handel
zobacz inne tematyBitwa o handel przybiera na sile. Coraz więcej sporów między najemcami a galeriami handlowymi
Ziarno niezgody między najecami a właścicielami i zarządcami galerii handlowych zasiane wraz z wybuchem pandemii mocno kiełkuje. Nadchodzi czas sporych walk sądowych.
Biedronka uruchamia sklep internetowy
22 sierpnia oficjalnie wystartuje nowy kanał sprzedaży sieci Biedronka. Sklep internetowy Biedronka Home będzie działał na terenie całego kraju.
"Tarcza Antyinflacyjna" Biedronki z zarzutami UOKiK. Firmie grozi kara nawet 1,5 mld euro
Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów „Tarcza Antyinflacyjna” Biedronki mogła wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie zasad skorzystania z promocji. Oznacza to, że sieci grozi sroga kara - do 10 proc. rocznego obrotu. W 2021 roku sama Biedronka miała przychody na poziomie 14,5 mld euro.
Ukraińska flaga na produkcie zwiększy sprzedaż? "60 proc. Polaków chce kupować ukraińskie marki"
Niemal 60% Polaków deklaruje chęć zakupu produktów ukraińskich marek sprowadzanych na nasz rynek - wynika z badań firmy Inquiry.
Nastroje konsumenckie coraz gorsze. Odbicie było tylko chwilowe
Wskaźnik nastrojów konsumenckich przygotowywany przez GfK wyniósł w lipcu br. -15,5 i spadł o 2,4 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca. To powrót do trendu spadkowego po chwilowym odbiciu w czerwcu.
LPP stworzyło własnego operatora logistycznego. "Nie wykluczamy świadczenia usług dla innych firm"
LPP Logistics to nowa spółka w grupie LPP. Spółka oferuje usługi magazynowe, frachtowe oraz dystrybucyjne, planuje także kolejne inwestycje i zwiększenie zatrudnienia.
Rebranding w nietypowym stylu. InPost zmienia nazwę zachodniego giganta na polską markę
Już niebawem z Hiszpanii i Portugalii zniknie szyld Mondial Relay, jednego z największych operatorów pocztowych. Zastąpi go InPost, czyli nazwa polskiej firmy, która przejęła francuskiego giganta.
Żabka, Dino i Selgros na celowniku UOKiK. Firmy mogą wykorzystywać przewagę wobec dostawców
Żabka Polska, Dino Polska oraz Transgourmet Polska – właściciel sieci Selgors Cash & Carry to firmy, wobec których UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające. Wcześniej takie postępowanie uruchomiono wobec sieci Auchan i Carrefour. Prezes UOKiK bada, czy firmy mogą wykorzystywać przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych.
Nastroje konsumenckie coraz gorsze. Polacy zaczynają bać się inflacji?
Jak wynika z najnowszego badania GfK, nastroje konsumenckie są w Polsce coraz gorsze. Mimo to mieszkańcy naszego kraju reagują na turbulencje gospodarcze i geopolityczne nieco spokojniej niż przeciętni obywatele Unii Europejskiej.
Biedronka idzie w digital. Startuje nowa aplikacja sieci
Właściciel sieci Biedronka, firma Jeronimo Martins, ogłosiła uruchomienie aplikacji przeznaczonej dla klientów. To kolejny krok w kierunku do cyfryzacji oferty.
Shoper przejmie agencję omnichannel. Postawi na międzynarodową ekspansję
Shoper, właściciel platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu subskrypcyjnym (SaaS), zawarł przedwstępną umowę dotyczącą nabycia agencji Selium wyspecjalizowanej w obsłudze sprzedaży wielokanałowej.
Warszawska Galeria Mokotów zmienia nazwę
Galeria Mokotów w Warszawie pójdzie śladem CH Arkadia i zmieni nazwę. Oba centra należą do jednej firmy - Unibail-Rodamco-Westfield.
Pricely ułatwia zarządzanie cenami. "Digitalizacja usprawnia procesy, ale nie zastąpi człowieka"
Digitalizacja danych nie zastąpi człowieka całkowicie. Dostarcza rekomendacje i usprawnia proces, ale to menadżer podejmuje decyzje o realizacji strategii i założeń biznesowych - mówi Marek Dmitruk, CMO Pricely.
LPP przez wojnę straciło 25 proc. obrotów. Teraz ogłosiło nową strategię ekspansji
Polska firma LPP, właściciel takich marek, jak Reserved, Mohito czy Sinsay, poinformowało o nowej strategii rozwoju. W związku z wojną na Ukrainie, przez którą firma utraciła 25 proc. obrotów, firma zamierza postawić na ekspansję w Europie Zachodniej.
Konsumenci ograniczają podróże. To efekt wysokich cen paliw
Zamiast samochodu: rower i komunikacja miejska. GfK odnotowuje duże zmiany w zachowaniach konsumenckich w ciągu ostatnich tygodni.
Wzrost sprzedaży w polskich sklepach o ponad 10 proc. Konsekwencje wojny na Ukrainie
W ósmym tygodniu tego roku (w dniach 21-27 lutego) sprzedaż detaliczna w Polsce była wyższa od tej ubiegłorocznej o 12 proc. - wynika z danych firmy Nielsen. Wzrost spowodowany jest pierwszymi dniami wojny - w kolejnym okresie powinien on być wyższy.
