inpost
zobacz inne tematyInPost z przychodami ponad 2,5 mld zł w trzecim kwartale 2024. Planuje zainwestować w tym roku do 1,5 mld zł
W trzecim kwartale 2024 r. grupa InPost odnotowała wzrost przychodów o 22,6 proc. co kształtuje się na poziomie 2,53 mld zł (250 mln zł.na czysto). Przez ten okres InPost zainwestował 986 mln zł, o 40 proc. więcej niż przed rokiem. Spółka planuje w całym 2024 r. zainwestować 1,4-1,5 mld zł, wykluczając wydatki na fuzje i przejęcia.
InPost wprowadza program lojalnościowy. InCoiny będą nowymi "żappsami"
Zbieraj punkty i wygrywaj nagrody - InPost uruchamia program lojalnościowy dla swoich klientów. Za zebrane InCoiny będzie można zyskać rabaty na wysyłanie kolejnych przesyłek, a w przyszłości także wygrać bilety na wydarzenia i kupony do sklepów partnerskich.
Usługi pocztowe w Polsce tańsze niż chcieliby przedsiębiorcy: "Ceny przesyłek są bardzo niskie" - mówi szef DPD
Polski rynek usług kurierskich, choć zdominowany przez niskie ceny, jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska, podkreśla, w rozmowie z PAP, że to właśnie ta intensywna konkurencja sprawia, że ceny przesyłek utrzymują się na wyjątkowo niskim poziomie w porównaniu do innych krajów. Mimo rosnących kosztów, takich jak inflacja, droższe paliwo i wyższe wynagrodzenia, średni przychód netto za przesyłkę kurierską od lat stabilizuje się na poziomie około 11 złotych.
InPost wprowadza autonomiczne maszyny z wykorzystaniem paneli fotowoltaicznych i magazynów energii
Innowacyjne rozwiązanie pozwala stawiać urządzenia bez względu na dostępność sieci elektrycznej. Pilotaż będzie prowadzony w Gdańsku oraz w Krakowie, a także na rynkach europejskich – w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i we Francji.
"Pakomaty", kolejne wyzwanie rzucone InPostowi. Darmowe przesyłki dla odbiorców
Dramatyczna sytuacja Poczty Polskiej nie pozostaje bez wpływu na sektor prywatny. Włodzimierz Stańczak, znany z założenia firmy kurierskiej Siódemka, powraca na rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) z nowatorskim projektem 7box.eu. Rzuca tym samym wyzwanie InPostowi, który jest, co prawda, liderem rynku, ale użytkownicy narzekają na coraz wyższe ceny usług.
Abonament dla firm w e-commerce. Kluczowe korzyści z InPost
W świecie e-commerce, firmy często zmagają się z nieprzewidywalnymi kosztami wysyłki, sezonowymi wahaniami sprzedaży oraz zmiennością popytu. InPost, ceniony dostawca usług logistycznych, proponuje rozwiązanie tych problemów: abonament dla firm, który stabilizuje koszty i usprawnia proces wysyłki.
Rekordowe wyniki InPostu. Co szykuje w 2024 roku?
Ubiegły rok Grupa InPost zakończyła rekordowymi poziomami zarówno jeżeli chodzi o przychody, jak i obsłużone wolumeny przesyłek oraz zyski.
To nie były „bogate” święta, ale będzie lepiej. Czy 2024 będzie przełomowy dla e-commerce?
Grudzień 2023 r. nie przyniósł oczekiwanego odbicia w handlu internetowym, sprzedaż była gorsza niż przed rokiem. Firmy z branży e-commerce na szczęście patrzą w przyszłość. Bo 2024 r. ma być przełomem!
Paczkomaty na kolejnych lotniskach - tym razem Wrocław i Katowice
Grupa InPost uruchomiła lotniskowe Paczkomaty w portach lotniczych we Wrocławiu i Katowicach. Tym samym nowe miasta dołączyły do lotniska w Warszawie, gdzie Paczkomat InPost trafił w sierpniu ur.
