Zagraniczna ekspansja Rafała Brzoski. Postawił pierwszy paczkomat na Ibizie

– Naszym celem jest stały rozwój Grupy InPost w Europie, dlatego skupiamy się na rozszerzaniu naszej sieci logistycznej. W zeszłym roku zainstalowaliśmy ponad 11 500 nowych maszyn Paczkomat. Tym samym zwiększyliśmy liczbę urządzeń o rekordowe 32 proc. rok do roku. Umocniliśmy naszą pozycję lidera w Polsce, jesteśmy numerem jeden pod względem liczby maszyn we Francji i Wielkiej Brytanii, a na rynkach europejskich, na których jesteśmy obecni, jesteśmy już trzecim największym dostawcą e-commerce B2C – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.
Pierwszy paczkomat na Ibizie
– Pierwszy Paczkomat na Ibizie to ważny krok w naszej ekspansji w Hiszpanii, rozpoczynający fazę wzrostu na wyspie. Dostarczamy wygodne i zrównoważone rozwiązania logistyczne, które są dostosowane do potrzeb zarówno mieszkańców, jak i turystów. Nasza hybrydowa sieć punktów umożliwia efektywne, komfortowe oraz bezpieczne odbieranie i wysyłanie przesyłek – w tym międzynarodowych. Z końcem 2024 roku na Ibizie mieszkało 161 000 osób, które od teraz mają dostęp do sieci InPost – lidera w dostawach out-of-home. Do urządzenia w La Lavandería Can, w Sant Josep de sa Talaia wkrótce dołączą nowe lokalizacje, aby kontynuować ekspansję na Balearach i w całej Hiszpanii – mówi Marc Vicente, CEO InPost w Hiszpanii i Portugalii.
Mondial Relay, który działa we Francji, Hiszpanii, Portugalii i krajach Beneluxu, na koniec 2024 roku osiągnął rekordową liczbę 266,7 mln dostarczonych paczek (+11 proc. r/r), znacznie przewyższając wzrost rynku e-commerce. W segmencie B2C wolumen wzrósł o 26 proc. r/r. Paczki dostarczone do APM stanowiły 26% całkowitego wolumenu w 2024 r., w porównaniu do 14% w roku poprzednim.
Ogromne przychody InPost
Przychody osiągnęły ponad 3 mld zł, co stanowi wzrost o 5,3 proc. r/r w walucie sprawozdawczej oraz wzrost o 10,8 proc. w walucie lokalnej. Skorygowana EBITDA wzrosła do 457,2 mln zł, czyli o 39 proc. r/r, a marża zwiększyła się do 15,1 proc.. Wzrost skorygowanej marży EBITDA był spowodowany wyższym wolumenem, zwłaszcza w segmencie B2C, większym udziałem wolumenu z maszyn Paczkomat w przychodach i zwiększoną dźwignią operacyjną. Sieć punktów out-of-home powiększyła się o 19 proc., osiągając ponad 31 000 lokalizacji – w tych 12 000 na Półwyspie Iberyjskim.