Sam sobie sterem, kasjerem, kurierem. Od automatyzacji w handlu nie ma odwrotu
Większość Polaków woli obsługiwać się w sklepach samodzielnie. Ci, którzy tego nie chcą, niebawem i tak zostaną do tego zmuszeni. Od automatyzacji nie ma odwrotu.
Klienci wracają do sklepów stacjonarnych, ale ich przyszłość to nowe technologie
Mimo, że handel detaliczny wraca do przedpandemicznych standardów, to zakupy w sklepach już nigdy nie będą takie same - piszą eksperci JLL. Główny trend to dążenie do innowacyjności technologicznej i omnichannel.
140 mln złotych kary dla sieci Kaufland. Firma wykorzystywała rolników i oszukiwała klientów
Prezes UOKiK nałożył na właściciela sieci Kaufland karę w wysokości 140 mln złotych. Firma obniżała ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży, nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. W dodatku wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.
Eobuwie zmienia nazwę. Firma chce postawić na ekspansję zagraniczną
Eobuwie.pl to nazwa zbyt trudna do wymówienia dla obcokrajowców - uważa zarząd firmy. Stąd zmiana nazwy jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek e-commerce w obszarze modowym.
Adam Manikowski: "Trzeba mieć obsesję na punkcie klienta" [WYWIAD]
Pandemia nie wywróciła świata do góry nogami, ale sprawiła, że trendy, które rysowały się już wcześniej, niezwykle przyspieszyły. Dlatego przyszłość mają firmy, które są elastyczne i umieją się błyskawicznie dostosować do zmieniających się warunków – mówi Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska.
Inflacja widoczna w świątecznych koszykach. Polacy wydadzą na nie 11 proc. więcej niż rok temu
O 11 proc. wzrośnie przeciętna wartość świątecznych zakupów - wynika z badania firmy Deloitte. Na zakupy wydamy średnio 2129 złotych.
Jeszcze handel nie zginął... Powstanie 20 parków handlowych za 140 mln euro
Spółka joint venture firm: Patron Capital i Trei Real Estate zainwestuje 140 mln euro w budowę ok. 20 parków handlowych w Polsce
Zakupy spożywcze w 10 minut? Do Polski wejdzie niemiecki startup
Prawdopodobnie w przyszłym roku na polski rynek wejdzie startup Grovy. To niemieckie przedsięwzięcie, które umożliwia błyskawiczne zakupy spożywcze przez internet - donosi portal wiadomoscihandlowe.pl
Blockchain wkracza na pole ziemniaków. Nowa technologia debiutuje na polskim rynku
Firma Białuty, producent i dostawca artykułów spożywczych oraz sieć Carrefour rozpoczęła projekt polegający na wdrożeniu technologii IBM Food Trust. Pierwsze produkty, ziemniaki, oznaczone specjalnymi kodami QR, trafią do sklepów w najbliższych dniach.
Ukraiński e-sklep postawił na Polskę. Powstał również tradycyjny supermarket
Ukraiński sklep internetowy Foodex24 powstał w zaledwie dwa tygodnie na początku pandemii w 2020 roku. Od lipca działa w Polsce - nie tylko w formule online, ale i offline.
Pepco wchodzi do Austrii
Pepco już po raz trzeci w tym roku wchodzi do nowego państwa. Spółka notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych tym razem postawiła na Austrię.
Metriq.cloud wybrany przez Czysta3.VC. Fundusz wydał milion na rozwój technologii
Fundusz Czysta3.VC zainwestował milion złotych w startup Metriq.cloud. To firma technologiczna, której system umożliwia lepszą optymalizację powierzchni sklepowych pod względem dostępności produktów i dopasowania układu do ruchu klientów.
Ograniczenie handlu w niedziele zgodne z konstytucją
Trybunał Konstytucyjny uznał, że ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele jest zgodna z konstytucją. To efekt wniosku złożonego przez prezydenta Konfederacji Lewiatan.
Raport e-commerce. Online + Offline = przyszłość
Największą szansę w walce o klienta mają te firmy, które umiejętnie połączą światy online i offline. Jednolita historia zakupowa, zwana omnichannel, krystalizuje się jako najlepsza droga do rozwoju w tej branży.
Orlen wychodzi ze stacji benzynowych. Wystartował pierwszy sklep Orlen w ruchu
W Warszawie przy ulicy Grójeckiej 26 wystartował pierwszy w Polsce punkt Orlen w ruchu. To nowy koncept handlowy firmy Orlen. Będą to małe sklepy zlokalizowane poza stacjami benzynowymi.
Handlujesz używanymi częściami w internecie? Skarbówka rusza na masowe kontrole
Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczęła masowe kontrole firm, które przez internet sprzedają części samochodowe. Akcja potrwa do października br.
Żabka uruchomiła pierwszy sklep bez kas i obsługi
W Poznaniu, na terenie MTP, wystartował pierwszy sklep Żappka Store. Nie ma w nim kas ani obsługi - podobnie jak w sklepach Amazon Go.
Trwają prace nad projektem przepisów ograniczających sprzedaż alkoholu
Projekt przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu ma pozwolić samorządom na regulowanie miejsc i godzin, w których sprzedaż będzie zakazana. Samorządy będą mogły też decydować o liczbie sklepów monopolowych na określonym terenie.
Pepco chce wejść na giełdę. Wybierze warszawską GPW
Sieć handlowa Pepco chce wejść na giełdę papierów wartościowych. Jak donosi agencja Reuters, najprawdopodobniej wybierze Warszawę. Jak wynika ze wstępnych informacji, IPO będzie miało wartość nawet 4,5 mld euro.