Lancerto idzie w cyfryzację. Powstał wirtualny stylista
Lancerto chwali się wirtualnym stylistąChatbot AI w sklepie internetowym Lancerto pomoże dobrać ubrania w zależności od oczekiwań klientów i niczym najlepszy doradca zarekomenduje dopasowane do siebie elementy garderoby. ARI, bo tak nazywa się wprowadzony właśnie przez Lancerto wirtualny asystent, poinformuje o wyprzedażach i promocjach, przypomni o niedokończonym zamówieniu w koszyku i wesprze w doborze odpowiedniego rozmiaru produktu.
Lancerto idzie w cyfryzację
Rozwiązanie powstało we współpracy z firmą Tuatara wdrażającą innowacyjne rozwiązania wspierające e commerce oraz Stylespot studiem konsultingowym specjalizującym się w dostarczaniu nowatorskich rozwiązań dla e-commerce w sektorach modowym i kosmetycznym.
Jak decyzję uruchomienia wirtualnego stylisty?tłumaczą przedstawiciele firmy?
Nie jest tajemnicą, że zakupy online to nie tylko oszczędność czasu, ale i wygoda. Nic więc dziwnego, że jesteśmy obecnie świadkami intensywnego przenoszenia handlu ze sklepów stacjonarnych do Internetu. Zjawisko to dotyczy wszystkich branż, w tym fashion. Tu jednak pojawia się problem: jak przenieść wsparcie klienta w doborze właściwego ubrania do e-commerce? Dla Lancerto, marki odzieży premium, która znana jest z wysokiej jakości obsługi klienta, jest to pytanie szczególnie istotne. Klienci Lancerto to osoby świadome trendów, charakteryzujące się sprecyzowanymi potrzebami. Zapewnienie im odpowiedniego wsparcia podczas zakupów, bez względu na ich formę, jest zatem kwestią kluczową.
Innowacyjny trend w zakupach
W wypadku zakupów online rolę doradców klientów coraz częściej pełnią chatboty. To innowacyjne rozwiązanie, które jest z powodzeniem wdrażane w wielu branżach, w sektorze fashion wciąż wykorzystywane jest przez nielicznych. Jednocześnie jednak to ważny i godny uwagi światowy trend, którego popularność będzie rosła.
Jak tłumaczą przedstawiciele Lancerto, chatboty mogą zwiększyć współczynnik konwersji nawet o ok. 70 proc . Wszystko dzięki dostarczaniu klientom odpowiednich informacji i rekomendacji produktów dostosowanych do preferencji kupującego. Chatboty efektywniej domykają transakcje, sprawnie przeprowadzając klienta przez ścieżkę zakupową, a nawet sugerują kolejne kroki.
– Obsługa klienta na najwyższym poziomie to jedna z naszych cech rozpoznawczych. Dlatego tak ważne jest dla nas, by klient poczuł się jednakowo „zaopiekowany” zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Kupując online, nie zawsze mamy możliwość porozmawiania z konsultantami, którzy są niedostępni chociażby w weekendy czy wieczorem. W związku z tym od dłuższego czasu pracowaliśmy wspólnie z zewnętrznym partnerem, TUATARĄ, nad rozwiązaniem, które pomoże nam znaleźć odpowiedź na ten problem. Efektem pracy jest chatbot ARI – mówi Mariusz Serafin, dyrektor Marketingu i E-commerce, Lancerto.
Przeczytaj więcej: Nowe technologie i trendy
Co daje chatbot Lancerto?
Wśród głównych funkcjonalności chatbota wymienić należy przeprowadzenie klientów przez ścieżkę kupującego, przedstawienie spersonalizowanych rekomendacji produktów, informowanie o wyprzedażach i promocjach, czy przypominanie o niedokończonym zamówieniu w koszyku. ARI zapewni także wsparcie posprzedażowe: pomoże klientowi w sprawdzeniu statusu realizacji zamówienia i statusu dostawy, pomoże odnaleźć salon w danej lokalizacji, a także wesprze w odnajdywaniu informacji o pielęgnacji produktów.
– Głównymi wyzwaniem, z jakim mierzą się dzisiejsi konsumenci jest zbyt wiele opcji, czyli po prostu zbyt bogaty wybór połączony z brakiem czasu na odpowiednie przeanalizowanie oferty. ARI ułatwi życie klientom, którzy zyskają pewność, że inwestują we właściwe produkty – kontynuuje Mariusz Serafin.
Uruchomione właśnie narzędzie będzie stale rozwijane. Obecnie jest na etapie testów i zbierania informacji zwrotnej od użytkowników. Już na ten tydzień planowane jest zasilenie bazy kolejnymi scenariuszami rozmów. Wszystko po to, by zapewniać coraz bardziej kompleksową obsługę i spełniać potrzeby odwiedzających sklep.
