyjską firmę Menzies

Grupa InPost nabyła za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited – firmie logistycznej operującej na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wcześniej, w maju bieżącego roku firmy zawarły także umowę o strategicznym partnerstwie. W ramach transakcji InPost zapewnił sobie także 3-letnią opcję nabycia pozostałego 70% udziału w Menzies.

Plastic is not fantastic

Plastic is not fantastic

W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.

Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem

Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem

Pomimo trudnych warunków gospodarczych i skomplikowanej sytuacji na rynku e-commerce, InPost w I kwartale br. zanotował wzrost liczby przesyłek o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk.

Zwroty w e-commerce

Zwroty w e-commerce

Możliwość dokonania zwrotu zakupionych w internecie towarów to dziś standard. Produkty zamawiane w e-commerce widzimy fizycznie dopiero po doręczeniu i nie zawsze spełniają one nasze oczekiwania. Obsługa zwrotów może być uciążliwa, lecz jest niezbędna, aby zapewnić sobie przychylność klienta. Wymaga jednak dobrze przemyślanej logistyki lub rozwiązań odciążających e-sklepy w tym obszarze.

Nowe trendy w e-commerce. Dostawy next day i same day

Nowe trendy w e-commerce. Dostawy next day i same day

Dostawa w ciągu 24 godzin w branży e-commerce staje się standardem. Jeszcze kilka lat temu dla wielu sprzedających było to trudne do pomyślenia. Dziś sprawny e-sklep, który nie dostosowuje się do nowych trendów, może przegrać w wyścigu o klienta.

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.

Optymalizuj koszty w e-commerce

Optymalizuj koszty w e-commerce

Kryzys energetyczny doprowadził do ogromnej presji na wszystkie firmy w polskim biznesie. Wbrew pozorom cierpi na nim nie tylko handel tradycyjny, ale też e-commerce. Celem firm powinno być dążenie do optymalizacji kosztów i automatyzacji procesów. Jak to zrobić?

Startupy coraz częściej przejmują konkurencję. "Kryzysy jednych to szansa dla innych"

Startupy coraz częściej przejmują konkurencję. "Kryzysy jednych to szansa dla innych"

LiveKid kupił hiszpańskiego Dinantia, Shoper zainwestował w Apilo i agencję Sempire, Docplanner przejął w sumie sześciu konkurentów. Kiedy na rynku robi się gorąco, sprawdza się stara rynkowa zasada „kupuj, gdy leje się krew”. Tym razem stosują je same startupy, które przejmują konkurencję. Ruszyło polowanie na tych, którzy przestają sobie radzić.

ESG, czyli nowe ramy strategii biznesowych

ESG, czyli nowe ramy strategii biznesowych

Ostatnie tygodnie zweryfikowały to, które firmy w Polsce tylko mówiły o społecznej odpowiedzialności biznesu, a które rzeczywiście podjęły realne działania. Czynniki pozafinansowe - ESG będą istotne także z punktu widzenia wdrożenia nowych regulacji – mówili paneliści debaty zorganizowanej podczas XIV. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.