InPost: Gwarantujemy dostawy przed świętami paczek nadanych do 21 grudnia
InPost ogłosił nietypowy program. Każdą przesyłka dostarczoną przez sprzedawcę do sieci InPost w dniu 21.12 do godz. 13.00 zostanie dostarczona przed świętami.
Orlen dogania InPost. Konkurencja w branży kurierskiej opłaca się klientom
Orlen Paczka, należąca do spółki Ruch, zrobiła ogromny skok na rynku dostaw e-commerce, zwiększając liczbę automatów paczkowych z 200 do 4000 w zaledwie dwa lata. To wynik strategicznego planowania i szybkiego rozwoju, który umocnił pozycję firmy w konkurencyjnym sektorze bezobsługowych dostaw.
InPost notuje gwałtowny wzrost przychodów i zysków mimo trudnej sytuacji na rynku
Grupa InPost kontynuowała wzrost pod względem liczby przesyłek, przychodów oraz zysków. Mimo trudnej sytuacji na rynku, w Polsce firma zanotowała rekordowy poziom zrealizowanych przesyłek.
Nova Poshta: Ukraińska rewolucja w branży przesyłek. Konkurencja dla InPostu?
Gdy myślimy o przesyłkach międzynarodowych, często mamy na myśli gigantów rynku takich jak FedEx czy DHL. Teraz jednak na europejskim rynku pojawia się nowy gracz, który ma już silną pozycję w Europie Wschodniej. Chodzi o ukraińskiego operatora pocztowego Nova Poshta. Umożliwi przesyłki m.in. na linii Polska-Ukraina.
InPost stawia paczkomat na lotnisku. Zostawisz w nim rzeczy, których nie można zabrać do samolotu
Grupa InPost we współpracy z Lotniskiem Chopina w Warszawie, uruchamiła paczkomat dla rzeczy, których nie można zabrać na pokład samolotu. Wystarczy zapakować taki przedmiot na wyznaczonym stoisku i za pomocą aplikacji InPost Mobile nadać przesyłkę .
InPost inwestuje w brytyjską firmę Menzies
Grupa InPost nabyła za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited – firmie logistycznej operującej na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wcześniej, w maju bieżącego roku firmy zawarły także umowę o strategicznym partnerstwie. W ramach transakcji InPost zapewnił sobie także 3-letnią opcję nabycia pozostałego 70% udziału w Menzies.
Plastic is not fantastic
W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.
Poczta Polska likwiduje całodobowe strefy do samoobsługi. Zastąpi je Pocztex
Poczta Polska, w odpowiedzi na zmieniające się preferencje klientów, zdecydowała się na likwidację samoobsługowych stref 24h, skupiając się natomiast na rozwijaniu usług Pocztex.
Brzoska o 800 plus "Markety otwierają szampana"
Rafał Brzoska, prezes inPostu opowiada o wpływie podwyższenia świadczenia 500 plus na branżę e-commerce.
Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem
Pomimo trudnych warunków gospodarczych i skomplikowanej sytuacji na rynku e-commerce, InPost w I kwartale br. zanotował wzrost liczby przesyłek o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk.
Zwroty w e-commerce
Możliwość dokonania zwrotu zakupionych w internecie towarów to dziś standard. Produkty zamawiane w e-commerce widzimy fizycznie dopiero po doręczeniu i nie zawsze spełniają one nasze oczekiwania. Obsługa zwrotów może być uciążliwa, lecz jest niezbędna, aby zapewnić sobie przychylność klienta. Wymaga jednak dobrze przemyślanej logistyki lub rozwiązań odciążających e-sklepy w tym obszarze.
Nowe trendy w e-commerce. Dostawy next day i same day
Dostawa w ciągu 24 godzin w branży e-commerce staje się standardem. Jeszcze kilka lat temu dla wielu sprzedających było to trudne do pomyślenia. Dziś sprawny e-sklep, który nie dostosowuje się do nowych trendów, może przegrać w wyścigu o klienta.
Międzynarodowa sprzedaż w e-commerce
Chcesz zarabiać więcej? Wyjdź ze swoim biznesem za granicę. To nie musi być trudne, jeśli tylko odpowiednio przygotujesz e-sklep do xborder.