Chatbot pomoże także i Lancerto
– W pracy nad rozwiązaniem ważne było, aby było ono pomocne dla obu stron. Dlatego ARI nie tylko wspiera kupującego, ale także zwiększa świadomość marki i lojalność klientów, zbiera opinie klientów poprzez angażowanie ich w rozmowy i rejestruje ważne informacje dotyczące chociażby wzorców zachowań konsumentów. Wszystkie te elementy pozwolą Lancerto jeszcze lepiej dopasować ofertę do potrzeb i oczekiwań klientów. Oczywiście nie poprzestajemy na tym, planujemy rozwijać kolejne funkcjonalności, by jeszcze lepiej spełniać wymagania klientów i Lancerto – mówi Sebastian Śnieciński, Actionbot Product Owner, Tuatara.
Chatbot ARI to kolejne rozwiązanie, które wspiera klientów Lancerto w zakupach online i pomaga im odpowiednio dobrać ubrania, ograniczając tym samym liczbę uciążliwych zwrotów. Już wcześniej marka wprowadziła FitFindera, który pomaga określić rozmiar dokładniej niż tradycyjne tabele rozmiarów dostępne na stronach internetowych.
Chatbot ARI. Co to za rozwiązanie
Chatbot ARI powstał w oparciu o technologię Actionbot, autorskie rozwiązanie firmy Tuatara. Actionbot to cyfrowy asystent, który rozumie potrzeby klienta i potrafi czytać i przetwarzać jego intencje. Ponadto wspiera go w wyszukiwaniu informacji, pomaga realizować zakupy, dopasowując produkty do jego oczekiwań. Actionbot zmienia rozmowę w efektywne narzędzie budujące doświadczenia klienta. Tworzy spersonalizowaną ściekę zakupową poprzez realny dialog prowadzony w rzeczywistym czasie, tu i teraz. ARI to chatbot wykorzystujący AI, który koncentruje się na = obsłudze klienta. Dzięki algorytmom przetwarzania języka naturalnego (NLP) i inteligentnemu silnikowi konwersacyjnemu (IBM Watson Assistant), Actionbot słucha, obserwuje i reaguje na działania klientów w dowolnym kanale cyfrowym. Może posługiwać się kilkunastoma językami, w tym polskim. Zapewnia doskonałą obsługę 24-godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu Stylespot, studia konsultingowego specjalizującego się w dostarczaniu e-commercowych rozwiązań dla sektorów modowego i kosmetycznego. Przy wdrożeniu wirtualnego stylisty Lancerto Stylespot brało udział w wypracowaniu najbardziej optymalnych i zgodnych z współczesnymi trendami e-zakupowych rozwiązań personalizacyjnych.
Historia Lancerto
Lancerto to polska marka założona w 2008 roku. Znana jest z oferty odzieży, butów i akcesoriów dla mężczyzn. Lancerto dysponuje sklepem online oraz ogólnopolską siecią salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach Polski. Asortyment marki to klasyczne garnitury, smokingi, marynarki, koszule, swetry, płaszcze, kurtki, spodnie chino oraz skórzane buty wizytowe o ponadczasowym wzornictwie, a także szeroki wybór dodatków takich jak: krawaty, poszetki, szale, spinki do mankietów, szelki i skórzane paski. Ponadto marka oferuje odzież premium w stylu smart casual tj. jeansy, dzianiny, t-shirty i koszulki polo.
Jeśli chcesz poznać dłuższą historię marki Lancerto, zobacz film przygotowany przez samą markę:
Lancerto współpracuje z Adamem Małyszem
Jak firma poinformowała niedawno, Adam Małysz, jeden z najlepszych i najbardziej utytułowanych polskich sportowców w historii, został jej ambasadorem. Choć Adam Małysz karierę sportową zakończył ponad sześć lat temu, to pod względem ubioru były skoczek narciarski i kierowca rajdowy większości z nas kojarzy się z kombinezonem oraz kaskiem. Trudno by było inaczej, bo charakterystyczny strój był podstawowym ekwipunkiem Orła z Wisły przez ponad dwie dekady kariery na skoczniach narciarskich, a następnie w rajdach terenowych.
Objęcie przez Adama Małysza w 2022 r. stanowiska prezesa Polskiego Związku Narciarskiego wiązało się z wieloma zmianami w jego życiu. Jedną z nich były przyzwyczajenia dotyczące ubioru, który z naturalnych względów stał się bardziej formalny i elegancki. W tych okolicznościach drogi nowego szefa jednego z najważniejszych polskich związków sportowych skrzyżowały się z Lancerto.
W ramach nawiązanej właśnie współpracy Adam Małysz będzie korzystał z doświadczenia w zakresie mody i stylu. Specjaliści marki doradzą byłemu skoczkowi, które stylizacje będą idealnie pasowały do poszczególnych okazji. Marka zapewni zarówno eleganckie zestawy na oficjalne spotkania i negocjacje, jak i bardziej casualowe – na czas wolny.
– Nie da się ukryć, że zawsze bliższe były mi stroje sportowe, a te bardziej formalne, jak garnitury, zakładałem od święta. To wszystko zmieniło się, kiedy w zeszłym roku zostałem prezesem PZN. Nowe stanowisko to nie tylko nowe wyzwania i projekty, ale także inne niż do tej pory otoczenie oraz klimat spotkań służbowych. Wiąże się z tym także konieczność częstszego sięgania po eleganckie stylizacje. Stąd też pomysł sformalizowania współpracy. Od kilku lat jestem fanem Lancerto, dlatego bardzo się cieszę, że to właśnie ta polska marka będzie mnie wspierać i doradzać mi w dziedzinie mody. Wiem, że ja i moja szafa jesteśmy w dobrych rękach – mówi Adam Małysz.
Współpraca będzie realizowana głównie na kanałach mediów społecznościowych marki i Adama Małysza – Facebooku, Instagramie i TikToku.
– Możemy zdradzić, że prywatnie Adam Małysz jest już od dłuższego czasu stałym gościem i klientem jednego z naszych salonów. Dlatego też zawiązana właśnie współpraca jest czymś zupełnie naturalnym i bardzo autentycznym. Jesteśmy dumni, że to właśnie my będziemy mogli wspierać jednego z najbardziej utytułowanych i popularnych polskich sportowców na kolejnym etapie jego kariery – mówi Michał Grochala, Brand Manager Lancerto.
Salony Lancerto w nowym stylu
Firma inwestuje nie tylko we współpracę ze sportowcem, ale także i we własne salony. Przykładowo, w ostatnich tygodniach sklep we Wrocławiu rozpoczął metamorfozę, która zakończy się w połowie marca.
Sklep Lancerto w stolicy województwa dolnośląskiego to pierwszy outlet polskiej marki odzieży premium, który przechodzi modernizację, po której jego standard będzie identyczny ze standardem regularnych salonów Lancerto zlokalizowanych w najbardziej prestiżowych galeriach handlowych w kraju. Oznacza to m.in. dominację ciemnych, eleganckich kolorów w wystroju wnętrza wzbogaconych o elementy drewniane i metalowe. Nie zabraknie także charakterystycznych akcentów podróżniczych nawiązujących do hasła marki: „Życie to podróż. Na własnych zasadach”.
Liczący 126 mkw. salon zostanie zmieniony tak, by do maksimum wykorzystać każdy metr. Dzięki temu powiększona zostanie m.in. strefa przymierzalni, która zapewni jeszcze większy komfort kupującym, a zakupy staną się łatwiejsze i wygodniejsze.
– Modernizacja salonu Lancerto we Wrocławiu to element strategii inwestowania w kanał sprzedaży outletowej, która w przypadku naszej marki zakłada zaoferowanie doświadczeń zakupowych na najwyższym poziomie, niczym nieodbiegającym od jakości obsługi w najlepszych sklepach regularnych. Klient, korzystając z kompetencji naszych doradców, nie tylko kupuje odzież, ale korzysta z usługi profesjonalnego doboru ubrań do okazji, preferencji czy cech fizycznych – mówi Michał Grochala.
Wzorem regularnych salonów Lancerto wrocławski outlet zostanie wyposażony w tablety, dzięki którym klienci będą mieli dostęp do pełnej oferty marki na życzenie. Oznacza to, że kupujący będą mogli zamówić do przymierzenia dowolny towar niedostępy w danym momencie w sklepie. Produkty zostaną dostarczone bezpłatnie do salonu w ciągu maksymalnie 48 godzin.
Pod względem asortymentu w salonie dostępna będzie m.in. kolekcja Lancerto Comfort Plus obejmująca garnitury, marynarki i koszule. Wszystkie one uszyte są z wodoodpornych tkanin o niskim wskaźniku zagnieceń. Ponadto w ich produkcji użyto technologii natural stretch, która zapewnia wyjątkową elastyczność tkaniny bez dodawania włókien syntetycznych.
Nie zabraknie także linii garniturów Lancerto Business Mix, których elementy można dowolnie zestawiać pod względem koloru, rozmiaru i kroju marynarek oraz spodni.
Nowością będzie linia koszul wykonanych nie z tradycyjnej tkaniny, ale z drobnej mikrodzianiny z efektem 3D stretch. Ta w 100 proc. naturalna bawełna zachowuje się jak elastan, świetnie dopasowuje się do ciała, rozciąga, a następnie wraca do pierwotnego kształtu. Ciągła praca tkaniny i dostosowywanie się do ruchów ciała zapewniają niezrównany komfort użytkowania.
Klienci znajdą w outlecie także towar pochodzący z nadwyżek produkcyjnych lub z ubiegłych sezonów, a wszystko w niezwykle atrakcyjnych cenach. Salon Lancerto we Wrocławiu znajduje się we Wrocław Fashion Outlet, przy ul. Granicznej 2.