To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce
Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.
Optymalizuj koszty w e-commerce
Kryzys energetyczny doprowadził do ogromnej presji na wszystkie firmy w polskim biznesie. Wbrew pozorom cierpi na nim nie tylko handel tradycyjny, ale też e-commerce. Celem firm powinno być dążenie do optymalizacji kosztów i automatyzacji procesów. Jak to zrobić?
Erli chce zainwestować 50 mln złotych w e-sklepy. "Model radykalnie obniży koszty dla sprzedających"
Do końca tego roku firma Erli chce przekazać e-sklepom kupony na reklamy w Google Ads o wartości 50 mln złotych. Ponadto szykowana jest specjalna platforma i szereg innych działań, które mają pomóc sprzedającym w internecie - podano w komunikacie.
InPost nie wprowadzi zapowiadanych dwucyfrowych podwyżek
Inpost pochwalił się wynikami finansowymi - firma Rafała Brzoski wycofuje się z zapowiadanych dwucyfrowych podwyżek usług na jesieni. Jednak trzeba się liczyć z wyższymi cenami przesyłek w 2023 roku.
InPost rozwija funkcjonalności. Teraz pozwoli na odbiory paczek osobom trzecim
InPost wprowadza dla użytkowników aplikacji InPost Mobile nową funkcję „Udostępnij przesyłkę z apki do apki”. Pozwala ona na przekazanie do odbioru przesyłki wybranej osobie.
InPost tworzy stanowisko CTO. Duży transfer z Wayfair
Füsun Wehrmann objęła funkcję CTO (Chief Technology Officer) w InPost - poinformowała firma. To nowe stanowisko w polskiej grupie.
Startupy coraz częściej przejmują konkurencję. "Kryzysy jednych to szansa dla innych"
LiveKid kupił hiszpańskiego Dinantia, Shoper zainwestował w Apilo i agencję Sempire, Docplanner przejął w sumie sześciu konkurentów. Kiedy na rynku robi się gorąco, sprawdza się stara rynkowa zasada „kupuj, gdy leje się krew”. Tym razem stosują je same startupy, które przejmują konkurencję. Ruszyło polowanie na tych, którzy przestają sobie radzić.
InPost z nowym rodzajem Paczkomatu. Robomaty wykorzystują mechanizm robota kartezjańskiego
Robomat to nowa maszyna paczkowa wprowadzana na rynek przez firmę inPost. Pierwszy urządzenia pojawiły się już w sklepach sieci Żabka.
InPost wprowadza nowy model paczkomatu. To "appkomat"
W pierwszych lokalizacjach w Warszawie i Krakowie firma InPost postawiła nowe modele paczkomatów. Noszą one nazwę "appkomaty" i mają być lepiej dopasowane do funkcjonalności aplikacji mobilnej firmy.
Rebranding w nietypowym stylu. InPost zmienia nazwę zachodniego giganta na polską markę
Już niebawem z Hiszpanii i Portugalii zniknie szyld Mondial Relay, jednego z największych operatorów pocztowych. Zastąpi go InPost, czyli nazwa polskiej firmy, która przejęła francuskiego giganta.
Rafał Brzoska: "Chcemy dzielić się naszym sukcesem". InPost sponsorem reprezentacji Polski
InPost został oficjalnie sponsorem strategicznym reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jak powiedzieli w czasie konferencji prasowej przedstawiciele firmy, to element budowy wizerunku marki wraz z jej ekspansją międzynarodową.
Dwucyfrowe podwyżki cen przesyłek kurierskich
InPost nie pozostawia złudzeń: inflacja, wysokie ceny paliw i koszty energii poskutkują droższymi dostawami.
ESG, czyli nowe ramy strategii biznesowych
Ostatnie tygodnie zweryfikowały to, które firmy w Polsce tylko mówiły o społecznej odpowiedzialności biznesu, a które rzeczywiście podjęły realne działania. Czynniki pozafinansowe - ESG będą istotne także z punktu widzenia wdrożenia nowych regulacji – mówili paneliści debaty zorganizowanej podczas XIV. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.